Alan vaihto allergian vuoksi. Saako jotain tukea?
Olen kolmekymppinen nainen, ja ollut 8 vuotta töissä alalla, jota en tulevaisuudessa enää pysty tekemään.
En ole kertonut asiasta työnantajalle vielä.
Miten minun kannattaisi menetellä?
Pääsenkö uudelleenkoulutukseen?
Kommentit (4)
Itse hain kelan uudelleenkoulutustukea, kun tulin työtapaturman seurauksena työkyvyttömäksi ensimmäiseen ammattiini. Uusi koulu kesti 3 vuotta. Sain kelalta hylkäävän päätöksen uudelleenkoulutusasiassa kuukautta ennen kuin valmistuin. Siis ihan perusopintotuella piti opiskella. Aina ne kieltäytyy maksamasta, jos vain suinkin mahdollista on.
Itse se pitää maksaa vaikka ei voisikaan tehdä työtä mihin on koulunsa joskus käynyt. nämä on näitä asioita jotka olisi pitänyt tietää jo aikaa sitten ja hakeutua alalle jota voi tehdä, näin tiukille on meillä vedetty tuo koulutus juttu, säästösyistä, tuki kreikkaan lähdössä. Mutta ilo uutinen niille jotka sitä puoltaa, me saadaan 880 miljoonan takuu muodossa tai toisessa. Lainaa silti sinne annetaan 48miljardia euroa ja samontein leikataan puolet velasta pois, ei ole kreikka maksanut tähänkään mennessä edes täysiä korkoja lainastaan. Siis siksi ei uudelleen kouluteta kun ei valtiolla ole rahaa siihen.
http://www.vkk.fi/ohjeet_ja_lomakkeet/ammatillisen_kuntoutuksen_ohje.pdf
-jotta tietää asiat, soita myös allergia-ja astmaliittoon tms.Saat kullanarvoisia vinkkejä.
Siellä pitää diagnosoida tuo terveysongelma, joka haittaa /estää työnteon. Sen perusteella ohjaavat jatkoon.