Montako senttiä olit auki kun menit sairaalaan...
... synnyttämään? Kauanko olit kärvistellyt kotona ennen lähtöä? Kauanko sinulla meni vielä sairaalassa ennen kuin urakka oli ohi?
Minä kärvistelin kotona monta päivää enemmän tai vähemmän, mutta en alkanut avautua. Vielä edellisenä iltana klo 18 paikat oli kiinni, vaikka supisteli jatkuvasti ja minut lähetettiin sairaalasta vielä kotiin kärvistelemään. Kärvistelin koko yön nukkumatta. Seuraavana aamuna noin klo 6-7 menin takaisin sairaalaan. Olin 3 cm auki. Synnytys kesti sen jälkeen vielä noin 12 tuntia...
Kommentit (45)
alkoi tulla hiukan verta, sitä ennen ei juurikaan supistelujen tunteita, ainakaan kivliaita ollut. Sairaalaan lähdin heti ja sinne päästyni olin 3 cm auki, supistukset tihenivät ja muuttuivat kivuliaiksi. Lapsi syntyi sairaalaan pääsystä 7-8 h kuluttua.
Esikoisen synnytys käynnistettiin, eli olin jo sairaalassa kun avautuminen alkoi. Ekoista supistuksista vauvan syntymään meni aika tasan vuorokausi.
Kuopuksen synnytyksessä kestin säännöllisiä kipeitä supistuksia kotona n. 6h ja kun pääsin sairaalaan olin 7cm auki ja lapsi oli maailmassa 45min myöhemmin.
Tokasta käynnisteltiin, joten siellä jo etukäteen.
Kolmannesta 8 cm, tyttö syntyi 20 min tulosta
Neljäs 5cm, pelkäsin että syntyy kotiin, niin oltiin ajoissa liikenteessä.
Lapsi syntyi välittömästi, kun pääsin sairaalan sisälle. Onneksi ajomatkaa oli vain 10 min ;). Siivoilin vielä ihan tyynesti keittiötä ennen lähtöä.