Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoimattomien tekopyhyys ja oudot jutut!!!??

Vierailija
19.02.2012 |

Olen itse n. 30v ja mulla on samanikäinen "äitikaveri".

Olen käynyt edellisen kerran viihteellä yli vuosi sitten. Perjantaina menin sitten tuon kaverini kanssa viihteelle.

Matkalla tuo kaveri selitti, että käy baarissa 1-2 kertaa kuukaudessa ja juo usein 10 annosta kerralla. Tämä ihan vaan taustatietona.

Baarissa sitten sanoin, että en tupakoi yleensä, mutta nyt tekisi mieli käydä tupakalla, pistätkö pahaksesi, juotuani alkoholia tekee usein mieli myös polttaa. Kaveri sanoi että käy vaan. Kävin sitten ulkona ja olin poissa alle 5 min.

Kun tulin takaisin alkoi tuo kaveri saarnata: miten voit polttaa tupakkaa kun se on niin epäterveellistä? kauheeta, mä olen jotenkin tosi yllättynyt, en olisi uskonut sinusta.

Siis mitä ihmettä?

Tyyppi itse vetää viinaa säännöllisesti, välillä on juonut itsensä ihan oksentelu-talutus-kuntoon, ja hänen mielestä on ihan kamalaa, jos joku polttaa KERRAN-PARI vuodessa viihteellä tupakkaa. Voi pyhä sylvi.

Onko tupakoimattomat yleensä näin tekopyhiä, vai onko kaverini poikkeus?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverinsa käytöksen perusteella. Jessus!

Vierailija
2/6 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kommentoit takaisin jotain hänen viinankäyttötavoistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverinsa käytöksen perusteella. Jessus!

kokemusta muiden suhtautumisesta siihen ei ole paljoakaan. ap

Vierailija
4/6 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on alemman sosiaaliluokan puuhaa, sen sijaan kännääminen sopii kaikille.

Vierailija
5/6 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kommentoit takaisin jotain hänen viinankäyttötavoistaan?

vaan naurahtaen, että eipä tuo alkoholikaan taida olla mikään terveystuote.

Mutta jäi ärsyttämään tuo juttu, jotenkin tekopyhää mielestäni.

Vierailija
6/6 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voi kyllä olla tuollaisia, jotkut harvat. Usein ne jotka ei oo ikinä maistaneetkaan on vähän naivinkin ehdottomia asiassa, ihan kuin olisi jäänyt se ala-asteen valistus ("jos kerran tupakkaa maistat niin HETI jäät koukkuun!") vähän liiankin vahvana mieleen.

OT: Tää nyt menee vähän sivuun aiheesta, mutta musta on hassua, kun jotkut tupakoimattomat (siis yleensä tällaisia jotka ei oo itse maistanutkaan) eivät ymmärrä, että tupakanpoltossa voisi olla mitään muuta vaihtoehtoa kuin absolutismi tai holtiton röökaaminen.

Itse olin vuosia sellainen satunnainen polttaja. Kesäisin saattoi mennä vaikka joka päiväkin röökiä, ehkä pari-kolme röökiä päivässä. Aktiivisimpina päivinä siis. Sitten saattoi kyllä olla tosi pitkiä välejäkin. Tiettyjen ihmisten (jotka siis itse oli näitä absolutisteja), oli mun useista tarkennuksista huolimatta ihan mahdoton ymmärtää, että mä en oikeastikaan polta kuin silloin tällöin. Vähän väliä kaikki keskustelut kääntyi siihen, että "sä kun oot tupakoitsija niin...".

Esim. kun työpaikalle tuli tupakointikielto, niin kyselivät että no onko nyt tosi tosi vaikeeta olla polttamatta. Vaikka (ties monennenko kerran) tähdensin, että no ei millään tapaa kun en mä muutenkaan polta kuin silloin tällöin, eikä mulla ole mitään hallitsematonta himoa polttaa. Ja olin siis näitä tähdennyksiä tehnyt ennenkin, mutta jotenkin tiettyjen ihmisten ajatteluun tuollainen asia ei vain mahdu. Jos joskus olin sytyttänyt röökin töiden jälkeen, niin olin automaattisesti addikti, joka sytyttää tupakan aina kun tulee tilaisuus.

Enkä mä tosiaan ole koukussa ollut missään vaiheessa. Tuossa pikkuhiljaa alkoi tympiä se vähäinenkin polttaminen ja lopetin kokonaan. Eikä tuottanut minkäänlaisia vaikeuksia. Musta vaan on hassua, jos joillakin ei selityksistä huolimatta ymmärrys riitä käsittämään, että tupakointia voi olla monenlaista. Ei, vaikka samalle ihmiselle selventäisi asiaa joka viikko. Kaikki ei oo niitä, jotka kiskoo askin päivässä.

Ehkä toi sun tuttus oli myös näitä käsityskyvyltään rajoittuneita ja siksi oletti että olet joku ketjupolttaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä