olemme mieheni kanssa 10. serkuksia. onko kauheaa?
Kommentit (14)
Mitä halusit kertoa? Että on ihan tavallista, että sveitsiläisillä ja latvialaisilla on yhteinen esi-isä? Olen sukuhaarani ensimmäinen "suomalainen", isän ja äidin suvut ovat Sveitsistä ja sieltä on puolisotkin haettu.
jokaisella on 1024 esivanhempaa, 11 sukupolvea sitten 2048 jne. Jos muutama näistä esivanhemmista on myös puolisolle sukua, ei kuulosta ihan hirveän sukurutsaiselta...Aika monesta lähteestä niitä geenejä on ehtinyt tulla.
lisääntynyt riski saada lapsi, jolla on jokin peittyvästi periytyvä sairaus. Eikä sekään riski suuren suuri taida olla.
Siitähän nämä meidän monet sairaudet johtuvat.
Siis jos on juuriltaan suomalainen. Luulen että varsinkin syrjäseuduilla ja mikset muutenkin ihmiset tietämättään ovat sukua toisilleen.
viisi tervettä lasta ja kuudes tulossa
viisi tervettä lasta ja kuudes tulossa
ovat geeniperimältään kauempa toisistaan kuin englantilaiset ja saksalaiset keskenään.
minä olen serkkuni kanssa naimississa. ei ole kauheaa viisi tervettä lasta ja kuudes tulossa
vaikka miehen suku tullut Latviasta ja omani Sveitsistä 1800-luvulla.
vaikka miehen suku tullut Latviasta ja omani Sveitsistä 1800-luvulla.
Vain kolme sukupolvea taaksepäin, ja kuulut 8:aan sukuun. Neljä sukupolvea, ja saat ilmoittautua 16 sukuseuraan, viisi ja niitä on 32...
Ei meillä ole vain yhtä sukua sieltä-ja-sieltä, vaan monia, monia esivanhempia joista polveudumme ja sukuja, joihin kuulumme.
Minun vanhemmillani on ainakin 17-kertaisesti samat esivanhemmat, lähin sukulaisuus on 7. serkut kuten ap:llä.
Olin lukevinani jostain, että 3. sukupolven jälkeen serkkuus ei enää vaikuta geenien samanlaisuuteen.
olet todennäköisesti vähintään 10. serkku. Mietipä nyt, jokainen sukupolvi taaksepäin tuplaa esivanhempien määrän.
kaksi serkunserkunserkunserkun jne löytyi kenen kanssa olin nainut villissä nuoruudessa, eipä tiedetty ollevamme sukulaisia. Ja ties kuinka läheisiä ollaan miehen kanssa kun joka toiselta sukupolvelta puuttui isä.
Keskimäärin 12. polven serkkuja keskenään. Omat vanhempanikin ovat sattumalta 5. polven serkkuja. Maailman avioliitoista 20% solmitaan 1. polven serkkujen kanssa.
1. polven serkulla on keskimäärin yhteisiä alleeleita n. 5... Eli ei mitään kunnon sukurutsausta sekään, jos ei mennä monessa polvessa samalla kaavalla..