Ekaluokkalaisen eka todistus
Melkein pelkkiää B.tä. Muutama A ja yksi C. Onko tämä nyt surkea toditsus ekaluokkalaiselle? Ainakin minä petyin.
Kommentit (15)
Hämmentävintä tässä on se, etä lapsi osaa lukea hyvin, on edistyneimpien lukuryhmässä. Samoin laskut yms. sujuvat mielestäni ok. Tarkistan toki aina läksyt, jotta ne on tehty ja huomautan virheistä.
Opettajaan en haluaisi olla vielä yhteydessä asian tiimoilta, en halua vaikuttaa curling-äidiltä.
että b on hyvä? Ja sen tasoinen kerrot lapsesi juuri olevan... hohhoijaa.
Toivottavasti lapsi ei huomaa sitä.
Ihan hyvä tuo todistus on, ekaksi :)
Ja jos sais tehdä extra rivin, niin ope kuulemma laittaisi kaikki siihen. :) hyvin tyytyväinen olin.
kun kerroin odottaneeni parempaa. Samalla sanoin että täytyy harjoitella enemmän.
A:han pitää olla erityisiä taitoja, vanhalla asteikolla pitäisi hipoa kymppiä
Se B tarkoittaa hyvää.
A on erinomainen, missä opitäisi taitaa jotain yli vaadittavan näin ekalla ainakin. Tai täytyy osoittaa erityista kiinnostusta aineeseen, tavallinen perusvaadittu ei riitä siihen. Se tyydyttävä C sitllä ei ole myöskään mikään häpeä seassa. Ei vaadi mitään lisätoimia.
Normaalia.
T. ope
Itse en viitsi lastani kehuskella ja openkin kehut otan vastaan ihan viilipyttynä, vaikka aihetta iloon ja ylpeyteen olisikin.
Mitä ajattelet minunlaisista äideistä.
Minua nolottaa kun ajattelen antavani pöhkön vaikutelman itsestäni.
t: Äiti jonka lapsella kaikki ylihyvin oisinko ollut tuo 3. kirjoittaja
Kukaan ei ole täydellinen, eikä kukaan ole huono. Sama juttu on vähän vanhemmissakin. Heitä tosin eivät opet samoin arvioi, onneksi ;)
Lapsi oppii ja kehittyy koko ajan, sitä emme voi estää.
Nautitaan lapsista.
On varmaankin luokan huonoimpia. Itse nähnyt nyt noita todistuksia kolmen vuoden ajan mutta vain poikien ja ei ole ollut mikään näkemäni noin huono. Ehkä lapsi ei ole oikein vielä päässyt mukaan kouluhommaan. Voi innostua vähän myöhemmin. Minun näkemissäni torkissa on ollut suurin osa A:ta ja sit pari B:tä. Yhdellä olen kerran nähnyt C:n mutta muut olivat sitten A sarakkeessa
Omista vanhempi on pärjännyt koulussa aina hyvin mutta nuoremmalle ei vain oppi meinannut mennä ollenkaan jakeluun.
Palaverissa totesin itse että olisko parempi että jätetään luokalle johon Rehtori huokaisi että "olisipa tälläisiä vahempia enemmän"
Omasta mielestän lasta, vaikka olisi kuinka rakas, joka ei kunnolla osaa vielä lukea ekalla luokalla ei tulisi siirtää vielä toiselle luokalle saati siitä sitten kolmannelle.
Miten oppilas voisi pärjätä ja pysyä muiden tahdissa!
joskus tälläiset asiat, vaikka tekisi kuinka tiukkaa omalle itsetunnolle, auttavat lasta pärjäämään tulevaisuudessa paremmin.
toki lastani harmitti ja suretti luokalle jääminen mutta kun asia kerrottiin niin päin että nyt hän osaa jo paremmin kuin muut tulevat luokkatoverit eikä jää niin paljon jälkeen muista ja että nyt hän voisi auttaa tunnilla muita, ei asia olutkaan lapsen mielestä niin paha.
Onko ne huonommat arvosanat, jostain taidosta (esim. matikka, lukeminen, kirjoittaminen) vai esimerkiksi käyttätymisestä, muiden huomioon ottamisesta, huolellisuudesta?
Jos huonommat arvosanat ovat noista taidoista, niin ota yhteyttä opeen, ja kysy onko ongelmat minkä suuruisia ja tarvitaanko esim. erityis- tai tukiopetusta.
Jos taas kyse on noista jälkimmäisisitä, niin siinä tapauksessa pystytte kotonakin tekemään paljon. Juttelette lapsen kanssa kuinka koulussa tulee käyttäytyä. Sovitte lapsen kanssa "palkinnoista" (esim. kylpylä- tai elokuvakäynti) jos hän saa arvosanoja nostettua ja käyttäytymistä parannettua. Myös opelta voi kysyä onko käytös parantunut.
Vai miksi näin kesken lukukauden tällainen kysymys?
t. ekaluokkalaisen äiti myös
saatiin todistuksia eilen. Vantaalla ainakin väliarviointi oli nyt, joulun alla ei tullut todistuksia.