Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka tunti kuolee 300 lasta aliravitsemukseen, oletteko tulleen ajatelleeksi?

Vierailija
16.02.2012 |

Luin juuri Unicefin ja Pelastakaa lapset -järjestön tilastoja ja kannanottoja. Pala siitä tuli kurkkuun. Jos mitään ei tehdä tilanteen korjaamiseksi, seuraavan viidentoista vuoden aikana noin 450 miljoonaa lasta saa pysyvän psyykkisen tai fyysisen haitan aliravitsemuksesta. Ja yli 2 miljoonaa lasta kuolee vuosittain aliravitsemukseen tai sen aiheuttamiin sairauksiin.



Maailmanlaajuisesti alle viisivuotiaiden lasten kuolemia on onnistuttu 20 vuodessa vähentää reippaasti, 12 miljoonasta vuodessa v. 1990 7,6 miljoonaan vuonna 2010. Mutta hyvä suunta on vaarassa hidastua, kun maailmanlaajuisesti ruuanhinta nousee (johtuen mm. ilmastonmuutoksesta ja polttoaineiden hintojen noususta). Talouskriisi pahentaa asiaa.



Tulipa vaan mieleen, kun täällä niin moni uhoaa, että kehitysmaiden lapsia on "turha" tai "tarpeetonta" auttaa.



http://www.pelastakaalapset.fi/ajankohtaista/uutiset/?x22896=694274



Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha riittäisi juuri ja juuri ruokaan + asumiseen, en varmasti raskautuisi. Ihan sama mitä muut kulttuurissaan tekevät, koska länsimaissakin on päästy eroon vahingollisista tavoista vain edistyneempien esimerkin kautta. Jos jokainen tekee kuten naapuri, vaikkei olisi siihen resursseja, kusessa ollaan. Niin Suomessa kuin Afrikassakin.



Eläin ei tee jälkikasvua heikkokuntoisena, siitä pitäisi pystyä päättelemään ettei niin kannata toimia itsekään. Ihan kaikkea ei voi laittaa yhteiskunnan tai kulttuurin syyksi; Suomessakin on vastavirtaan uivia tuhansittain, koska suomalainen "unelma" ei heitä kiinnosta. Afrikassa voitaisiin miettiä, kuinka moni edes elää niin vanhaksi että pitää olla jälkikasvua turvaamassa oma vanhuus...ja miten se nostaa selviytymisen mahdollisuutta, jos itse tietoisesti laskee sitä tekemällä lisää lapsia kun ekallekaan ei meinaa riittää ruokaa?



Quality, not quantity. Niin kauan kuin köyhimmät lisääntyvät holtittomasti, geenit pysyvät surkeina ja se taas tietää ongelmia ja syrjäytymistä ym. yhteiskunnassa.

Vierailija
22/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

planeetan ekosysteemi tykkäisi jos ne kaikki miljoonat ihmiset EIVÄT kuolisi ravinnon puutteeseen. Ihmisiä on nytkin 7 miljardia, liikaa väkeä nykyisillä kulutustottumuksilla yms. Ei tule kestämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ole pitkä aika kun Suomessakin kuoli lapsia kuin kärpäsiä. Tämä on hyvä kaikkien darwinistien muistaa. Rajaseutujen lapsille kerättiin ruoka-avustuksia, ja nyt nämä parin sukupolven aikana sossun tuille tottuneet meuhkaavat miten typerää on auttaa nälkiintyviä... Oi ihmisluontoa.


kyllä se syntyvyys on Suomessa ollut ihan kehitysmaatasoa, mutta milläpä se sieltä on saatu alas? No elintason nousulla.

ap

Vierailija
24/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikuisilla tylsämielisyyttä, apatiaa ja yleistä voimien vähyyttä. Ne typerät miehet, jotka kohtelevat naisia huonosti, ovat itsekin yhtä vähä-älyisiä ja näköalattomia. Helvetti on maan päällä samoin kuin taivaskin, ja useimmille meistä on jostain syystä osunut kohtaloksi taivas. Täältä me sitten arvostellaan helvetissä kituvia oma-aloitteisuuden ja vastuuntunnon puutteesta. Taidetaan globaalisti olla kokoomuslaisia.

Vierailija
25/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

planeetan ekosysteemi tykkäisi jos ne kaikki miljoonat ihmiset EIVÄT kuolisi ravinnon puutteeseen. Ihmisiä on nytkin 7 miljardia, liikaa väkeä nykyisillä kulutustottumuksilla yms. Ei tule kestämään.

Planeetan ekosysteemi ei kestäisi enempää suomalaisia, mutta lämpimässä ilmastossa kasvisvoittoista ravintoa syöviä menisi vielä paljon lisää.

Vierailija
26/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

planeetan ekosysteemi tykkäisi jos ne kaikki miljoonat ihmiset EIVÄT kuolisi ravinnon puutteeseen. Ihmisiä on nytkin 7 miljardia, liikaa väkeä nykyisillä kulutustottumuksilla yms. Ei tule kestämään.


Sitä paitsi, on hemmetin idioottimaista vaatia kehitysmaiden ihmisiä kuolemaan nälkään sen sijaan, että me vähentäisimme kulutusta. Sun ja mun ekologinen jalanjälki on HIMPPASEN verran isompi kuin jonkun aliravitun etiopialaislapsen, tiedätkös...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee maailmanpelastajilta asiat sekaisin...

Vierailija
28/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha riittäisi juuri ja juuri ruokaan + asumiseen, en varmasti raskautuisi. Ihan sama mitä muut kulttuurissaan tekevät, koska länsimaissakin on päästy eroon vahingollisista tavoista vain edistyneempien esimerkin kautta. Jos jokainen tekee kuten naapuri, vaikkei olisi siihen resursseja, kusessa ollaan. Niin Suomessa kuin Afrikassakin.

Eläin ei tee jälkikasvua heikkokuntoisena, siitä pitäisi pystyä päättelemään ettei niin kannata toimia itsekään. Ihan kaikkea ei voi laittaa yhteiskunnan tai kulttuurin syyksi; Suomessakin on vastavirtaan uivia tuhansittain, koska suomalainen "unelma" ei heitä kiinnosta. Afrikassa voitaisiin miettiä, kuinka moni edes elää niin vanhaksi että pitää olla jälkikasvua turvaamassa oma vanhuus...ja miten se nostaa selviytymisen mahdollisuutta, jos itse tietoisesti laskee sitä tekemällä lisää lapsia kun ekallekaan ei meinaa riittää ruokaa?

Quality, not quantity. Niin kauan kuin köyhimmät lisääntyvät holtittomasti, geenit pysyvät surkeina ja se taas tietää ongelmia ja syrjäytymistä ym. yhteiskunnassa.


Joopa joo. Säälittävää esittää miten toimisit tilanteessa, joka on omassa todellisuudessasi yhtä etäinen ajatus kuin joku zombien hyökkäys. Luuletko olevasi todella noin paljon hätää kärsivien yläpuolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kulutus vaikuttaa afrikkalaisen lapsensaantiin??

Vierailija - 16.02.12 05:05 (ID 14303314)

Nyt menee maailmanpelastajilta asiat sekaisin...


koska se hänen mielestään pelastaa maapallon. No ei pelasta, kyllä se vaatisi meidän länsimaalaisten kulutustottumusten muuttamista, koska nuo nälkää näkevät lapset eivät joka tapauksessa kuluta paljon paskaakaan niitä maapallon luonnonvaroja tai ruokaa.

Että siten se vaikuttaa tähän probleemavyyhtiin, oi sekaisin oleva palstakollega.

ap

Vierailija
30/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ TEHKÖ ENEMPÄÄ LAPSIA KUIN PYSTYTTE RUOKKIA! Kehitysapu ym. voi loppua seinään koska tahansa, Suomessakaan ei kannata sossun varassa lapsiaan tehdä sillä edessä ovat kurjat ajat!

Vastasin sinullekin tuossa kommentissani nro 11.

Kehitysmaissa on pakko synnyttää lapsia, koska lapsista osa kuolee kumminkin (muuhunkin kuin nälkään). Koska mitään sosiaaliturvaa tai vanhuudensuojaa ei ole, lapsia on oltava, koska muuten jäät tyhjän päälle, kun et enää kykene työhön. Logiikka ei siis ole niin yksinkertainen kuin sinä, länsimaalaisessa hyvinvointivaltiossa elävä luulet. Että älä tee lapsia, niin ne ei kuolekaan. ap

Haluuko ne olla itsekkäitä ja sysätä lapset samaan kurjuuteen! Kyllä tossa tilanteessa vois pistää jalat ristiin! Tosiasiahan on, että odottavat vaan apua ja itse ei ole valmis tekemään mitään muuta, kun nussimaan. Sitten taas nussitaan lisää, kun saadaan vatsat pullolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolee nälkään, mutta kun Whitney Houston kuolee aineisiinsa niin 10 miljoonaa itkee perään.

Vierailija
32/32 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ TEHKÖ ENEMPÄÄ LAPSIA KUIN PYSTYTTE RUOKKIA! Kehitysapu ym. voi loppua seinään koska tahansa, Suomessakaan ei kannata sossun varassa lapsiaan tehdä sillä edessä ovat kurjat ajat!

Vastasin sinullekin tuossa kommentissani nro 11. Kehitysmaissa on pakko synnyttää lapsia, koska lapsista osa kuolee kumminkin (muuhunkin kuin nälkään). Koska mitään sosiaaliturvaa tai vanhuudensuojaa ei ole, lapsia on oltava, koska muuten jäät tyhjän päälle, kun et enää kykene työhön. Logiikka ei siis ole niin yksinkertainen kuin sinä, länsimaalaisessa hyvinvointivaltiossa elävä luulet. Että älä tee lapsia, niin ne ei kuolekaan. ap

Haluuko ne olla itsekkäitä ja sysätä lapset samaan kurjuuteen! Kyllä tossa tilanteessa vois pistää jalat ristiin! Tosiasiahan on, että odottavat vaan apua ja itse ei ole valmis tekemään mitään muuta, kun nussimaan. Sitten taas nussitaan lisää, kun saadaan vatsat pullolleen.


totta kai aikuinen ihminen seksiä harrastaa, ja jos ei ole ehkäisyä, niin raskaaksihan siitä tullaan.

Ei siitä ole kyse, että nuo köyhät aliravitut ihmiset eivät tekisi työtä. PAKKOHAN se on työtä kuule tehdä, vai mistä luulet että he sen vähäisenkin ruokansa muuten saavat? Ei ole jossain Kalkutan slummissa leipäjonoja, valitettavasti. Eikä sosiaaliturvaa.

Jos ei ole lapsia, ei ole mitään turvaa sen varalta, että sairastuu/vanhenee, eikä itse kykene enää työhön.

Puhut ihan tolkuttomia, sellaisen ihmisen besserwisserointia, joka ei ole ikinä kehitysmaassa käynytkään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän