10-vuotias tyttö kuoli laskettelurinteessä
Torstai 16.2.2012 klo 16.22 (päivitetty klo 17.59)
10-vuotias tyttö kuoli torstaina Kauhajoella Sotkan laskettelurinteessä.
10-vuotias tyttö laski rinteen sivussa olevaan puuhun.
Tytölle annettiin rinteessä ensiapua, jonka jälkeen hänet kuljetettiin ambulanssilla Seinäjoen keskussairaalaan.
Tyttö menehtyi matkalla sairaalaan.
Tyttö oli rinteessä laskettelemassa ulkopaikkakuntalaisen koululaisryhmän mukana, kertoo vanhempi rikoskonstaapeli Hannu Mäkelä Kauhajoen poliisista.
Viranomaiset ovat olleet yhteydessä tytön omaisiin.
Mäkelän mukaan olosuhteet onnettomuuspaikalla olivat normaalit. Tytöllä oli kypärä päässään.
Onnettomuudesta uutisoi ensimmäisenä Kauhajoki-lehti.
IL
Kommentit (55)
Laskettelussa sattuu jatkuvasti tapaturmia, yleensä kuitenkin seuraukset tätä pienempiä.
Valvottu uinti uimahallissa ei ole tilastojen valossa lähellekään yhtä riskialtista. Ja uimataito vähentää tehokkaasti hukkumiskuolemia. Laskettelutaito ei sen sijaan ole mikään erityisen tarpeellinen kansalaistaito.
Lapsi on menossa ensimmäistä kertaa laskettelemaan. Loivaan rinteeseen aiotaan mennä, mutta vaikka olisi itse miten varovainen, minua pelottaa muut siellä. Kuka vaan voi laskea päälle, varsinkin kun ensi viikolla keskukset on ruuhkaisia lomien takia. Meni vähän fiilis koko lomasta.
Kun te menette sinne laskettelukeskukseen niin muista että liikenteessä kuolee 99% enemmän ihmisiä joka vuosi kun laskettelurinteessä. Ettei kai meneautolla tai lentokoneella?
kaaduin hiistohississä ja jäin toisten jalkoihin... on kyllä aika vaarallinen laji. aika monet lapset tykkäävät laskea kaikenlisäksi syöksyllä mäkiä alas ja kokeilla ääliömäisiä temppuja. Kyllä vanhempien pitäisi olla rinteessä mukana ohjastamassa ja vahtimassa jälkikasvuaan.
Lapsi on menossa ensimmäistä kertaa laskettelemaan. Loivaan rinteeseen aiotaan mennä, mutta vaikka olisi itse miten varovainen, minua pelottaa muut siellä. Kuka vaan voi laskea päälle, varsinkin kun ensi viikolla keskukset on ruuhkaisia lomien takia. Meni vähän fiilis koko lomasta.
Kun te menette sinne laskettelukeskukseen niin muista että liikenteessä kuolee 99% enemmän ihmisiä joka vuosi kun laskettelurinteessä. Ettei kai meneautolla tai lentokoneella?
Matka on pitkä, keli voi olla mitä tahansa ja liikenteessä on paljon matkaajia. Ei oikeastaan huvittaisi lähteä minnekään.
Pienen tytön elämä päättyi aivan liian aikaisin.Suuri suru ja murhe perheelle.Voi pientä.
ja tytöllä oli vielä kypäräkin, ja silti meni henki. Voi kurja :-((
kun vanhemmat valittaneet "ei haluta ostaa suksia lapselle kun se tulee niin kalliiksi" ?
Siis pieneltä ja huolimaatomalta, miksei mennyt rukalle, leville, syötteelle, sinne missä on hoidetut rinteet ja tilaa laskea, ammattinsa osaavat hiihdon opettajat? Pahoitteluni kuintenkin tapahtumasta, mielen matalksi vetää..
oon lapsena ja aikuisenakin lasketellut kyseisessä mäessä. Kyllähän siellä puita on mäen keskivaiheilla muutamia (suojattuja), mutta reunoissa on ihan kunnon metsät. Tosi pieni ja loiva rinne kyllä on.
Todella kauhea ja surullinen onnettomuus.:(
Mielestäni ei voi kuitenkaan syyttää koulua, koska kyllä lupa varmasti on kysytty kaikkien vanhemmilta ja vaihtoehtona on ollut hiihto tmv.
Ja jos on kokemattomia aloittelijoita, kyseisessä paikassa on myös hyvin hyvin loiva harjoittelumäki ja varmasti pätevät laskettelunopettajat.
Koskaan ei voi vain tietää ja onnettomuus voi sattua kenen kohdalle tahansa.
Olen hyvin surullinen ja pahoillani tytön omaisten puolesta. :(
Eli muut vaarantavat turvallisuuden, jos itse on varovainen.