Helsinki vai Turku?
Mies sai Salosta töitä ja itsellä mahdollisuus töihin Turussa ja Helsingissä.
Itse olisin kallistumassa Turun suuntaan ja mies taas (tietysti) Helsinkiin, yritetään tässä nyt molemmat perustella "oman" kaupungin paremmuutta:)
Joten nyt vinkkejä Turkulaisilta, En halua Helsinkiin..
Kommentit (37)
jos tarkoituksesi on ivailla. Ääliö.
Kolahtiko:DDDDDDDVoi vittu mikä ääliö, sammuta kone pliis! Ap kysyy neuvoja ja yks inisee jostain kirjotusvirheestä ja samalla tekee itse niitä.. aaarrggg mikä tyhmä ämmä
Tai ehkä sulta jäi ne aamulääkkeetkin! Kannattais ainakin tarkistaa se lääkitys! Ja ota peili pois koneen edestä. Ei kannata katsella sinne!
Varmaan ollu ollu aika lääkkeissä kun sullakin on jääny levy päälle noiden pillereiden kans!
Huti puti??Tolvana? Ei perkele, laita sä vittu vasen etusormi perseesees ja pyöritä.
Ja muutenkin soita ittelles keskusteluapua ettei tarvii itelleen vastailla, dorka!
mutta en miettisi miehesi kantaa, vaan työpaikkaa ja työmatkaa. Se on sinun työsi ja nyt miehesi näyttää menevän töihin Saloon, joten sehän ratkaisee.
Jos ihan etäisyyksiä ajattelee, se ajomatka syö polttoainetta ja kuukausittain kulutusten erotuksella kustantaa jo todella paljon. Haluatteko maksaa kahteen kertaan viikossa satasen polttoaineesta vai vain viikon välein? 400 eurolla kuussa kustantaa aika paljon.
Paikkoina asumiskulut ovat korkeammat Helsingissä.
ja viihdyn täällä (olen muualta päin kotoisin, Turussa olen vain lomaillut pari kertaa) mutta kuvaamasi perusteella valitsisin Turun. Olen itse asunut Tampereella ja mielestäni Turku ja Tampere vaikuttavat kokonsa palvelujensa ym. puolesta samantyyppisiltä paikoilta vaikka Tampere onkin ehkä vähän virkeämpi kaupunki kuin Turku.
Turun keskusta on kompakti, kaikki on helposti saatavilla ja asuntojen hintataso on siellä tosi edullinen. Erityistä plussaa mielestäni siitä, että siellä on aivan mielettömän ihania ja kohtuuhintaisia puutaloasuntoja tarjolla. Turku on muutenkin kaunis kaupunki ja siellä voisi asua keskellä kaupunkia ilman että tarvitsee olla kovin rikas tai laittaa kaikkia menojaan asumiseen.
Jos sinulla ei mitään erityisiä siteitä Helsinkiin ole valintani siis olisi ehdottomasti Turku. Mielestäni sinun täytyisi valintaan voida enemmän vaikuttaa kuin miehesi.
Jopa meidän pikku Naantalissamme on Valintatalo auki klo 7 - 23, eli eiköhän Turustakin noita löydy.
alueen koulut myös hyviä. Jokivarsi ei nyt kovin kummoinen asuinpaikka ole, varsinkaan lasten kanssa (tämä jonkun aiempaan kommenttiin).
Turusta löytyy useampi siwa, jotka ovat klo 23 asti auki, itselleni tosin riittää ihan normi klo 21.
Skanssi on itseasiassa melkein meidän lähikauppa, asioin siellä vähintään pari kertaa viikossa :)
Turkua suosittelen, moottorien ansiosta Saloon ajaa n. 40min ja varsin sujuvasti ilman ruuhkia - ja ainakin vasaramäestä pääsee melkein suoraan moottoritielle joten välttää ruuhkat.
kai mäkin tuossa tilanteessa Turun valitsisin, välimatkan takia.
Itse olen asunut Helsingissä ja nyt Turussa, kummastakaan en ole kotoisin. Helsinki on se "mun kaupunki". Turku on suoraan sanoen perseestä. En viihdy täällä yhtään. Hyvät koiranulkoilutusmaastot oven edessä on ainoa plussa, jonka keksin, mutta täällä nyt ollaan eikä loppua näy.;)
Kotoisampi. Jokimaisema ihana. Kaikki suht lähellä.
20-vuotta täällä viihtynyt "uudisasukas".
kai mäkin tuossa tilanteessa Turun valitsisin, välimatkan takia.
Itse olen asunut Helsingissä ja nyt Turussa, kummastakaan en ole kotoisin. Helsinki on se "mun kaupunki". Turku on suoraan sanoen perseestä. En viihdy täällä yhtään. Hyvät koiranulkoilutusmaastot oven edessä on ainoa plussa, jonka keksin, mutta täällä nyt ollaan eikä loppua näy.;)
voi viedä jonkin aikaa, mutta noista vaihtoehdoista parempi. Ja kuka ihminen nyt kauppojen takia asuinkaupunkinsa valitsee, onhan nyt noiden kaupunkien väliset erot aika marginaalisia tässä suhteessa (ei esim. kumpi parempi, Lieksa sai Helsinki kauppojen suhteen). Turku halvempi ja inhimillisempi pitkässä juoksussa.
Huti puti??Tolvana? Ei perkele, laita sä vittu vasen etusormi perseesees ja pyöritä.Ja muutenkin soita ittelles keskusteluapua ettei tarvii itelleen vastailla, dorka!
Vai oletko karannut? Korkeasaaresta?
Oon aina asunu turun suunnal enkä hesaa muuttais ikinä mistää hinnasta. Kaveri asui turus ja muutti hesaan, nyt aikoo muuttaa takas turkuun eli paremmaks hänkin koki turun. Ja tää kaveri on kotoisin lapista.
Saanet Helsingissä kuitenkin parempaa palkkaa?
Helsingissä taas muita hyviä puolia. Mitä harrastatte, missä ystävät, sukulaiset, ne joiden luona vierailette? Millaista elämää haluatte? Turussa ja Helsingissä voi asua ja elää niin monin tavoin.
voitti 100-0. Saatte samalla rahalla paljon kivemman asunnon paljon kivemmalta paikalta Turusta kuin Helsingistä. Elämänlaatu on parempaa. Puistoissa ei makaa puliukkoja.
Eli Turku. Laske miehellesi, miten monta tuntia hän elämästään säästää järkevämpään toimintaan, kun ei tarvitse liikenneruuhkassa seisoa.
nykyään asun Helsingissä ja aion muuttaa lähiaikoina takaisin Turkuun. Täällä Helsingissä minulla ei ole varaa asua kunnon kaupunginosassa, asun lähes 10km päästä keskustasta. Julkiset tietysti kulkevat jne, mutta ei näissä lähiöympyröissä oikein ole mitään. Plussaa on tietysti, että kaupat ja muut palvelut ovat aina suht lähellä ja lähikauppakin lähes aina auki toisin kuin Turussa.
Aion silti muuttaa Turkuun, ensisijaisesti päätöstäni tukee siellä asuvat ystävät. Toiseksi elämänlaatuni tulee olemaan paljon parempi, koska saan tällä vuokralla isomman asunnon (asun nyt miehen kanssa aika kämäisessä kaksiossa, tällä hinnalla saamme hulppean kolmion Turusta) ja on mahdollista päästä vaikka ihan keskustaan asumaan. Turku myös tuntuu kotoisammalta, tämä tosin henkkoht syistä. Helsingissä on muuten talvisin ihan helkutin kylmä, en muista koska olisin viimeksi nauttinut ulkoilusta. Jatkuva viima käy eikä mikään pukeutuminen auta.
Miksi miehesi haluaa Helsinkiin, jos sai Salosta töitä? Turkuhan on paljon lähempänä Saloa.
Sori vaan alkukirjain mokastani aloituksessa:)
Mutta asiaan, Saloon muuttoa emme harkitse siksi koska miehen ei tarvi olla työpaikallaan kuin 2-3 krt viikossa ja minun taas joka arkipäivä ja joskus myös iltaisin. Siksi haluamme että minun työni on asuinkaupungissani eli Turussa tai Helsingissa johihin siirto tällä hetkellä on mahdollinen.
Meillä myös tytöllä todetty dysfasia ja näin ollen tarvitsee erityisopetusta mutta lukemani perusteella molemmissa kaupungeissa ovat hyvät tarjonnat dysfaatikolle.
Asunnon hinnalla nyt ei kovin suurta merkitystä siinä mielessä kunhan vaan arvo pysyy suht samana. Tarkoitan että siis sitä että olemme jo kymmenen vuotta maksaneet nykyistä asuntolainaa ja säästössäkin on ihan kivasti joten käsiraha on ainakin valmiina perus asuntoon Helsingissä ja Turusssa sitten halvemman hintatason vuoksi emme tarvitse niin paljon lisälainaa.
ap