Minusta tehtiin aiheeton ls-ilmoitus
Asia ahdistaa minua suunnattomasti... En saa syödyksi, oksettaa ja itkettää.
Voinko mitenkään kiirehtiä asian käsittelyä? Että saisin tämän taakseni ja pois mielestäni?
Kommentit (53)
Haluaisin että kävisivät mahdollisimman pian. Miten voisi asiaa nopeuttaa?? Haluaisin että tutkisivat tapauksen nopeasti.
Ne ovat niin juonia noi kaikenlaiset virkamiehet, että ei niistä mitään rikosilmoituksia saa tehtyä.
Yritä vaan unohtaa ja ajattele, että et ole ainoa, vaan että tämä maa on nykyään aivan sekopää paikka, jossa saattaa tapahtua mitä vain niin kuin jossain Neuvostoliitossa!
että ilmoitus on tehty? Voithan aina soittaa ja sanoa, että voisiko käyntiä nopeuttaa mutta muista käyttäytyä asiallisesti.
Täytyyhän siihen aihe olla. Ei voi tehdä ilmoitusta vaan tyyliin, teenpä tässä ilmoituksen. Ihmisillä on velvollisuus tehdä ilmoitus, jos näkeävät tai kuulevat jotain huolestuttavaa.
Tiedän koulun, jossa yksi sijaisope järjesti oikein roppakaupalla sossuille töitä ja monet perheet sekaisin ja tehtaili ls-ilmoituksia. Tämä tapahtui Helsingissä. Ja ne olivat aiheettomia.
Ne ovat niin juonia noi kaikenlaiset virkamiehet, että ei niistä mitään rikosilmoituksia saa tehtyä. Yritä vaan unohtaa ja ajattele, että et ole ainoa, vaan että tämä maa on nykyään aivan sekopää paikka, jossa saattaa tapahtua mitä vain niin kuin jossain Neuvostoliitossa!
ilmoituksen tekijästä. Se on ihan lakiin kirjattu oikeus eli kyllä sen saa tehtyä poliisiasemalle menemällä.
Ensiksi tulee kirje kotiin ja kutsu paikan päälle ja sen jälkeen tuli kotikäynti.
Kotikäynnillä sanottiin ettei huolen aihetta ole.
Maksan tämän kyllä joskus takaisin, mutten vielä.
Odotan monta vuotta ja sitten kostan.
Saa naapurikin kokea tämän ihanan tunteen.
ilmoita epäilemästään lasta koskevasta huolesta.
Täytyyhän siihen aihe olla. Ei voi tehdä ilmoitusta vaan tyyliin, teenpä tässä ilmoituksen. Ihmisillä on velvollisuus tehdä ilmoitus, jos näkeävät tai kuulevat jotain huolestuttavaa.
Meistä teki yksi ämmä ilmoituksen koska meillä oli yötä päivää valot päällä. Päättely meni siis näin: valot päällä -->minä hereillä -->ryyppään.
No ne valot nyt sattuivat olemaan päällä, koska pelkään pimeää. Alkoholiakaan en ollut juonut sitten nuoruusvuosien.
Aiheeton ilmoitus siis, mutta sossun on pakko ne kaikki tarkistaa, tietenkin.
Koska minua syytetään asiasta jota en tee. En haluaisi sitä tässä enempää ruotia.
Tiedän että ilmoitus on tehty, koska kyseinen henkilö soitti minulle ilmoitusluontoisesti että on ilmoituksen tekemässä. Minulle ei annettu sen enempää keskustelumahdollisuutta.
Toivon että saan keskustelumahdollisuuden lastensuojelun kanssa kun he ottavat yhteyttä.
Olen täysin tyrmistynyt ja maahan lyöty asian suhteen, lapseni ei ymmärrä lainkaan tilannetta, miten voisikaan kun on vielä niin pieni. Siksi haluaisin että minuun otettaisiin yhteyttä mahdollisimman pian - ja toivon että voisin jotenkin nopeuttaa tätä. Oma henkinen terveyteni ei kestä, olen muutenkin syvästi uupunut ja pelkään sairastuvani lisää.
Voinko jotenkin nopeuttaa käsittelyä - soitella perään?
Ap
ilmoitusta on tehty kiusaamismielessä. Tai muuta meidän taloon, täällä asuu oikein tehtailija-akka joka tekee ilmoituksia työkseen, tosin muuta työtähän se ei ole ikinä tehnytkään.Naapurin rouva josta se on tehnyt jo kaksikin keksittyä ilmoitusta (mm. lapset eivät olleet edes kotona vaan mummolassa niin akka ilmoitti sossuille, että lapset ovat yksin pihalla.)Sossukin jo sanoi, että rasittavia nämä kiusaajat. Eli ilman muuta rikosilmoitus tekijäsätä.
Monesti on aihetta, mutta myös ilmoittajan täytyisi ymmärtää mikä on lastensuojelu asia ja mikä ei.
löydän minäkin syyn ilmoittajan perheen lapsesta ja ihan samanlaisen syyn millä meidän lapsesta tehtiin ilmo.
Onneksi muistini on pitkä.
9
Koska minua syytetään asiasta jota en tee. En haluaisi sitä tässä enempää ruotia.
Tiedän että ilmoitus on tehty, koska kyseinen henkilö soitti minulle ilmoitusluontoisesti että on ilmoituksen tekemässä. Minulle ei annettu sen enempää keskustelumahdollisuutta.
Toivon että saan keskustelumahdollisuuden lastensuojelun kanssa kun he ottavat yhteyttä.
Olen täysin tyrmistynyt ja maahan lyöty asian suhteen, lapseni ei ymmärrä lainkaan tilannetta, miten voisikaan kun on vielä niin pieni. Siksi haluaisin että minuun otettaisiin yhteyttä mahdollisimman pian - ja toivon että voisin jotenkin nopeuttaa tätä. Oma henkinen terveyteni ei kestä, olen muutenkin syvästi uupunut ja pelkään sairastuvani lisää.
Voinko jotenkin nopeuttaa käsittelyä - soitella perään?
Ap
Sitä tuskin pystyy nopeuttamaan.
Meillä ainakin sossut kävivät kotona ja siinä se, ilmoitus todettiin aiheettomaksi.
Älä oikeasti stressaa turhia, vaikka kuluttavaahan tuo odottelu on.
Monesti on aihetta, mutta myös ilmoittajan täytyisi ymmärtää mikä on lastensuojelu asia ja mikä ei. löydän minäkin syyn ilmoittajan perheen lapsesta ja ihan samanlaisen syyn millä meidän lapsesta tehtiin ilmo. Onneksi muistini on pitkä. 9
Jos sossu on todennut, että ilmoitus oli aiheeton niin ei ole mitään syytä olla tekemättä rikosilmoitusta. Jos ei muuta, niin jääpähän sille merkintä rikosrekisteriin. Ja aina voi sopivassa tilaisuudessa kertoa, että siitä on jouduttu tekemään rikosilmoitus.
Ole huoleti.
Kyseinen henkilö syyllistyy loukkaukseen, kun syyttää sinun tekevän jotain mitä et ole tehnyt.
Ilmeisesti ilmoitus on tehty nimellä.
Teet sitten rikosilmoituksen, kun asia on selvitetty.
Se on sitten eria asia todetaanko ilmoitus sellaiseksi, ettei se johda toimenpiteisiin. Ainahan siinä ilmoituksessa jokin syy eli aihe on mainittu.
jos ilmoitus on selkeästi aiheeton, turha siitä on hermostua!
Sossujen on pakko tutkia kaikki ilmoitukset, tietenkin. Vaikka ilmoitus ei johtaisi mitään, rikosilmoitusta ei automaattisesti voi tehdä, koska vasta sossut tutkivat onko syytöksiin aihetta. Erikseen ovat nämä harvat tapaukset, joissa ilmoituksia tehdään pelkästään kiusaamistapauksessa. Sinun kohdallasi on ilmeisesti jotain (todellista tai luultua) johon tarttua, vaikka lastensuojelullista tarvetta ei olisikaan?
tuskin voi tehdä jos ls-ilmon tekijä on "viranhaltija", esim. päiväkodin, päiväkerhon, koulun tai seurakunnan kerhon työntekijä?
Kostamista en oikeastaan ymmärrä. En ymmärrä perusteetonta ilmoakaan.
Ap
Tottakai ilmoituksessa on aihe. Mutta syytön olen. Siitä olen täysin varma ja minulla on läheisteni täysi tuki. Mutta silti tämä on valtava painajainen minulle...
Ap
Jos niin, sitten vaan rikosilmoitus ilmoituksen tekijäsätä. Joku roti näille kiusaajillekin.