Onko 17 aikainen päivällisaika
Kommentit (42)
arkisin kl 18-19, ei ainakaan aiemmin. Viikonloppuna yleensä syödään vain yksi lämmin ateria, ja se syödään n klo 14-15, riippuu vähän päivän touhuista.
valmiiksi tuohon mennessä. Ollaanhan kuopuksen kanssa vasta juuri tultu kotiin. Lapset saa välipalan heti kotiintulon jälkeen ja ruoka on 19-20 kieppeillä. Iltapalaa ei sitten ole.
arkisin kl 18-19, ei ainakaan aiemmin.
Viikonloppuna yleensä syödään vain yksi lämmin ateria, ja se syödään n klo 14-15, riippuu vähän päivän touhuista.
Mutta kun toimii meille, niin pakkoko olisi vääntää tuplaruuat?
Viikonloppuna yleensä syödään vain yksi lämmin ateria, ja se syödään n klo 14-15, riippuu vähän päivän touhuista.
Eikö teillä syödä aamiasta tms vaan pelkästään päivällisiä pitkin päivää?
klo 16-17 ja iltapalaa syödään jo klo 19. Aika usein viikonloppuisinkin päivällinen on noin klo 17.
Eikö teillä syödä aamiasta tms vaan pelkästään päivällisiä pitkin päivää?
Minusta kello 16.00-18.00 on ihanyvä päivällisaika
Meille tuo olisi aikainen. Syömme arkena klo 19-19.30 ja viikonloppuisin noin klo 19.-30-20.30. Vain yksi ruoka viikonloppuna.
Mä olen tottunut lapsuudessa jo siihen että viikonloppuisin syödään aika etelä eurooppalaisittain vasta kahdeksan jälkeen. En muista että oltaisiin syöty kuitenkaan mitenkään tuhdimmin välipalaakaan. Ruokailu rytmini on katastrofaalinen, ja usein syön vaan järkyttävän kokoisen lounaan jolla painan loppu päivän, mutta silloin kun syön illallista on se myöhään.
17 on varmasti järkevä aika monille, siis perheille nyt ainakin!
Meillä päivällistä syödään kukin eri aikoihin koska ravitsemusterapeutti suositteli treenaavien lasten ruokailuajoiksi seuraavat: 15.30 lämmin ruoka (lapset osaavat ottaa jääkaapista ja lämmittää ruokansa), treenien jälkeen pillimaito ja banaani sekä kotona yhdessä perheen kanssa tukevampi iltapala puuroineen päivineen.
Meillä yleensä arkisin päivällinen on 17:30. Lapset ovat nälkäisiä tullessaan päiväkodista ja sitten pikaisesti laitan jotain. Viikonloppuisin kun kaikki ruoat tulevat meidän omassa rytmissä, päivällinen on yleensä 18-19.
Meillä tuo 17 on erittäin tavallinen aika päivälliselle. Jos on edellisen päivän ruokaa tai erityisen nopeaa ruokaa, niin sitten syödään vähän aiemmin. Olen kotona n. 16.10 ja yleensä tuolloin jo sekä minulla että lapsilla on kiljuva nälkä ja kiire harrastuksiin. Mies tulee kotiin yleensä n. 18.15-19.30, joten häntä ei odotella.
Syödään suht myöhään, 19-19.30. Ei tartte enää iltapalaa, ja töistä tultua otetaan välipalaa mieluummin kuin heti raskas ruoka. Ennen iltaruokaa ehtii sitten käydä vaikka salilla tai lenkillä.
Joskus ruoka venähtää, mistä en tykkää. Mun puolesta saatais syödä viimeistään iltaseitsemältä.
Kotikotona syötiin/ syödään päivällinen aina 16-17 maissa.
Mekin syödään yleensä vasta seiskan aikaan. Heti kotiintulonbjälkern on usein joku smoorhie, hedelmä tai voileipä,
Mä haluan niin, että koko perhe on paikalla eikä ole kiire mihinkään. Mun lapsuudenkodissa oli sama rytmi, seurataan sitä.
Raskasta ateriaa (päivällistä) ei pitäisi syödä alle 3 tuntia ennen nukkumaan menoa. Eli klo 17 on mielestäni oikein hyvä. Klo 19 alkaa varsinkin pienemmille lapsille olemaan jo liian myöhä.
Meillä ei mitenkään ehdittäisi saada ruokaa tehtyä viideksi. Yleensä syödään kuudelta. Harrastuspäivinä (kaksi kertaa viikossa) teen ruuan valmiiksi edellisenä päivänä että saadaan ainkaisemmin syötyä. Kotona meillä siis ensimmäinen aikuinen on klo 17 ja toinen yleensä lähempänä kuutta.
Meillä arkena n. 16.30 töiden jälkeen ja vkl n. 17. Meillä ollaan kaikki kotona n. klo 16 arkena. Yhtenä pv treeneihin lähtö klo 16.30, jolloin ruoka aiemmin.
Aika aikaista. Meillä ruoka on siinä 20-21 maissa.