Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulin aivan ihanan tytönnimen tänään!

Vierailija
18.02.2012 |

Väestörekisterikeskuksen mukaan samannimisiä on annettu "alle 10".

Kyseessä on yhdysnimi; kaunis, raikas ja herkkä... Esikoisemme on syntymässä vasta kuukauden päästä eikä nimivalinta ole vielä ajankohtaista, mutta kehtaisimmekohan ottaa löytämäni nimen harkintaan? Hieman arveluttaa, olisiko harvinaisen nimen valinta kopioimista sen alun perin keksineiden mielestä?

Ihastuin totaalisesti. Voin melkein kuvitella kyseisen nimen kantajan mielessäni :)

Voihan tietysti olla, ettei nimi sopisi oman lapsemme ulkonäköön lainkaan. Ja saattaahan esikoisemme olla poikakin :D

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin täysin uniikki nimi, yhdysnimi, jota oli pitkään vain minä suomessa. Mulla on myös sukunimi, jota on tällähetkellä noin 30 suomessa, eli harvinainen, kaikki omaa sukua. No, eiköhän joku näistä mennyt sitten antamaan saman etunimen lapselleen,Eli nyt mulla on kokonimi kaima, vaikka olin ainoa etunimeltäni, ja todella harvinainen sukunimi. Ihmettelin pitkään, miten voikaan olla pokkaa.

Nyt vuosien saatossa on tullut kaksi saman etunimen omaavaa lisää suomeen, ne ei niin ärsytä kun sukunimi on kuitenkin eri. Mun nimeä ei ole koskaan missään mainostettu, mutta aina sillontällön tietysti julkaisuissakin näkyy (Esim. ylioppilasilmoituksessa lehdessä, jonka jälkeen tuo kokonimi kaima sai nimensä) tai harrastusten yhteydessä.

nyt turhan paljon arvoa täysin jonninjoutavalle asialle... Nimi on nimi.

Vierailija
22/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nimi on kuitenkin tahallaan valittu niin, että ei ole kaimoja.

nimen valitsemista näillä perusteilla... Meillä on annettu se nimi mikä lapselle on sopinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miksi ei muut saisi laittaa sitä nimeä minkä tahtovat omalle lapselleen? vaikka nyt olisikin juuri se toisen 'ainoa suomessa' nimi? jokainen laittaa sen, minkä parhaaksi näkee.

Vierailija
24/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole harvinaista etunimeä, mutta sukunimi sen sijaan on (alle 50 kpl Suomessa...). Koko Suomessa ei tietääkseni ole toista henkilöä jolla olisi sama etu-ja sukunimi kuin minulla.

Tuosta uniikista nimestä on se haitta, että minut tuntevat ihmiset tietävät heti että kyseessä on (ainakin hyvin suurella todennäköisyydellä) juuri minä, jos kyseinen nimi jossain esiintyy. Välillä olisi todella kiva jos nimi olisi joku Hanna Korhonen, niin olisi vähän intimiteettiä esin netissä...

Tämän takia en ymmärrä mikä hirveä hinku on väenvängällä keksiä lapselle uniikki nimi. Etenkin etunimi, jos se ei edes istu suomalaiseen suuhun kunnolla. Se lapsi on joka tapauksessa oma, ainutlaatuinen yksilönsä, oli nimi mikä tahansa, joten tuollainen erikoisuudentavoittelu tuntuu aika turhalta. Ymmärrän ettei haluta lapselle ihan mitä tahansa tusinanimeä, varsinkin jos sukunimi on Suomen yleisimpiä, mutta joku tolkku näissä ääripäissäkin voisi olla.

On olemassa vaikka kuinka paljon kivoja, kauniita nimiä jotka eivät sinänsä ole harvinaisia, mutta joita nykypäivänä harvemmin annetaan lapsille. Näitä voisi mieluummin ottaa uudelleen käyttöön, kaikenmaailman ulkomaisten ja eksoottisten nimien sijaan.

Vierailija
25/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran AP suostu kertomaan tätä nimeä niin aletaan arvailla. AP:n tyylistä päätellen arvailen seuraavia:

- Kaste-Helmi

- Lumi-Aura

- Nico-Petteri

Vierailija
26/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut mitä hienotunteisuutta joku luulee osoittavansa? Ethän sinä tunne perhettä, kaupassa saakka perhe ääneen lapsen nimen sanoo!! :D

Ei kuule kiinnosta alkuunkaan mikä "ihmeellisyys" tuo nimi on.

Tsemppiä vaan sun pähkäilyihin, kehtaako jotain nimeä laittaa "kopiona"! :))

Vierailija
27/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Raisoja on 6

Raisa nimi on annettu 6 lapselle viimesen kahden vuoden aikana.

Vierailija
28/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo-Irmeli tai Sirkka-Pirkko.

Ne on jotenkin niin herkkiä ja keijumaisia nimiä.

Vierailija
29/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs nimi on Linda-Belinda.

ap

Vierailija
30/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ei oo kilttiä esiintyä toisena ihmisenä, sitä kutsutaan identiteettivarkaudeksi. Tästä voisi nostaa kunnianloukkaussyytteen.

Vierailija
31/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskuksen mukaan samannimisiä on annettu "alle 10".

Kyseessä on yhdysnimi; kaunis, raikas ja herkkä... Esikoisemme on syntymässä vasta kuukauden päästä eikä nimivalinta ole vielä ajankohtaista, mutta kehtaisimmekohan ottaa löytämäni nimen harkintaan? Hieman arveluttaa, olisiko harvinaisen nimen valinta kopioimista sen alun perin keksineiden mielestä?

Ihastuin totaalisesti. Voin melkein kuvitella kyseisen nimen kantajan mielessäni :)

Voihan tietysti olla, ettei nimi sopisi oman lapsemme ulkonäköön lainkaan. Ja saattaahan esikoisemme olla poikakin :D

lapselleni harvinaisen nimen, ja juuri sen perusteella, että kuulin kerran kaupassa äidin kutsuvan nimeltä lastaan. Nimi jäi mieleeni, ja mun yllätyskuopus sitten vuosia myöhemmin sai sen nimen.

Olen sen jälkeen bongannut omilta kulmiltani kaksi saman nimen saanutta lasta, toinen oli sekä etu- että toiselta nimeltään sama.

Ei haittaa. Ei nimiä kukaan omista.

Vierailija
32/34 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada-Mari

Aamu-Aurinko

Aamu-Kaste

Ann-Marin

Hertta-Mari

Hilla-Onerva

Ilta-Aurinko

Ilta-Kaste

Ilta-Tuuli

Kukka-Marja

Kukka-Meri

Lumi-Anna

Maija-Orvokki

Mia-Karoliina

Miia-Karoliina

Minna-Katariina

Minttu-Leena

Mira-Mari

Sade-Pilvi

Sara-Katariina

Näiden nimien kantajia on Suomessa alle 10.

Vierailija
33/34 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vitsihan tuo on??

Vierailija
34/34 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Yampa on oikeastaan aika yleinen, mutta yleisempi yhdysnimenä Nico-Yampa.