Vihaan helsinkiä
Miehen töiden takia pakko asua helsingissä.. Mä en kestä tätä kaupunki elämää, kaipaan maalle.. Otanko eron ja lähden lasten kanssa vai oisiko lähettyvillä jotain oikein luonnonläheistä paikkaa jota suosittelisitte? rahaa ei oo paljon.. mustalaisia en pelkää mutta somalit ei tee oloani kotoisaksi. anteeks en oo rasisti mut oon vaan maalainen..
Kommentit (55)
Jospa nyt katsoisit rasismin määritteet
Pelkäät/vierastat jotakuta siksi, että hän on eri kulttuurista, viis siitä onko hänen käytöksensä uhkaavaa tai ei. Ja eihän se ole, yleensä se on se kotimainen syrjäytynyt ulkoilmaelämää viettävä spurgu, joka on uhkaava - tai kotimainen huumeiden käyttäjä... Sinänsä se on ihan ok kaivata maalle. Minä taas en halua asua maalla, minua ahdistaa se, että kaikki on kilometrien päässä ja autolla pitää suhata joka paikkaan. Onhan tässä lääniä etäämmälläkin. Miten pitkä työmatka olisi ok?
vaikkapa Wikistä ja sanoisit sitten vasta...
kun siitä olen gradunkin pukertanut hyvällä arvosanalla. Rasismia on etniseen taustaan liittyvien negatiivisten yleistysten tekeminen ja niihin perustuvat syrjivät käytännöt. Ei siis ihonväriin tai vanhanaikaiseen rotu-käsitteeseen perustuvaa syrjintää. Eli "somalit on pelottavia", "somalit haisee pahalle" jne. Eli juuri sitä, mitä ap tekee.
Ei siellä yliopistossa sitten kuitenkaan oikeen mitään opeteta? Ja jotain idioottigraduja osittain minunkin verorahoista kustannetaan, grr.. Mäkin oon sitten varmaan rasisti kun vaihdan kyllä hyvin äkkiä kadun puolta jos mesoava somalijengi tulee vastaan. ja niin tekee mustaihoiset ystävänikin. Rasisteja nekin. Roskasakki on roskasakkia, sama se minkä väristä. Sen vaatiminen että heitä täytyis suvaita ja ymmärtää ettei vain oltais rasistisia... se on epäinhimmillistä ja pahempaa kuin mikään rasismi.
kaihtaa mesovaa jengiä ja kaihtaa kaikkia somaleita. Ap:han ei suinkaan erotellut, vaan sanoi, että somalit - siis ryhmänä - ovat pelottavia.
että niillä "somaleilla" joista ei tykätä tarkotetaan juuri niitä mesoavia väkivaltasia jengejä, samoin kuin "kaljupäillä" jotain puolinatsijengiä ajeltuine päineen eikä mitään vanhuuttaan kaljuuntuvaa normiukkoa.
joka asuu jossain räkälähiössä, valittaa. Miksi muutatte Helsingissä niihin kauheimpiin paikkoihin ja sitten valitatte?
Ja olen monen polven syntyperäinen hesalainen. Muualle kaipaan, vaan on nyt hankala lähteä.
Sehän on ihan fakta, että vain maalaiset kutsuu tätä kaupunkia Hesaksi.
Mulla on kolme sukupolvea taaksepäin HESALAISIA suvussa, sekä isän että äidin puolella. Käytän sujuvasti nimitystä stadi ja Hesa ja Helsinki. Kestä se.
Kukaan stadilainen ei koskaan ikinä kutsu Helsinkiä Hesaksi. Ei koskaan! Mut maalaiset kyllä.
Hei, Hgin hyvä puoli on se, että täältä pääsee pois. Siis jos ahdistaa. Itse en voisi kuvitellakaan asvuvani missään muualla kuin täällä (tai no, ehkä ulkomailla). Mutta ymmärrän että kaikki eivät tykkää. Miten olisi sit vaikka joku Klaukkala, tai Nummela? Ihan landea, mutta Hgin työt lähellä?
Kukaan stadilainen ei koskaan ikinä kutsu Helsinkiä Hesaksi. Ei koskaan! Mut maalaiset kyllä.
Hei, Hgin hyvä puoli on se, että täältä pääsee pois. Siis jos ahdistaa. Itse en voisi kuvitellakaan asvuvani missään muualla kuin täällä (tai no, ehkä ulkomailla). Mutta ymmärrän että kaikki eivät tykkää. Miten olisi sit vaikka joku Klaukkala, tai Nummela? Ihan landea, mutta Hgin työt lähellä?
Mun 70-vuotias töölöläistätini puhuu Hesasta, samoin mun mummovainaani ja hänen siskonsa aikoinaan. Helsinki on Helsinki tai Hesa, mutta ikinä en mummoni suusta kuullut sanaa Stadi. En edes Rööperi, vaikka siellä lapsuutensa asuivat. Ja tästä samasta asiasta on väitelty täällä monesti aiemmin...
Mun 70-vuotias töölöläistätini puhuu Hesasta, samoin mun mummovainaani ja hänen siskonsa aikoinaan. Helsinki on Helsinki tai Hesa, mutta ikinä en mummoni suusta kuullut sanaa Stadi. En edes Rööperi, vaikka siellä lapsuutensa asuivat. Ja tästä samasta asiasta on väitelty täällä monesti aiemmin...
Luin just anopin fb-päivityksen ja kuinka ollakaan, hänkin kirjoittaa Hesasta, vaikka Hertsikassa on syntynyt (tai Herttoniemestä hän itse aina puhuu)
Luin just anopin fb-päivityksen ja kuinka ollakaan, hänkin kirjoittaa Hesasta, vaikka Hertsikassa on syntynyt (tai Herttoniemestä hän itse aina puhuu)
Olen myös omin korvin kuullut kuusissakymmenissä olleen syntyperäisen helsinkiläisnaisen puhuvan Hesasta. Pysähdyin ihan tarkistamaan tämän, ja hän kertoi, ettei hänen ikäisensä nainen puhu Stadista. Tosin useimmat helsinkiläiskollegani taitavat puhua vain Helsingistä, eli ei Stadi eikä Hesa. Oikeasti Stadi on vitsi...
Itse olen asunut Helsingissä (lyhyin poissaoloin) 25 vuotta, enkä vieläkään tunne oloani kotoisaksi. Yhdentekevä, ikävä kaupunki, mutta hyvät opiskelu- ja työpaikat. (En ole kotoisin maalta vaan pienemmästä, vanhasta satamakaupungista.)
mies asuisi viikot siellä ja kävisi viikonloppuisin teidän luona jos asuisitte jossain muualla.
että rakastat. ei se multa pois ole. Itse en vaan jaksa enää ihmismassoja, ruuhkia ym. Lasten hoitopäivätkin venyy toosi pitkiks kun kökötän liikenteessä. Sen jälkeen istutaan betonikerrostalojen sisäpihalla ja kaivetaan hiekkaa maasta. Ei täällä ole varaa kuin rikkailla olla ja elää niin että mieli lepää. Tai niillä joiden ei tarvii kantaa vastuuta jälkikasvusta.
Mutta ihan sama.. rasisti kiittää ja kuittaa.
Pakkoko siellä betonitalojen sisäpihoilla istua ja hiekkaa kaivaa?? Itsehän vankilasi teet.
Olemme kasvattaneet 2 poikaa, kuudennen polven stadilaiset, kantakaupungissa. Ja voin taata sinulle että kaupungista löytyy paljon tekemistä lapsille ja vanhemmille. Ihan päivittäiseen ulkoiluun.
Tai muuta sinne landelle, ja mies tulee viikonloppuisin käymään. Etätyötä sieltä Hkiin 2 pvää viikossa?
pakko nyt ap:nä kommentoida että kantakaupungissa asutaan ja onhan tässä ihan kivoja puistoja ym lähellä..oli taas ketutuspäissään niin karrikoidusti ilmaistu.. mutta joku vaan mättää ja haluisin niin kovasti punaisen mökin ja perunamaan :) Ja ois kiva päästää lapset ovesta ulos välillä itekseenkin.. Kiitoksia ehdotuksista vielä kaikille laittaneille, hyviä pointteja on tullut :)
Viihdymme hyvin Helsingissa, koska asumme todella kivalla alueella puistojen katveessa ja rahasta ei ole tiukkaa. Kaikki palvelut on kavelyetaisyyden paassa. Olen kotiaiti, joten arki on ihanan rauhallista. Opiskelijana asuin ankeassa betonilahiossa idassa, raha oli tiukilla ja elama vain tuntui tosi yksinaiselta ja turvattomalta. Olen kokenut siis kaksi aaripaata helsingista ja pystyn samaistumaan seka niihin, jotka helsinkia inhoavat, seka niihin, jotka kaupungista nauttivat.
En itse viihdy Helsingissä yhtään, vaikka olen täällä syntynyt kuten vanhempani ja heidän vanhempansa. Esim. Tampere, Turku ja Jyväskylä tuntuu paljon kotoisammilta, ja harkitsenkin muuttoa joko jonnekkin kauemmas Helsingistä tai ulkomaille. Tää on vaan jotenkin niin ankee ja hirvee kaupunki. Ja ps. kyllä minä, äitini ja mummoni puhutaan sekä Helsingistä, Hesasta että (minä) Stadista.
että rakastat. ei se multa pois ole. Itse en vaan jaksa enää ihmismassoja, ruuhkia ym. Lasten hoitopäivätkin venyy toosi pitkiks kun kökötän liikenteessä. Sen jälkeen istutaan betonikerrostalojen sisäpihalla ja kaivetaan hiekkaa maasta. Ei täällä ole varaa kuin rikkailla olla ja elää niin että mieli lepää. Tai niillä joiden ei tarvii kantaa vastuuta jälkikasvusta.
Mutta ihan sama.. rasisti kiittää ja kuittaa.
En tajua tätä että pitääkin muuttaa johonkin peräreikään ja perustella sitä huonosti. Mä asun omakotitalossa, matkaa Helsingin keskustaan 20min, vauvan voi nukuttaa kuistilla ja pihalla viljellä porkkanaa. Olen opiskelija, tulot alle tonnin kuussa. En silti muuttais betonilähiöön vain valittamisen ilosta.
oikein HÄIKÄISSYT ;-DDD