Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhut lastesi kanssa samaan aikaan kun joku soittaa sinulle ?

Vierailija
15.11.2005 |

Nyppii, kun joillain ihmisillä se on enemmän sääntö kuin poikkeus. Jos puhelun alussa kysyy että onko hyvä hetki puhua, niin eikö myöntävä vastaus tarkoita että pystyy nyt edes jotenkuten kommunikoimaan myös sen soittajan kanssa ? Enkä tarkoita yksittäisiä tilanteita, joissa on pakko komentaa sisaruksia tai sanoa heippa jos joku on lähdössä, vaan sellaista häslinkiä, että soittaja ei tiedä puhuuko toinen hänelle vai lapsilleen vai miehelleen vai kenelle...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanon heille, että odottakaa hetki, äiti on puhelimessa, mutta joskus jankkaavat vain vieressä. Siksi en tykkääkään puhua puhelimessa.

Vierailija
22/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi käy kysymässä lupaa esim. kaverille menoon, niin vastaan lyhyesti välissä. Muuten sanon lapselle, että hänen vuoronsa on sitten, kun puhelu on päättynyt. Näin toimin myös, jos minulla ja miehelleni tai jollain muulla aikuisella on juttu kesken esim. kahvipöydässä. Minusta oman vuoron odottaminen ja sen opettelu kuuluu ns. alkeellisiin käytöstapoihin, joiden opettelu aloitetaan parivuotiaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuu siellä lapsille. Mulla on lapsi ja mua ärsyttää jos se sillon selittää jotain kun olen puhelimessa. Sanon aina, että sen jälkeen kun puhelu on lopetettu voi sanoa, mutta niin kiire ei ole etteikö voi kunnioittaa toisen rauhaa puhua puhelimessa. piste. Opettakaa lapsenne tavoille.

Muutenkin se ärsyttää, kun joillakin lapset saa aina keskeyttää asiat vakka aikuiset juttelevat. Tarkoitan siis jatkuvaa sekaantumista.

Vierailija
24/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on helpompi välillä vastata lapselle ja jatkaa puhelua rauhassa, kuin olla hiljaa ja antaa lapsen pyyntöjen muuttua huudoksi. Jos vastaisin aina, kun olen lasten kanssa, etten voi puhua puhelimessa, en voisi koskaan puhua puhelimessa.

Meillä lapset eivät yleisesti ottaen minulta vaadi huomiota puheluiden aikana, mutta pienimmät eivät ihan kaikkea vielä ymmärrä.

Vierailija
25/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin puhelimessa rakennusprojektiimme liittyviä asioita ja tyttö puhua pälpätti koko ajan vieressä ja kun pyysin olemaan hetken hiljaa, alkoi tahallaan huutamaan oikein kovalla äänellä. Lopetin sitten puhelun, sanoin että soitan hetken päästä uudestaan ja pistin tytön puhuttelun kautta omaan huoneeseensa arestiin.

Tällaista meilläkin vielä tässä vaiheessa on, mutta koko ajan asiaa siis työstetään. Varmaan ärsyttää niitä, joiden kanssa puhelimessa puhun, itseänikin ärsyttää. Mutta hankala se on olla reagoimattakaan lapseen mitenkään, jos tosiaan huutaa korvan vieressä niin, ettei kuule mitään siitä, mitä langan toisessa päässä puhutaan.

Vierailija
26/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos joku soittaja puhuu reilun puoli tuntia, niin kyllä sillä aikaa joutuu hoitamaan jo näitä kotiasioitakin samalla.

Vierailija
27/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös puhelimen toisessa päässä olevalle voi sanoa joskus, että odota hetki, jos lapsella jotain tärkeetä tai on unohtanut opit ja vain jankuttaa vieressä. t.6

Vierailija
28/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaan, että " on aikaa jutella" niin silloin kanssa on aikaa. Tosiaan väliin voi hihkaista lähtevälle heipat yms. mutta pääsääntöisesti keskustelen vain soittajan kanssa. Jos tulee " hätätilanne" , niin esitän soittajalle pahoitteluni ja lupaan soittaa hetken kuluttua uudestaan (ja niin myös teen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi