Mitä ajattelet naisesta, joka on vapaaehtoisesti lapseton?
On naimisissa, mitään vikaa ei ole, mutta ei vaan tahdo koskaan äidiksi.
Mitä tulee ensimmäisenä mieleen?
Kommentit (74)
jatkuvia lapsettomuus aloituksia???? Eikö sulla ole elämää ollenkaan???
että hän ei tiedä mitä menettää. Jotenkin kieltämättä säälin heitä. Asiat, jotka lapsettomana koin tärkeiksi eivät ole enää tärkeimpiä. Nyt tärkeintä on omat lapset ja perhe.
Oma veljeni on lapseton ja hän lähinnä pyörii oman napansa ympärillä. Hän ei ikinä joudu tekemään mitään toisten ihmisten hyväksi ja hän onkin todella rasittavaa seuraa. No, hänellä ei ole myöskään parisuhdetta enkä suoraan sanottuna ihmettele sitä...
Uskoisin, että vapaaehtoisesti lapseton nainen tuntee monesti itsensä ulkopuoliseksi ja poikkeavaksi. Esim. kun aloittaa uudessa työpaikassa yleensä tulee aika pian vertailtua lasten iät ja lukumäärät muiden naisten kesken. Siitä on sitten hyvä jatkaa keskustelua muihin asioihin. Lapseton ei voi ikinä osallistua näihin keskusteluihin..
Minulla on pari lapsetonta kaveria ja heiltä kadehdin heidän älyään. He ovat voineet kehittää itseään, älyään ja ammatillista osaamistaan ne vuodet, kun itse olen roikkunut täällä vauvapalstalla tyhmistymässä.. Tunnen itseni välillä suorastaan tyhmäksi heidän seurassaan.
tällaista naista on lähipiirissäni ja heistä ajattelen, että hyvä, että ymmärtävät olla hankkimatta lapsia. Eivät olisi kykeneviä äideiksi.
Ovat jotenkin hyvin itsekkäitä ja itsekeskeisiä. Kaiken pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä. Mukavuudenhaluisia ja elämyshakuisia. Jotenkin ehkä jopa keskenkasvuisia henkisesti vaikka ihan aikuisia ihmisiä ovatkin. Ei tuollaisista ihmisistä ole ottamaan vastuuta toisesta ihmisestä.
Toisen parisuhde tulee kariutumaan, koska mies haluaa tulevaisuudessa lapsia. Tai toivottavasti, ettei tuo nainen sen takia suostu lapsen tekoon!
Siis mielestäni ihminen, joka asettaa itsensä sinun tavallasi ihan jonkun yli-ihmisen asemaan ja jumalana sieltä itsekehuisesta ja muita muka hallinnoivasta harha-ajatusmaailmastaan tipauttelee että kuka muka tulee tekemään mitäkin, kuka vielä jättää kenetkin ja kuka olisi ihan huono äitikin, ON TOSI SAIRAS. Kuka antoi sulle kuule tuollaiset oikeudet! Oletko tosiaan joku jumala? Tulee ikävä kyllä vahvasti mieleen eräs luonnevika tuollaisesta muidenkin puolesta parhaiten tietämisestä. SINÄ se tuskin kuule olet itse mikään hyvä vanhempi tuossa kaikessa ällöttävässä itserakkaudessasi ja ylimielisessä pätemisessäsi muiden ihmisten elämien suhteen. Elät oman elämäsi lisäksi siis jo muidenkielämät, aika hurjaa. Kuka sulta on pyytänyt sellaista?
(Ihan ärsyynnyin niiden ihmisten puolesta, jos ei joku huomannut.)Joten ihan se ja sama miten paljon sä ehkä jopa tiedät ja osaat aihepiiristä lapset, kun sun asenne on noin kamala. SINÄ hyvä, nuo jotkut muut ihan huonoja nyt ja aina. Just. Sinä yli-ihminen, muut ihmisiä joita sinä voit mitätöidä ja näet jo merkillisesti tosiaan heidän tulevaisuuteenkin. Vau aika hienoa!
Ja tiedoksesi että nainen kun nainen yleensä kasvaa siihen äitiyteensä, mikäli siis on itse oikein harkitusti äidiksi päättänyt alkaa. Ja usein nykylapsella on se osallistuva isäkin. Tipahdapa siis jo noista korkeuksistasi, sinä naurettava yli-ihminen.
Vastaus vielä alkuperäiseen, en ajattele siitä mitään. Hyvä juttu että jokainen ihminen ja pari voi todellakin ihan itse sen yksityisesti tahoillaan päättää että tekeekö lapsen vai ei. Kumpi vaan on mielestäni aivan hyvä valinta. Tyhmintä minusta olisi elää itseään kuuntelematta ja ulkopuolisten odotuksia toteuttaen ja aina heitä miellyttäen. Sellainen on ehkäpä yksi varmimmista teistä onnettomaan eloon.
Ymmärrätkö, että lankesit provoon?
tällaista naista on lähipiirissäni ja heistä ajattelen, että hyvä, että ymmärtävät olla hankkimatta lapsia. Eivät olisi kykeneviä äideiksi.
Ovat jotenkin hyvin itsekkäitä ja itsekeskeisiä. Kaiken pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä. Mukavuudenhaluisia ja elämyshakuisia. Jotenkin ehkä jopa keskenkasvuisia henkisesti vaikka ihan aikuisia ihmisiä ovatkin. Ei tuollaisista ihmisistä ole ottamaan vastuuta toisesta ihmisestä.
Toisen parisuhde tulee kariutumaan, koska mies haluaa tulevaisuudessa lapsia. Tai toivottavasti, ettei tuo nainen sen takia suostu lapsen tekoon!
Siis mielestäni ihminen, joka asettaa itsensä sinun tavallasi ihan jonkun yli-ihmisen asemaan ja jumalana sieltä itsekehuisesta ja muita muka hallinnoivasta harha-ajatusmaailmastaan tipauttelee että kuka muka tulee tekemään mitäkin, kuka vielä jättää kenetkin ja kuka olisi ihan huono äitikin, ON TOSI SAIRAS. Kuka antoi sulle kuule tuollaiset oikeudet! Oletko tosiaan joku jumala? Tulee ikävä kyllä vahvasti mieleen eräs luonnevika tuollaisesta muidenkin puolesta parhaiten tietämisestä. SINÄ se tuskin kuule olet itse mikään hyvä vanhempi tuossa kaikessa ällöttävässä itserakkaudessasi ja ylimielisessä pätemisessäsi muiden ihmisten elämien suhteen. Elät oman elämäsi lisäksi siis jo muidenkielämät, aika hurjaa. Kuka sulta on pyytänyt sellaista?
(Ihan ärsyynnyin niiden ihmisten puolesta, jos ei joku huomannut.)Joten ihan se ja sama miten paljon sä ehkä jopa tiedät ja osaat aihepiiristä lapset, kun sun asenne on noin kamala. SINÄ hyvä, nuo jotkut muut ihan huonoja nyt ja aina. Just. Sinä yli-ihminen, muut ihmisiä joita sinä voit mitätöidä ja näet jo merkillisesti tosiaan heidän tulevaisuuteenkin. Vau aika hienoa!
Ja tiedoksesi että nainen kun nainen yleensä kasvaa siihen äitiyteensä, mikäli siis on itse oikein harkitusti äidiksi päättänyt alkaa. Ja usein nykylapsella on se osallistuva isäkin. Tipahdapa siis jo noista korkeuksistasi, sinä naurettava yli-ihminen.
Vastaus vielä alkuperäiseen, en ajattele siitä mitään. Hyvä juttu että jokainen ihminen ja pari voi todellakin ihan itse sen yksityisesti tahoillaan päättää että tekeekö lapsen vai ei. Kumpi vaan on mielestäni aivan hyvä valinta. Tyhmintä minusta olisi elää itseään kuuntelematta ja ulkopuolisten odotuksia toteuttaen ja aina heitä miellyttäen. Sellainen on ehkäpä yksi varmimmista teistä onnettomaan eloon.
Ymmärrätkö, että lankesit provoon?
esitettiin stereotypia siitä millaisia vastauksia tällaisella kysymyksellä haetaan. Höpsö. Et ole tainnut palstailla kauaa, kun et provoa tunnista.
Uskoisin, että vapaaehtoisesti lapseton nainen tuntee monesti itsensä ulkopuoliseksi ja poikkeavaksi. Esim. kun aloittaa uudessa työpaikassa yleensä tulee aika pian vertailtua lasten iät ja lukumäärät muiden naisten kesken. Siitä on sitten hyvä jatkaa keskustelua muihin asioihin. Lapseton ei voi ikinä osallistua näihin keskusteluihin..
Ei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla, no mä olenkin aina viihtynyt enemmän miesten porukassa kuin naisten kahvipöytäkeskusteluissa.
Muutenkin mun kaveripiirissä puhutaan kaikesta muusta enemmän kuin lapsista, en mä ole koskaan kokenut tuota ongelmaksi.
Olisin voinut yrittää lasta mutta mieheni ei. Hänellä on oma lapsi edellisestä liitosta. Olen nelikymppisenä yrittänyt itsemurhaa, joten en koe edes ansaitsevani lasta. Valitettavasti mieheni lapsi on minusta mustasukkainen eikä pidä seurastani enkä minäkään enää hänen.
Että onpa fiksu nainen. Kumpa itsekin olisin pitänyt kiinni päätöksestäni olla lisääntymättä.
Tiedän ettei näin pitäisi ajatella enää 2010-luvulla, mutta kyllä mä pidän sellaista naista vähän outona, samoin mietä joka ei tahdo lapsia. Ehkä se johtuu siitä etten tunne kovinkaan monta tuollaista henkilöä. Oikeastaan tunnen vain yhden tuollaisen pariskunnan jotka eivät aijo hankkia lapsia vaikka se iän ja (olettaisin) terveyden puolesta olisi ihan mahdollista.
Pidän sitä jotenkin vähän luonnottomana vaikken sitä ääneen kehtaakkaan sanoa.
Matkustelen, teen hyvää ruokaa, nautin hyviä viinejä ruoan kanssa, nukun pitkään ja käyn myöhään nukkumaan. Teen työtä jota rakastan(sitä varten opiskelin 6 vuotta). En kestä meteliä tai määräilyä tai kiukuttelua, enkä lasten huomionhakuisuutta. Onneksi olen nähnyt ainakin kaksi lasta elämäni aikana jotka eivät käyttäydy kuin villiapinat. En pidä kotona erityistä järjestystä. Syitä on lukuisa määrä. Ja pidän lapsettomia keskimäärin älykkäämpinä kuin äitejä. Meidän lukioluokalta, jossa oli alin keskiarvo 9,4 on vain 2 hankkiutunut äidiksi. Vuosikurssimme on nyt 40v joten pilvin pimein ei ole ainakaan sieltä suurperheitä tulossa. Luokallamme oli kuitenkin yli 20 oppilasta. Myöskään yliopisto ystävistä ei monella ole lapsia. Ja joilla lapsia on, on ura jäänyt puolitiehen. Noh, kaik ei välitä urasta, en itsekään niin sen perään ole, mutta haluan käyttää työssä ansaitsemani rahat mihin haluan ja milloin haluan, niin valtavasti näin vaivaa opintojen eteen.
Kirjoitin väärin. Keskiarvo oli vain 9,2. Minulla oli tuo 9,4. Olin luokan huonompia.
Sellainen nainen on, tutkimustenkin mukaan, keskimääräistä älykkäämpi. Hän ei halua mieslapsensa lisäksi vielä niitä lapsia pilaamaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vapaamatkustaja.
Avaa tätä väitettäsi vähän tarkemmin.
Niin kauan, kun ei ala arvostella mun valintaani :)