Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako senttiä olit auki kun menit sairaalaan...

Vierailija
17.02.2012 |

... synnyttämään? Kauanko olit kärvistellyt kotona ennen lähtöä? Kauanko sinulla meni vielä sairaalassa ennen kuin urakka oli ohi?

Minä kärvistelin kotona monta päivää enemmän tai vähemmän, mutta en alkanut avautua. Vielä edellisenä iltana klo 18 paikat oli kiinni, vaikka supisteli jatkuvasti ja minut lähetettiin sairaalasta vielä kotiin kärvistelemään. Kärvistelin koko yön nukkumatta. Seuraavana aamuna noin klo 6-7 menin takaisin sairaalaan. Olin 3 cm auki. Synnytys kesti sen jälkeen vielä noin 12 tuntia...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla kerroilla, kotona olin kärvistellyt ekalla kerralla vain puoli vuorokautta, toisella kerralla vähemmän, kun vedet meni.

Kun sairaalaan olen mennyt, niin 10h sisään on vauva syntynyt.

Vierailija
22/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kotona supistusten alettua 6 tutia, sairaalaan mennessä olin auki 5cm. synnytys kesti vielä 3 tuntia.

Tokassa olin kotona 2 tuntia supistusten alettua, sairaalaan mennessä olin auki 9cm. :) Vauva syntyi 24 min päästä kun päästiin saliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokasta olin täysin auki kun sairaalaan pääsin

Vierailija
24/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla yhdeksältä menin sairaalaan, laittoivat saliin heti ja yhdeltä syntyi lapsi.

Vierailija
25/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokasta olin täysin auki kun sairaalaan pääsin

Vierailija
26/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka: Kotona 4 tuntia, 5 cm auki, sairaalassa 1 tunti

Kolmas: Kotona 11 tuntia, 5 cm auki, sairaalassa 5 tuntia

Vierailija
27/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mutta meni kahdeksan tuntia sairaalaan tulosta kun vauva oli maailmassa.

Tokasta olin valmiiksi sairaalassa (käynnistetty).

Kolmannesta säännölliset supistukset alkoivat noin yhdentoista aikaa illalla. Kolmen aikaa yöllä aloin miettiä, joskohan pitäisi lähteä kun ei saa nukutuksikaan. Supparit olivat säännölliset mutta kestivät vain parikymmentä sekuntia ja kaikkien oppikirjojen mukaan niiden olisi pitänyt kestää ainakin puolta kauemmin. Siksi epäröin. Mies sai kuitenkin ylipuhuttua, että mennään ainakin käymään synnärillä. Siellä sitten paljastui, että olin täysin auki jo (vedet eivät olleet vielä menneet joten kalvot puhkaistiin). Eli meni noin 20 minuuttia sairaalaan tulosta kun vauva oli jo maailmassa =)

Vierailija
28/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuin kaksi yötä synnytyssalissa. Toisena aauna puhkastiin kalvot ja siitä 3 tuntia lapsi maailmassa 3 minuuti ponnistuuksella.

Vierailija
29/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta 4 cm, syntyi 8h päästä sairaalaan menosta

Toisesta 1 cm, vedet meni kotona. Syntyi myös 8 h sairaalaan menosta. Kolmannesta 5 cm, syntyi 5 h sairaalaan menosta. Neljäs lapsi syntyi 3 h sairaalaan menosta ja sinne mennessä olin auki 4 cm. Kotona olen "kärvistellyt" muutaman tunnin jokaisesta. Kunnolla olen ollut kipeä vasta, kun vedet ovat menneet ja olen ollut auki n. 7 cm tai yli. Paitsi kakkosesta, kun synnytys käynnistyi vesien menolla, olin alusta asti todella kipeä.

Vierailija
30/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista saadessa supistukset 8 tuntia, sairaalaan saapuessa 8 cm auki, puolen tunnin päästä pienokainen sylissä. Toisen kanssa supistukset 2,5 tuntia, sairaalaan kun ehdittiin niin oli jo 10 cm auki ja poika 15 min päästä (päivän)valossa.

Vierailija
31/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi siitä kun synnytys käynnistyi n. 7h päästä.

toinen lapsi 4½cm auki, syntyi kolmen tunnin päästä. Kotona kärvistelin ehkä n. 3h.

Vierailija
32/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli tuntia (meillä pitkä matka sairaalaan) ja olin 3 cm auki.

Vierailija
33/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,5 cm, tosin katsoivat vasta käyrien oton jälkeen.

esikoinen. sairaalassa oltiin 2 tuntia ennen syntymää.

kotona en tiedä mistä alkaisin laskea,mutta siitä kun lapsivedet meni oltiin sairaalassa 1,5 tunnin kuluttua. supistuksia oli ehkä 4 tuntia? mutta kestoltaan niin lyhyitä vaikka tiheään tulivatkin ettei aiemmin uskallettu lähteä ettei mennä liian aikaisin.

Vierailija
34/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis säännöllisiä supistuksia ehkä 4 tuntia, supistuksia oli ollu päivätolkulla.

Vierailija
35/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästyä olin esikoisen kanssa 9cm auki, siirryttiin vilkkaasti synnytyshuoneeseen...! Vauva syntyi puolessa tunnissa.

Kuopuksen kanssa lähdin nopeammin sairaalaan. Mentiin suoraan synnytyshuoneeseen, jossa olin 5cm auki, mutta vauva syntyi taas puolessa tunnissa.

Vierailija
36/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona 2 h, auki 3 cm, synnärillä 6 h.

Vierailija
37/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin hitaasti minä aloin avautua, kun supistuksia oli monena päivänä, välillä tiheämmin (jopa 5 minuutin välein) ja joskus harvemmin (muutama tunnin sisään), sitten saattoi taas laantua joksikin aikaa... kestoa supistuksilla oli kuitenkin pahimmillaan yli 2 minuuttia ja siinä vaan mietti, viitsiikö lähteä arvuuttamaan taas, kun oli jo pari kertaa lähetetty takaisin... Oli kieltämättä mukava päästä sairaalaan ja alkaa vetää ilokaasua, kun siihen asti oli menty ilman mitään...! :D

Ap

Vierailija
38/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin hitaasti minä aloin avautua, kun supistuksia oli monena päivänä, välillä tiheämmin (jopa 5 minuutin välein) ja joskus harvemmin (muutama tunnin sisään), sitten saattoi taas laantua joksikin aikaa... kestoa supistuksilla oli kuitenkin pahimmillaan yli 2 minuuttia ja siinä vaan mietti, viitsiikö lähteä arvuuttamaan taas, kun oli jo pari kertaa lähetetty takaisin... Oli kieltämättä mukava päästä sairaalaan ja alkaa vetää ilokaasua, kun siihen asti oli menty ilman mitään...! :D

Ap

esikoisen kohdalla se eka 3cm menee kaikilla hitaasti, osa ei vaan tunne sitä vielä tai koe synnytykseksi, osalla on kipuja jo silloin. mutta se että siihen menee vuorokausia on ihan normaalia. toisessa synnytyksessä ei sitten tarvitse enää samalla lailla kohdunkaulaa kypsytellä, ja tämä aika lyhenee paljon.

Vierailija
39/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa olin 4 cm auki synnärille mennessä ja vedet tuli sairaalan aulassa. 12 tunnin kuluttua oli esikoinen rinnoilla.

Tokassa olin 5 cm auki, kun päästiin saliin ja synnytys kesti kaikkineen kolmisen tuntia.

Vierailija
40/45 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka puhelimessa sanoivat, ettei ole mitään kiirettä, kun kyseessä on ensimmäinen lapsikin.

Jouduin sitten heti synnytyssaliin enkä saanut edes epiduraalia, ei kuulema enää ehtinyt. Tosin avutuminen pysähtyi 8 cm:iin ja lapsi syntyi oltuani sairaalassa n. 7 tuskaista tuntia. Ilman mitään kipulääkitystä (epiduraalia ei annettu, ilokaasu ei auttanut, niitä aqua-tippoja tms. kokeilin myös, mutta ne vaan sattui kauheasti eikä auttanut muuhun kipuun yhtään).