Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemusta (rottinki)korien lakkaamisesta? Onpas hankalaa?

Vierailija
18.02.2012 |

http://mummi2.vuodatus.net/blog/1253376/rottinkilamppu/

Hei!

Sinä taidatkin osata tämän korien punomisen taidon! Hieno tämä punottu "jalkalamppusi".

Mutta osaisitko sanoa jotakin korien hoidosta ja niiden lakkaamisesta mattapintaisella lakalla? Korit keräävät niin paljon pölyä kaikkiin pieniin koloihin. Joskus olen niitä suihkuttanutkin poistaakseni pölyn ja koska ovat niin kuivan tuntuisia. Yksi sellainen kori sai siitä suihkutuksesta heti jonkunlaisen homepinnan? Omituista? Nyt lakkaan siis muutamia koreja ja ostin Tikkurilan jotain akryylilakkaa. Miten ihmeessä se klönttiytyy kaikkiin pieniin koloihin? Minulla on kyllä oikein hyvä pensseli, jota kaupassa suositeltiin. Näinkö hankalaa onkin korien lakkaus? Siinäkö syy siihen, että ne ovat usein ilman mitään lakkaa? Pystyisitkö sanomaan tähän jotain?

Etukäteen kiitos vastauksestasi, jos tiedät tästä jotain ja jaksat vastata.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akryylilakka tekee punoksesta hiukan kellertävän. Koivuisille huonekaluille tarkoitettu vesiohenteinen katalyyttilakka olisi ehkä parempaa.

Pensselillä maalaten sen lakan pitäisi olla varsin ohutta ettei paakkuja synny. Parikin kerrosta tarvitaan.

Minulla on painilmakäyttöinen maaliruisku, jolla saa priimaa jälkeä vaikkapa kaapinoviin, pöytiin ym. Kompressori maksaa satasen ja ruisku 20 - 30 e.

Rottinkijuttu olisi helpoin lakata upottamalla se. Riittävän isoon astiaan tuota ohennettua lakkaa 2-3 cm ja sitten rottinkijutun kaikkien sivujen kastaminen lakkaan. Koputtelu, kääntely ja puhaltelu hiustenkuivaajalla. Sitten mahdollisesti sama uusiksi. Tuo lakan ohuus on avaintekijä, jolloin valumat eivät jää näkyviin.

Vierailija
2/2 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä homma ota sujuakseen, kun niitä paakkuja tulee vaikka kuinka ohuesti yritän vetää - ja vedänkin.

Homma olikin siis todella hankala. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että nuo paakut katoavat näkyvistä. Toista kerrosta en aio vetää. Tätä lakkaa ei kyllä voisi käyttää, jos aikoo upottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme