Mies pelaa kaikki "ylimääräiset" rahansa
erilaisissa rahapeleissä. On luvannut monta kertaa lopettaa ja vähentää. Nyt hänellä oli omalta tililtään rahat loppu pari viikkoa ennen tilipäiväänsä. Minä olen maksanut yksin bensat, ruoat ja kaikki loput laskut. Hänellä on jonkun verran parempi palkka, mutta maksaa vanhoja luottovelkoja myös.
Itse olen niin säästäväinen, että pystyn maksamaan nuo joutumatta ollemkaan vaikeuksiin, mutta kyse on enemmän periaatteesta. En hyväksy, että toinen tuhlaa rahansa ja minä jodun maksumieheksi.
Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa, haluaisin mielipiteitä. Nyt masentaa tilanne.
Kommentit (5)
Hankkikaa yhteinen taloustili. Paras ratkaisu ja helpoiten hoidettavissa.
Taloustilille palkkapäivänä niin paljon rahaa, että se riittää yhteisiin lainoihin, esim. asunto, vakuutuksiin, kaikkiin yhteisiin laskuihin, ruokaan, bensaan jne.
Näin kumpikin saa käyttää loput omat rahansa mihin tahansa, mutta toinen ei kärsi siitä, että toinen kuluttaa rahansa.
Meillä tämä toimii oikein hyvin. Näin ei tule naputusta rahasta kumpaankaan suuntaan.
ja ainoa ratkaisu on ollut se, että minä maksan heti palkkojen tultua kaikki mahdolliset maksut ja jätän hänelle vain tuon yli jäävän osan. Silti ottaa kupoliin, kun toinen kilisyttää ne kaikki peliautomaatteihin. :(
Mutta sinuna harkitsisin onko miehelläsi ollenkaan käyttöoikeutta tilille. Pahimmillaan hän voi nimittäin käyttää sieltäkin rahaa pelaamiseen.
mutta jäänyt tekeättä. Itse maksan nyt omalta s-tililtä sekä K-kaupan pankkikortilla ostokset. Tuntuu että kolmas käyttötili sekoittaisi enemmän.
Siitä maksetaan kiinteät menot ja ruokalaskut. Tälloin molemmille jää lopuista rahoista omaankin käyttöön. Kalliista ostoksista keskustellaan. En tuollaista hyväksyisi.