Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaaliluokkassa olevan adhd/add/as-lapsen vanhempia paikalla? Koululäksyistä..

Vierailija
16.02.2012 |

Kuinka paljon panostatte lapsen koulutehtäviin?

Alkaa olla aika puisevaa, kun 10-vuotiaan lapsen kokeisiin harjoitteluun menee äidiltä kaksi iltaa, ja jokaa ilta noin tunti muihin läksyihin. Tämä on noin viisi kertaa enemmän kuin tokaluokkalaisen, ei erityislapsen koulutehtäviin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä syksyllä saattoi mennä läksyihin kiukun kera parikin tuntia, nykyään vain puolisen tuntia. Yhtenä iltana luemme yhdessä kokeisiin, ennen kahtena iltana. Numerot ovat nyt noususuunnassa ja muutenkin elämä lievästi helpottunut?

Vierailija
2/5 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tekee läksyt rivakasti kunhan vain saan hänet niitä tekemään. on siis fiksu ja hyvin osaava mutta aloittaminen vaatii keskimäärin 7 kehoitusta, rähinää ja lopuksi kiristystä =(

Jälki on vähän suttuista, kun ei "pikkuasiat" jaksa kiinostaa. Osaisi siis paljon paremmin..

Voin vain kuvitella, että minkälaista meillä tulee kokeisiin luku olemaan sitten, kun se aika koittaa!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on jo vanhempi, mutta muistelen, että tuossa 10-11 korvilla oli aika rankkaa. Kokeisiin luvussa ei kyllä mennyt kuin yksi ilta äidiltä: opetin lapselle hyvissä ajoin systeemin, jossa ensin hän katselee itse otsikoita ja tiivistelmiä, sitten luetaan yhdessä kunnolla pohtien ja lopuksi hän vielä kertaa joko itse tai yhdessä niin että minä kyselen ja hän vastailee.

Monet läksyt oli kyllä vaikeita ja saattoi viedä parikin tuntia. Matematiikanläksyt siksi, että näin jälkeenpäin ajateltuna ne olivat liian helppoja, vaikken tajunnut sitä silloin. Niistä unohtui aina unelmoimaan. Kielten läksyt siksi, että ne taas olivat liian vaikeita, kun oli vielä lukihäiriökin lisäksi. Niistä tuli suuttumusta ja sotkua.

Läksyjentekoa me tarjoiteltiin niinkin, että oli munakello soittamassa ja lapsen piti saada tietty määrä tehtäviä tehtyä ennen kuin se soi. Olin katsonut tehtävät etukäteen niin, että liikaa ei pitänyt olla. Myös ihan toiminnanohjauksellisesti käytiin läpi sitä, mitä oikein pitää tehdä, kun tehtäviä tekee. Kuviakin piirreltiin. Hankalaa se silti oli ja kauan siinä meni.

Voi kuitenkin kertoa, että yläkouluun mennessä homma helpottaa jollain tavalla. Joko ne oppivat tekemään läksyt itse ja kohtuullisessa ajassa, tai sitten ne jättävät ne kokonaan tekemättä. Tässä vaiheessa tulee tosin sitten uusia ongelmia: esim meidän pojan englannintehtävät on aina väärin ja puutteellisia, vaikka hän väittää tarkastavansa ne huolella tunnilla ja pysyvänsä siellä kärryillä. Apua ei huoli, ei edes suostu näytämään niitä mulle. Enkunopelle ilmeisesti riittää, että kirjaan on riipustettu jotain. TUloksena on, että lukee kyllä kokeisiin kuin hullu, mutta viitosia ne numerot silti on. Siinä ei paljon lohduta, että matikannumerot vastaavasti on tosi hyviä, koska eihän lukiota ilman kieliä läpäise.

Vierailija
4/5 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on Equasym, tekee läksyt kotona. Mutta siis ennen oli ikäänkuin läksyparkissa joka päivä.

Vierailija
5/5 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjattu seuraavaa:

*koealue pilkotaan pienempiin osiin

*etukäteen kysymykset kotiin esim. 30 ja niistä opettaja kysyy 7

*kirja saa olla mukana kokeessa

*suulliset kokeet

*toiminnalliset kokeet jne.

Läksyissä aikaraja 35min, yhteistoiminta opettajan kanssa läksyistä esim. läksykerho ja tukiopetus läksyjen teon suhteen

Lisäksi lapsen tasoiset läksyt jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi