Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku tosiaan serkkunsa

Vierailija
19.02.2012 |

kanssa perustanu perheen? yöks.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon suurempi riski saada kehitysvammainen lapsi lähisukulaisen kanssa, koska geenit on liian samanlaiset! enempi alttiuksia saada huonoja geenejä. lukekaa biologiaa

Vierailija
22/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä seurakunnassa oli työntekijä, joka kertoi iloisesti rippileiriläisille aviomiehensä olevan myös hänen serkkunsa. Heillä oli lapsia, en tiedä niiden terveydestä.

Itse en kyllä lisääntyisi serkun enkä pikkuserkunkaan kanssa. Sen verran enemmän on ollut valinnan varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus seurustelun alkuaikoina pidin epäilyttävänä että mieheni vietti niin paljon aikaa kahdestaan serkkunsa kanssa. Kysyin sitten, että onko siinä jotain muutakin kun ystävyyttä, niin hyvä ettei mies oksentanut jo ajatuksesta!

No mulla ei ole serkkuihin läheiset välit, yksiä serkkuja näen pari kertaa vuodessa, mutta muita en käytännössä lainkaan. Ei mulle ollut vieras ajatus, että suhde serkun kanssa voisi olla seurustelusuhde.

Mies taas on kasvanut serkkujensa kanssa samassa taloyhtiössä ja käytännössä ovat vähintään yhtä läheisiä kuin sisarukset. Mies ei voinut yhtään ymmärtää, etten ajattele omia serkkujani samallatapaa kun hän.

Vierailija
24/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut nämä tiedot obstetrikolta sekä geneetikolta, joka työskentelee kansainvälisellä huipputasolla.

Vierailija
25/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihan normaaleja, hyvän koulutuksen omaavia ihmisiä. Ei perinnöllisiä sairauksia eikä epämuodostumia. Serkukset on olleet naimisissa jo yli 40v.

Vierailija
26/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta useamman polven sukulaisiaan naineissa alkaa olla kohonnut riski sairauksiin.

paljon suurempi riski saada kehitysvammainen lapsi lähisukulaisen kanssa, koska geenit on liian samanlaiset! enempi alttiuksia saada huonoja geenejä. lukekaa biologiaa

Vierailija
27/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkusten tapauksessa vielä lisää sieltä molempien vanhempien puolelta niin aika sekaisin ne geenit loppujen lopuksi on. Aika sattumaa siis olis että serkuksilla olis samankaltaiset geenit. Sisaruksillakin kun on aika erilainen geenistö vaikka heillä on ihan samat vanhemmat. Serkuksilla kuitenkin sitä geenipakkaa sekoittaa kaksi sukuun kuulumatonta.

Vierailija
28/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkun kanssa. Ko. serkku oli sellainen,johon tutustuin vasta täysi-ikäisenä.

Vaikka tiesin, että olisi ollut ihan laillista vaikka mennä naimisiinkiin, jotenkin ajatus mistään pysyvämmästä tai yhteisistä lapsista tuntui kuitenkin mahdottomalta.

Vierailija
29/29 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mm. eräässä arabikylässä, jossa olen käynyt useasti (eräässä Lähi-idän maassa). He todella ovat ylpeitä, kun on serkkuperheitä. Valitettavasti heillä ja muilla alueen arabikylillä esiintyy esim. albinismia harvinaisen paljon.