Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaako kaikki nykyään työpäivää illalla kotona?

Vierailija
17.02.2012 |

Tuossa aiemmassa ketjussa melkein jokainen pariskunta jatkoi illalla viimeistään lasten mentyä nukkumaan töiden tekemistä tietokoneella... Onko se tosiaan nykyään välttämätöntä lähes kaikilla työpaikoilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pysyy takuuvarmasti työmaalla :) Portin läpi kun kävelee, niin ei tarvii enää ees miettiä työmaata.

Vierailija
2/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT-alalla ohjelmistosuunnittelija suuressa kansainvälisessä yrityksessä enkä koskaan tee töitä työajan ulkopuolella. Klo 9-17 ainoastaan. Ei semmoista kukaan pakota ihmisiä tekemään, oma valintahan se on jos haluaa uhrata vapaa-aikaansa (usein vielä palkatta) työlle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies leimailee matkustajien lippuja tässä olohuoneen sohvalla. Ja minä otan kotiin töistä pari sian etuneljännestä ja leikkelen ne keittiön pöydällä viedäkseni ne aamulla takaisin teurastamolle.

Vierailija
4/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkä työmatka, minkä vuoksi pystyn työskentelmään toimistolla hädin tuskin täyden päivän, ja vaikka meillä ei työajanseurantaa olekaan, lukaisen sähköpostit ja vastailen niihin ihan mielelläni illalla kotoa käsin. Tekemättömät työt stressaavat paljon enemmän kuin töiden tekeminen kotona. Toisaalta pidän työstäni, joten työasioiden miettiminen kotona tuntuu rasitteelta vain harvoin. Mieheni harvemmin tekee töitä kotona, mutta puhumme kyllä molempien työasioista, vaikka eri aloilla olemmekin.

Vierailija
5/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en jatka työpäivää kotona. On varmaan niitäkin firmoja, joissa se on oletus, mutta usein se on myös työntekijän oma valinta. Nykyään halutaan olla niin kiireisiä ja tärkeitä ja tehdä sitä kiirettä itselle koko ajan - tosiasiassa harva asia on sellainen, ettei se voi odottaa huomiseen. Tähän vaikuttaa myös varmaan se, että kilpailu työpaikoista on aika kovaa ja moni pelkää tulevansa seuraavissa yt:ssä potkaistuksi pihalle, jos ei koko ajan osoita olevansa tarpeellinen.

Vierailija
6/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en jatkuvasti. Olen huomannut, että jos teen jatkuvasti kotonakin töitä, tehokkuus päivän aikana alkaa kärsimään. Eli lopulta en saa kuitenkaan enempää töitä tehtyä, lyhytaikaisesti toki toimii, mutta ei pidempään.

Kun teen 8-9 tuntia töitä, jaksan tehdä sen yleensä hyvin tehokkaasti, kun illan saa palautua. Jos palautumisaikaa ei ole, ei olekaan enää niin tehokas ja alkaa tarvitsemaan enemmän pikkutaukoja työpäivän aikana ja ei ole niin aikaansaava.

Vierailija
7/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun töitä on paljon, ne tehdään loppuun kotona. Silloin kun niitä ei ole, pidetään vapaata. Tämä on alallani normaali käytäntö ja sopii minulle.

Vierailija
8/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyään se on lähes mahdotonta

Vierailija
9/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph, mutta en todellakaan tee tällä paskalla palkalla töitä muulloin kuin työaikana.

Vierailija
10/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö lapsuudenmallin toistamista..

Vierailija
11/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä lähden töistä aiemmin ja teen osan hommista illalla kotona.

Ja joskus innostun jostain työjutusta niin, että haluan tehdä sen loppuun.

Vierailija
12/12 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä saa myös aika älyttömän hyvän korvauksen ja lapsetkin on jo isoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan