Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia mitä et koskaan anna anteeksi

Vierailija
19.02.2012 |

Eli onko mies, ystävä, työkaveri ym. tehnyt sellaista mitä et voi unohtaa / antaa koskaan anteeksi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuteni oli väkivaltainen ja isäni aivan sadisti. Kun asian otin aikuisiällä puheeksi ja olisin halunnut puhua siitä, vanhempani kielsivät kaiken, haukkuivat minut hulluksi ja väittivät että keksin kaiken omasta päästä. Lisäksi isäni teki minut kostoksi perinnöttömäksi (lakiosan toki saan jos riitautan testamentin).

En haudo kostoa enkä ole mitenkään katkera, mutta en KOSKAAN halua olla tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa jotka ovat nöyryyttäneet minua niin vauvana, taaperona, lapsena, nuorena kuin aikuisenakin.

Vierailija
2/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko mies, ystävä, työkaveri ym. tehnyt sellaista mitä et voi unohtaa / antaa koskaan anteeksi?

ei olekkaan hänen!! Onh ihan täydelisesti hänen äitinsä näköinen. Tätä en ikinä anna anteeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olekkaan hänen!! Onh ihan täydelisesti hänen äitinsä näköinen. Tätä en ikinä anna anteeksi

Vierailija
4/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismia & väkivaltaisuutta & sekakäyttöä lapsuudessani. Anteeksi ovat saaneet mutta välit ovat jokseenkin heikot.

Koskaan en tule anteeksi antamaan, jos joku tekee jotain lapsilleni - tuolloin jansaakka.toa hamaan hautaan saakka.

Vierailija
5/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en nyt sanoisi, etten antaisi anteeksi, vaan ei vain tee yhtään mieli olla kyseisten henkilöiden kanssa missään tekemisissä - enkä kyllä ole vuosiin törmännytkään heihin.

Tämä oli ala- ja yläasteella keskisuuressa kaupungissa. Ns. "hyvien perheiden" tytöt.

Lukio oli ok. Mutta yliopisto ja nykyisin työpaikka, kaikki olivat/ovaat mahtavia tyyppejä, ja yhteishenki myös mahtava! Joten parempi näin päin, ... ;)

Vierailija
6/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei kuitenkaan tarvitse nähdä noita ihmisiä jos eivät jotenkin sattumalta tule vastaan.

En halua kertoa niitä ainakaan tänään tähän.

Ne eivät tee minusta mitään katkeraa, vanhaa akkaa.

Mielestäni anteeksianto edellyttäisi, että henkilöt joille annetaan anteeksi esittäisivät edes anteeksipyyntönsä ja sitten heidän kohdallaan tapahtuisi joku käytösmuutos. Mutta näin ei käy. Pysyvät vain niin kaukana kuin pippuri kasvaa!

Vierailija
7/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa+känni+paikallinen huora ilman kumia oli sellainen juttu mitä en pysty koskaan antamaan anteeksi tai unohtamaan!!

Minä meinaa petin miestäni etelän lomalla samalla lailla. En tosin kertonut miehelleni, kertoiko miehesi sinulle? Thaimaalaiset sentään kauniita, tiukkoja ja mukavia, mieti jos olisi vaikka jotain hotelli Vantaan jokinorsua käyttänyt :(

Vierailija
8/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä riittää. Pahimpana on lapseeni kohdistuva loukkaus!

Vierailija
9/39 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi.

Kukaan heistä ei ole anteeksi pyytänyt, joten ei ole mitään syytä antaa edes anteeksi.

Asian olen kyllä käsitellyt ja tiedän asiat jotka vieläkin vaikuttavat elämääni (itsetunto-ongelmat jne.) mutta en vello siinä tunteessa.

Olen oppinut elämään tuon kanssa ja teen aktiivisesti töitä päästäkseni siitä eroon.

Vierailija
10/39 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti ottaen hän ei halua että me hankimme lapsia ja on tehnyt selväksi että en kunnioita häntä kun uhmaan hänen toivettaan. Meillä on yksi lapsi.

Tällähetkellä tuntuu että en voi antaa ikinä anteeksi hänen puheitaan.

Vierailija
11/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä petti ja valitsi lopulta salasuhteensa. Ja syyllisti minua pettämsestä.

Mutta ei, minä annan anteeksi. Koska en halua katkeraksi vanhaksi akaksi.

Vierailija
12/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe että anteeksianto olisi välttämätön. En ole katkera vanha akka, mutta en hyväksy heidän tekojaan millään tasolla joten en anna anteeksikaan. Eikä ole pyydeltykään.

Vierailija
13/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten se edelleen rienaa,vaikka itse lähti ja erosta vuosia!

ja miten antaisin anteeksi,kun ei ole sitä koskaan anteeksi pyytänyt?

Vierailija
14/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua olla katkera

Vierailija
15/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe että anteeksianto olisi välttämätön. En ole katkera vanha akka, mutta en hyväksy heidän tekojaan millään tasolla joten en anna anteeksikaan. Eikä ole pyydeltykään.

Enkä minä hyväksy sitä, mitä hän teki. Eikä anteeksiantaminen tarkoita, että minun pitäisi olla hänen ystävänsä.

Anteeksiantaminen on sitä, että ei janoa kostoa millään tasolla. Että pystyy päästämään irti menneisyydestä. Että kun väärintekijää ajattelee, niin ihminen ei nostata vihaa. Tai näin minä anteeksiantamisen näen.

2

Vierailija
16/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä hyväksy sitä, mitä hän teki. Eikä anteeksiantaminen tarkoita, että minun pitäisi olla hänen ystävänsä.

Anteeksiantaminen on sitä, että ei janoa kostoa millään tasolla. Että pystyy päästämään irti menneisyydestä. Että kun väärintekijää ajattelee, niin ihminen ei nostata vihaa. Tai näin minä anteeksiantamisen näen.

2

että silloin voi olla tuon ihmisen kanssa jopa ystäviä. Siihen en pysty enkä halua enkä sitä tavoittele millään tasolla. Ymmärrän kyllä sinunkin näkökantasi.

Vierailija
17/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

että silloin voi olla tuon ihmisen kanssa jopa ystäviä. Siihen en pysty enkä halua enkä sitä tavoittele millään tasolla. Ymmärrän kyllä sinunkin näkökantasi.

ajattelen, että jos suostuisin eksäni ystäväksi, niin suostuisin kynnysmatoksi. En anna itseäni kohdeltavan miten tahansa.

Ostin taannoin kirjatorilta kirjan Täydellinen anteeksiantamus. Kyse oli kristillisestä kirjasta. Siinäkin muuten sanottiin, että anteeksiataminen ei edellytä sitä näkökantaa, että pitäisi olla ystävä.

2

Vierailija
18/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee pettämistä avioliitossa, sekä muunkinlaisia vakavia petoksia. Kuten sitä, kun eräs tyyppi varasti ammatillisen ideani.

Vierailija
19/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan kerroin, koska itse ajattelin samoin kuin sinä, ennenkuin luin tuon kirjan ja totesin, että anteeksiantamukseni on riittävää. Minun ei tarvitse pelätä muuttuvani ikääntyessäni vanhaksi katkeraksi akaksi.

Älä siis sinäkään vaadi itseltäsi mahdottomia :-).

2

Vierailija
20/39 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa+känni+paikallinen huora ilman kumia oli sellainen juttu mitä en pysty koskaan antamaan anteeksi tai unohtamaan!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi