Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle ei riitä se unimäärä minkä lapsiperheessä aikuinen ehtii nukkumaan.

Vierailija
18.02.2012 |

Univelkaa on kertynyt ja olo on veitsenterällä sinnittelyä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi menen ainakin kerran viikossa lasten kanssa yhtäaikaa nukkumaan. Koti on jatkuvasti huomattavasti sotkuisempi kuin ennen, mutta olkoon. Jos en nukkuisi tarpeeksi, siitä kärsisi koko perhe. Kodin sotkuisuudesta kärsin vain itse.

Vierailija
2/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mennä aikaisemmin nukumaan. Eikö mies voi olla lapsen kanssa kun nukut päikkärit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kropalleni hetkenkään helpotus. Olen niin ylivirittyneessä tilassa etten pysty nukkumaan päikkäreitä.

Vierailija
4/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvana tenava nukkui ~14h, kyllä oli omaa aikaa niin ettei aina tiennyt, mitä sitä oikein tekisi. Nyt kun lapsi on jo isompi niin nukkuu toki vähemmän. Itse käyn nukkumaan kaksi, kolme tuntia myöhemmin ja herätään sitten samaan aikaan :)

Vierailija
5/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvana tenava nukkui ~14h, kyllä oli omaa aikaa niin ettei aina tiennyt, mitä sitä oikein tekisi. Nyt kun lapsi on jo isompi niin nukkuu toki vähemmän. Itse käyn nukkumaan kaksi, kolme tuntia myöhemmin ja herätään sitten samaan aikaan :)

Jos vähäinen uni riittää sulle, niin me kaikkihan ollaan samanlaisia.

Vierailija
6/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilassa niin kannattaa ottaa joku rahottava että olo rauhoittuu ja saa unenpäästä kiinni. Eli lääkäriin vaan pyytämään rauhoittavia.

Vierailija
7/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä muista puhunut kuin itsestäni. Olen vielä aina ollut perheen unikeko. Joku sanoi että menee kerta viikkoon lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan, että koti jää kyllä sotkuiseksi silloin. Miksi kotitöitä ei voi tehdä lasten hereillä olo aikana? Itse olen aina pitänyt lapsen nukkumisajan omana aikanani, enintään tiskit laitan kaappiin koneesta, mielummin en sitäkään.

(Minusta 8-9h:n yöunet ei kyllä kovin vähäiset ole)

Vierailija
8/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunmuassa sen takia lapsiluku jäi meillä yhteen. Nyt kun lapsi on jo 5 v. saa taas nukkua pitkään viikonloppuisin kun lapsi katsoo lastenohjelmia tai leikkii muuten itsekseen.

Vauva- ja taaperoajan selvisin selväjärkisenä nukkumalla joka päivä päikkärit ja viikonloppuisin isä hoiti aamut, että sain nukkua pitempään.

Tyttö on ollut aina vähäuninen. Nukkuu öisin yleensä 9 h, joskus 10. Jotta saisin tarpeeks pitkät yöunet pitäis mennä aina samaan aikaan nukkumaan kun lapsi. Vähän ankeeta...

Vierailija
9/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8h yössä, vauva herättää n.5 krt/yö. Päätä särkee niin, että järki lähtee.

Vierailija
10/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja unet on edelleen 6-7h, voi sanoa, että pää meinaa hajota. Mä kaiken lisäksi opiskelen, joten teen kouluhommia iltaisin. Menee usein 24.00 et pääsen nukkumaan. Ja nuorin herättää 05-06, myös viikonloppuisin. melkein aina yksi kolmesta on kipeenä, nytkin nuorimmainen ja heräilee 2-3 kertaa yössä...

että repikää siitä. päivät teen lto-hommia meluisassa 22 lapsen ryhmässä, kotona odottaa kolme omaa kiljukaulaa. yritä tässä nyt pitää hermot kurissa...ja niin, niitä päikkäreitä ei kaikilla ole mahdollista nukkua.

Vierailija
11/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat pienten lasten vanhemmat, varsinkaan äidit, eivät todellakaan saa tarpeeksi unta. Olisin valmis antamaan pikkusormeni 8 tunnin uhniosta , joskus olisin antanut 10 viimeistä vuotta elämästäni. Se on kidutusta.

Vierailija
12/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia näissä ketjuissa pitää aina jonkun päästä nokittamaan ja lällättämään? On mullakin kolme lasta ja oon ollu molempien edellisten jälkeen töissä melko nopeasti. Lapset on sairastaneet riittävästi aina. Teen henkisesti raskasta työtä ja oon opiskellu esikoisen ollessa vauva. Omia valintojahan nämä kaikki.

Voimia kaikille väsyneille valvojille. Yksi ystävä sanoo aina, että on helppo valvoa lasten takia silloin, kun ne ovat yötä kotona. Että eessä on vielä rankat ajat.

Vierailija
13/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka vauvavuosi on ohi, mutta nyt olen työelämässä, enkä edelleenkään ehdi nukkua tarvitsemaani 9 h yössä, koska sitten aikaa ei jää yhtään kodin tai parisuhteen hoitoon. Harrastuksista en voi edes haaveilla. Olen äärettömän kateellinen niille, joille riittää 7-8 h unta.

Viikonloppuisin nukun pois univelkoja, enkä ehdi hoitaa kotia juuri lainkaan. Täällä on ihan hirveä sotku ja olenkin ajatellut ratkaista tilanteen palkkaamalla siivojan käymään kerran viikossa. Se helpottaisi vähän tätä ongelmaa.

Vierailija
14/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia näissä ketjuissa pitää aina jonkun päästä nokittamaan ja lällättämään? On mullakin kolme lasta ja oon ollu molempien edellisten jälkeen töissä melko nopeasti. Lapset on sairastaneet riittävästi aina. Teen henkisesti raskasta työtä ja oon opiskellu esikoisen ollessa vauva. Omia valintojahan nämä kaikki.

Voimia kaikille väsyneille valvojille. Yksi ystävä sanoo aina, että on helppo valvoa lasten takia silloin, kun ne ovat yötä kotona. Että eessä on vielä rankat ajat.

Löytyy aina ainakin yksi joka vetää sen "helppoahan se nyt, mutta ootappa vaan"-kortin.

Vierailija
15/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun kaikkien lapset ei oo unikekoja. Meillä kaksi lasta kolmesta on olleet aina vähäunisia, joten eivät vauvanakaan nukkuneet 14:ää tuntia vuorokaudessa, ja senkin vähän nukkuivat pienissä pätkissä. Ja isompana eivät nuku millään yli aamukuuteen. Siinä jää äidin unet vähäisiksi jos viimeinen lapsi nukahtaa vasta 22 - 23 ja eka herää kuudelta.

Mutta isommat tosiaan osaavat katsoa aamulla lastenohjelmia ja tulevat sitten sanomaan, jos on jokin hätä.

Vierailija
16/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaan uutta perhettä.

Vierailija
17/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä muista puhunut kuin itsestäni. Olen vielä aina ollut perheen unikeko. Joku sanoi että menee kerta viikkoon lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan, että koti jää kyllä sotkuiseksi silloin. Miksi kotitöitä ei voi tehdä lasten hereillä olo aikana? Itse olen aina pitänyt lapsen nukkumisajan omana aikanani, enintään tiskit laitan kaappiin koneesta, mielummin en sitäkään.

(Minusta 8-9h:n yöunet ei kyllä kovin vähäiset ole)

8-9 tunnin yöunet olisivat minullekin erittäin riittävät.

Toki siivoilen lasten hereillä ollessa. Käyn myös harrastamassa yksikseni, melko usein olen salilla silloin, kun lapset ovat menossa nukkumaan (mies laittaa ne silloin nukkumaan). Käymme myös koko perhe paljon yhdessä harrastamassa. Käyn kaupassa pari kertaa viikossa ja jonkin verran olen tietokoneella sekä katson joskus tv:tä. Lisäksi teen 8 tunnin työpäivät arkisin 8-16.

Siis siivoaminen on se asia, josta tingin. Harvemmin jaksan siivotakaan enää lasten mentyä nukkumaan, mutta joskus siivoilen ja nautin loppuillan siisteydestä kynttilän valossa (tämä on erittäin harvoin).

Vierailija
18/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallista lapsiperhe elämää. Tämähän johtuu siitä että suomalaisäidin on pärjättävä yksin perheineen. Ja toisaalta aikansa kutakin, kun lapset on muutamien vuosien ikäisiä niin pitäis alkaa helpottaa.

Vierailija
19/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-9 tunnin yöunet olisivat minullekin erittäin riittävät.

Toki siivoilen lasten hereillä ollessa. Käyn myös harrastamassa yksikseni, melko usein olen salilla silloin, kun lapset ovat menossa nukkumaan (mies laittaa ne silloin nukkumaan). Käymme myös koko perhe paljon yhdessä harrastamassa. Käyn kaupassa pari kertaa viikossa ja jonkin verran olen tietokoneella sekä katson joskus tv:tä. Lisäksi teen 8 tunnin työpäivät arkisin 8-16.

Siis siivoaminen on se asia, josta tingin. Harvemmin jaksan siivotakaan enää lasten mentyä nukkumaan, mutta joskus siivoilen ja nautin loppuillan siisteydestä kynttilän valossa (tämä on erittäin harvoin).

on ihan hyvä tinkiäkin, tuskin kukaan murehtii mummona, että harmi kun en siivonnut enempää vaan olin perheen kanssa :) Siisti koti kyllä rentouttaa mieltä mutta jos sotkut osaa joskus unohtaa niin kyllä se varmasi palkitsee jollain toisella tapaa, juurikin esimerkiksi perheen kanssa harrastaminen tai kuntosalilla käyminen.

Vierailija
20/21 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varsinaisesti edes johdu lapsista. Toki varsinkin tuo toinen on pienempänä valvottanut paljon, mutta nykyään nukkuu jo kohtuullisesti. Minä en vain enää osaa. Tuntuu että ainoa virkeä aika koko vuorokaudessa mulla on silloin kun lapset ovat juuri menneet nukkumaan. En vain osaa rauhottua.

Torstaina pidin vapaapäivän että saisin joskus nukuttua kunnolla (mies vei lapset tarhaan). En osannut nukkua päivälläkään. Mies nukkuu vähemmän kuin minä, mutta hänelle se ei kuulemma ole ongelma. Mulla on jo rytmihäiriöitä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä