Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rahaa 28e ja viikko pitäis elää..

Vierailija
16.02.2012 |

6 henkinen perhe ja tietty sit viel ens viikol on hiihtoloma, et lapsetkaan ei saa koulussa ruokaa edes..

huoh.

oon niin väsynyt tähän ikuiseen rahanpuutteeseen :(

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten aikuiset ihmiset saavat taloutensa tuohon kuntoon, kun on lapsiakin huolettavana. Miksi niitä lapsia tehdään niin paljon, jos ei sitten ole vara elättää ja ruokkia niitä?

Joo ja tiedän, että perheessä voi olla äkillinen sairastuminen ym. että talous menee kuralle, mutta kyllä senkin voi ennakoida, säästämällä. Säästämällä ennen lapsien tekoa, rakentamalla itselleen tukevan säästötilin, jolla pystyy elämään puolisen vuotta ilman tuloja.

Mutta joo, eihän 28e viikkoa pärjää, varsinkin loma aikana, kun lapsille pitää tarjota se 2 lämmintä ruokaa + aamu-,ilta- ja välipala. Sehän on ihan fakta! Eli kannattaisi varmaan käyttää visaa tai anella lainaa sukulaisilta, tai kerätä pulloja.

T. Äiti, joka ENNÈN lapsen hankintaa säästi ja säästi, nyt tilillä reilun puolen vuoden palkka, pahan päivän varalle. :)

Vierailija
2/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 henkinen perhe ja tietty sit viel ens viikol on hiihtoloma, et lapsetkaan ei saa koulussa ruokaa edes..

huoh.

oon niin väsynyt tähän ikuiseen rahanpuutteeseen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten aikuiset ihmiset saavat taloutensa tuohon kuntoon, kun on lapsiakin huolettavana. Miksi niitä lapsia tehdään niin paljon, jos ei sitten ole vara elättää ja ruokkia niitä?

Joo ja tiedän, että perheessä voi olla äkillinen sairastuminen ym. että talous menee kuralle, mutta kyllä senkin voi ennakoida, säästämällä. Säästämällä ennen lapsien tekoa, rakentamalla itselleen tukevan säästötilin, jolla pystyy elämään puolisen vuotta ilman tuloja.

Mutta joo, eihän 28e viikkoa pärjää, varsinkin loma aikana, kun lapsille pitää tarjota se 2 lämmintä ruokaa + aamu-,ilta- ja välipala. Sehän on ihan fakta! Eli kannattaisi varmaan käyttää visaa tai anella lainaa sukulaisilta, tai kerätä pulloja.

T. Äiti, joka ENNÈN lapsen hankintaa säästi ja säästi, nyt tilillä reilun puolen vuoden palkka, pahan päivän varalle. :)

hyvä, että sinulla asiat hyvin. olen onneliinen puolestasi. ap.

Vierailija
4/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä päättelit etten olis töissä?

Vierailija
5/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee Marttojen taloudenpitokursille, jos et itse osaa.

Vierailija
6/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie turhia tavaroita kirpparille myyntiin. Jos niitä vaikka siellä menisi ja kerää "potti" samantien talteen sitä mukaan mitä sitä tulee. Hilpase sossuun pyytämään rahaa? Lainaa sukulaisilta?

Tee vaikka isot satsilliset juureskeittoa ja makaroonilaatikkoa. Niitten tekeminen ei paljoa maksa. Käytä jauhelihan sijasta vaikka tonnikalaa. Pakastevihannes pussit ei kalliita ole, eikä perunat.

Vierailija
7/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee Marttojen taloudenpitokursille, jos et itse osaa.

menenkin heti marttojen sivuille tutkimaan asiaa.

Ei se tosin tähän hetkeen auta mutta tulevaisuuteen vois auttaakin.

Vierailija
8/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä on sapuskaa. Meillä ainakin säilön pakkaseen tavaraa juurikin pahan päivän varalle. Sieltä sitte sillon tällön kuukausittain syöpötellään ja taas teen uutta tilalle. Näin ei tule tollasia yllätyksiä mitä ap:lla.

Vierailija
9/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä kitkutellut alle 10 eurolla viikon, mutta toisaalta meitä on vaan 2 (minä + 11wee). Ja yleensä yritän katsoa, että ruokaa riittää pariksi viikoksi pakastimesta ja kaapeista, ainoastaan tuorejutut pitää ostaa. Mutta ei se nyt tässä auta.

Ruokakassin hakuun? Puhelu kuntasi sosiaalitoimistoon, jos olet työssä, voisit saada esim. harkinnanvaraisesti hieman ruokaan talvilomaan vedoten, tai sitten takaisinmaksuperiaatteella, jos et siis saa luottoa muualta.

Vierailija
10/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko s-posti osoitteen?

Vierailija
11/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä on sapuskaa. Meillä ainakin säilön pakkaseen tavaraa juurikin pahan päivän varalle. Sieltä sitte sillon tällön kuukausittain syöpötellään ja taas teen uutta tilalle. Näin ei tule tollasia yllätyksiä mitä ap:lla.

huono rahatilanne kun on jatkunut jo jonkun aikaa..

Vierailija
12/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko s-posti osoitteen, voisin ehkä auttaa vähän mutta keskustellaan s-postilla, ei täällä.

Vierailija
13/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI et ole hoitanut sitä kuntoon???

Vierailija
14/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko s-posti osoitteen?

kuten tältäkin palstalta näkee niin köyhyys on häpeällinen asia ja oma moka. Ja jos sattuisit olemaan joku tuttu niin kuolisin häpeään :(.

Enhän tietenkään halua kenenkään tietävän miten huonosti meillä menee..

Vierailija
15/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkaa liikaa, laskuja liikaa, tuloja liian vähän..

Vierailija
16/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä kitkutellut alle 10 eurolla viikon, mutta toisaalta meitä on vaan 2 (minä + 11wee). Ja yleensä yritän katsoa, että ruokaa riittää pariksi viikoksi pakastimesta ja kaapeista, ainoastaan tuorejutut pitää ostaa. Mutta ei se nyt tässä auta.

Ruokakassin hakuun? Puhelu kuntasi sosiaalitoimistoon, jos olet työssä, voisit saada esim. harkinnanvaraisesti hieman ruokaan talvilomaan vedoten, tai sitten takaisinmaksuperiaatteella, jos et siis saa luottoa muualta.

pakko saada ruokaa ensi viikolle.. tai sit soitan seurakunnalle, ollaan joskus saatu joulurahaa seurakunnalta.

Vierailija
17/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään hävettävää, kaikilla kai joskus on tiukkaa. Ja sain sydämelle että haluaisin auttaa muutamalla kympillä koska olen ollut itse samassa tilanteessa. Tiedän miltä tuntuu. Eihän se paljoa auta mutta että selviätte edes hiihtolomaviikosta.

Vierailija
18/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko todellakin, että täällä joku vinkuisi rahan vähyyttä, jos olisi VISA käytettävissä??? Herätys, säästöporsas.

Oletko jo arkkurahoja alkanut säästämään?

Vierailija
19/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkaa liikaa, laskuja liikaa, tuloja liian vähän..

PIENENTÄMÄLLÄ MENOJA.

Vierailija
20/41 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osa kuukaudesta kituutetaan ihan rahattomana, vai onko tämä vain poikkeustilanne? Jos kertaerä, niin tosiaan, hae ruokakassi tai pyydä apua seurakunnalta. Apua saa, mutta sitä pitää pyytää!!

Jatkossa, sun on vakavasti mietittävä mitä voisi tehdä toisin, että tuollaiset tilanteet voitaisiin estää. Onko liian suuret lyhennykset tai muut kulut, voiko tinkiä harrastuksista, matkoista, mistä vaan. Köyhän on vaan elettävä kuten köyhällä on varaa, vaikka lapsetkin joutuisi jostain tinkimään.

Tsemppiä nyt tähän, kyllä te jotenkin sitkutatte! Sitten kun rahaa tulee, ostat kaappiin ja pakkaseen peruselintarvikkeita joilla pärjäätte seuraavan hätätilanteen mahdollisesti tullessa.

Ja se on aina yhtä mahtavaa, kun saapuu tuommoinen "Äiti, joka" teki kaiken oikein ja asiat ovat nyt hyvin, se varmaan lohduttaa kaikkia muita oikein kovasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi