Haluan laihduttaa 5kg! Neuvokaa kuukauden dieetti mulle!
Mitä syön, kuinka paljon kaloreita päivässä ja millaista liikuntaa?
Olen 63/165 sirorakenteinen ihminen, jolla nyt synnytyksen jälkeen kaikki ylimääräinen vatsassa. Imetän edelleen (vauva 10kk).
Olen lopen kyllästynyt kroppaani, mikään vanha vaate ei mahdu päälle. Kuukauden päästä pitäs mahtua vanhaan kotelomekkoon. Antakaa vinkkejä! Kerron sitten miten meni.
Kommentit (11)
Söin kotiruokaa, vaihdoin pastat yms. lisäkkeet pakastevihanneksiin.
Viikolla ei minkäänlaista herkkupalaa suuhun, viikonloppuna, esim kylässä voi syödä tarjoiluja.
Kirjoitin ylös jokaisen aterian, söin 3-5 kertaa päivässä (joskus oli niin kiirettä että joku ateria jäi välistä), minkäänlaisia välipaloja aterioiden välillä EI saa syödä. Annoskoot kohtuullisia.
esimerkkipäivän ateriat:
-kaurapuuroa hillon ja maidon kanssa
-kanafile,vihannessekoitus, piimä
-ruisvoileipä,juustoa
-salaattia ja raejuustoa
-hedelmä
Vettä ja teetä join rajattomasti.
Hirveää itsekuria vaati kaikkien herkkujen ja napostelun pois jättäminen. Parhaiten kiusauksilta välttyy kun ei osta kotiin mitään houkuttelevaa.
Tsemppiä koitokseen!
siis noin 45 %, hiilihydraattia pikkusen vähemmän ja rasvoja loput.
kaksi liha/kala/kana ruokaa päivässä, raejuustoa, maitorahkaa.
Hyvin vähän leipää, perunaa, riisiä.
Ladot ruuat kiloklubiin ja pidät kalorit kurissa. Ehkä n. 1500 alkaen...
Ja tueksi lihaskuntoa ja aerobista...eli siis Juttailua:)
Just tätä ite tekemässä ja paino laskee:)
ehkä sentin pidempi ja kilon tai kaksi painavampi, eli viidestä kilosta haluan minäkin eroon!
Mä haluun mukaan koitokseen! ; )
lähti 5kg 3 viikossa vain sillä, että jätin paahtoleivän pois, se on mun suurin pahe. Samaten söin ruoalla 3 perunan sijaan vain yhden. Lisäsin muiden kasvisten käyttöä. Kahvista jätin sokerin pois ja muutenkin viikolla herkut pois. Viikonloppuna pidin "karkkipäivän", söin suklaapatukan ja sipsien sijaan tein itse popcorneja (normaalisti viikonlopun aikana meni sipsi-ja karkkipussi/suklaalevy). Makean himoon pakastin banaanisiivuja.
ja muutenkin kuulostaa siltä, että minäkin saattasin kyetä moiseen. Olen saman kokoinen kuin ap ja 5kg yritän itsekkin saada pois. Mulla toi karkkipäivä kyllä pitäs. Osaan olla viikolla ilman herkuja kun niin vaan päätän. Mutta miten ton saa pitämään et syö vähän ja usein. Oon muutaman kerran kokeillu, mut tuntuu että nälkä on silti kokoajan ja ettei muuta ajattelekaan kuin ruokaa. Ja mites liikunta? Liikutteko vai riittääkö vaan kun katsoo mitä suuhunsa laittaa? Mä oon niin laiska lähtee mihinkään, että yritän nyt saada Wiin avustuksella hien pintaan päivittäin =) Vähän tuntuu kyllä epätoivoselta heti alkuun. Mahaa vois ehkä kiinteyttää, muuten ei mitään vikaa. Eikä tuo näinkään häiritse. Reidet ja persaus kyllä sitäkin enemmän. Kumpa ne sais pienemmiks. Hitto. Mieaskin yks päivä vitsaili että koskas oon viimeks käyny vaa alla. Et "ainaki 4kg tullu lisää". Naurahdin vaan ja kävin salaa puntarilla. NELJÄ kiloahan sitä on lisää tullut. Ja ihan pienen ajan sisällä. Nyt on pakko yrittää. Lopetinhan tupakan poltonkin tosta vaan, niin on se kumma ettei tää muka onnistu. Ei vaan malttais odottaa tuloksia, sit usein tulee luovutettua.
Paitsi joittenkin laumasielujen mielestä, jotka tarvitsevat jonkun heikkilä-gurun johtajakseen.
Väärä tapa laihduttaa, kun rasva-arvot lähtee vuoden sisällä kohoamaan. Ruisleipä on terveysruokaa.
lisätkää 15-30 min reipasta kävelyä aamuun!!
Voi juoda kahvin (ei sokeria) ja vettä, sitten kävelylenkki, sitten vasta kaurapuurot nassuun!
Kuulostaa helpolta, mutta en itsekään jaksa aamulla vaivautua.
Aterioita ei saa jättää välistä. Ei ikinä yli 4 h väliä syömisessä, tai elimistö luulee että paastoat.
maitoa tai muuta juomaa, ja vielä kuumaa teetä päälle. Se täyttää mukavasti. Vatsa tottuu pian pienempiin annoksiin ja kohtahan sitä saa taas syödä lisää.
Lihaskuntoliikunta kannattaa. Saa kauniimmat käsivarret ja pehvan eikä laihtuessaankaan näytä löysältä ruipelolta. Ite käyn hyvässä ja tehokkaassa jumpassa.
Muistakaa, että senkin takia tuntuu että vatsassa on se kaikki ylimääräinen, että raskauden jäljiltä vatsalihakset ovat löysät, ja niitä pitää taas treenata. Älkääkä unohtako myöskään selkälihaksia!! :)
tunnin lenkki. syö kuin vauva, eli 3-4 h välein terveellisiä aterioita. eli älä anna nälän kasvaa liian suureksi. ananasta, selleriä, vihreetä teetä nesteenpoistoon ja paljon vettä.
varmasti laihdut!
Kun saisikin jotain asiallisia ohjeita. 5kg tarviisi munkin jättää pois.