HUNAJAVETTÄ 1-VUOTIAALLE
Saako 1vuotiaalle antaa lämmintä hunajavettä kun sillä on kauhee yskä ja vaikuttaa että sen kurkku on kipeä?
Kommentit (14)
että hunajaa ei suositella alle vuoden ikäiselle, eli voisit antaa.
Olen tietoinen tuosta imeväisbotulismista, lapsi on tosiaan nyt 1v2kk ja jotenkin ajattelin että se ehkä voisi auttaa mutta en kyllä tiedä uskallanko antaa. Onko mitään vinkkejä limaisen yskän helpottamiseksi noin pienelle? Toinen on ihan reppana.. :/ t:ap
Ratiopharmin lasten yskänlääkettä voit kokeilla. Turvallinen ja tehokas lääke, hyvänmakuinen ja helppo annostella ruiskulla.
Yskänlääkkeet ovat humpuukia ja turhia. Niitä ei suositella lapsille. Ja sen takia monet lasten yskänlääkkeet ovat menneet pois myynnistä. Jos tarkoitat punaista pulloa Dextrometophan Ratiopharm niin siinä lukee ei alle 2 vuotiaille. Alle 2 vuotiaille ei saa antaa kun Kvillaa ja sekin on turhuuttakin turhempaa.
Ratiopharmin lasten yskänlääkettä voit kokeilla. Turvallinen ja tehokas lääke, hyvänmakuinen ja helppo annostella ruiskulla.
Ovat toki vähän vanhempia, mutta miksi ei vois pienellekin antaa, ovat kuitenkin pehmeitä. Itse osaat tietenkin parhaiten arvioida, osaako sellaisia jo syödä.
Tarkoitin Rometor ratiopharm punainen pullo mansikan makuista. Vaikuttava aine on dekstrometorfaani.
Ite sain noin 1veenä ja sain anafylaktisen sokin siitä -> sairaalareissu.
Liota vaikka lämpimään maitoon jotain pastilleja. Mun 1v 5kk ainakin tukehtuis viä kokonaiseen pastilliin...
on uskokaa tai älkää, silkka vesi. t:sairaanhoitaja
En usko että hunajavesi auttaisi kovin hyvin. Jos haluat antaa, niin anna kotimaista hunajaa.
Älä anna maitoa, se lisää limaneritystä. Höyryhengitys auttaa, jos sinulla on nestemäistä Ventolinea, niin anna sitä. Sipulia tai valkosipulia leikattuna sängyn viereen tai vaikkapa sukkaan roikkumaan pinnasängynreunaan.
Pari viikkoa sitten laitoin kuuman veden valumaan suihkussa ja vein vauvan suihkuhuoneeseen kun oli tarpeeksi höyryä. Vettä meni hukkaan, tiedän, mutta en halunnut häntä kuuman kattilan läheisyyteen ainakaan laittaa....
En edes harkitsisi. Yskä on pieni paha imeväisbotulismiin verrattuna ja lapsesi on vielä niin lähellä 1 v:tä.
KYSY NEUVOLASTA MITÄ VOI ANTAA!
anna lapsellesi hunajaa, äläkä ainakaan mitään yskänlääkkeitä. Ole itse terveydenhuoltoalalla ja tiedän, että lääkärit ja hoitajat suosittelevat että lapsille ei annettaisi mitään yskänlääkkeitä koska niissä on paljon kaikkea (paskaa) eikä mitään todistettua hyötyä. Käyttäisin kaikki kotikonstit ja odottaisin, että aika tekee tehtävänsä. Meillä lapset ovat juoneet yskään, kurkkukipuun ja limaisuuteen lämpimiä juomia (teetä, lämmintä vettä jossa vähän sokeria, lämmintä kaakaota, lämmintä mehua jne jne. Lämmin suihku ja sauna ovat auttaneet monesti.
Se yskä on sitä samaa yskää mitä aikuisillakin, eikä meillä auta siihen hunajavedet yhtään. Mut yskänlääke tehoaa, sekä aikuisiin että lapsiin.
Googlaa imeväisbotulismi
Itse odottaisin 2-v asti hunajan kanssa