Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan helsinkiä

Vierailija
15.02.2012 |

Miehen töiden takia pakko asua helsingissä.. Mä en kestä tätä kaupunki elämää, kaipaan maalle.. Otanko eron ja lähden lasten kanssa vai oisiko lähettyvillä jotain oikein luonnonläheistä paikkaa jota suosittelisitte? rahaa ei oo paljon.. mustalaisia en pelkää mutta somalit ei tee oloani kotoisaksi. anteeks en oo rasisti mut oon vaan maalainen..

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät/vierastat jotakuta siksi, että hän on eri kulttuurista, viis siitä onko hänen käytöksensä uhkaavaa tai ei. Ja eihän se ole, yleensä se on se kotimainen syrjäytynyt ulkoilmaelämää viettävä spurgu, joka on uhkaava - tai kotimainen huumeiden käyttäjä...

Sinänsä se on ihan ok kaivata maalle. Minä taas en halua asua maalla, minua ahdistaa se, että kaikki on kilometrien päässä ja autolla pitää suhata joka paikkaan.

Onhan tässä lääniä etäämmälläkin. Miten pitkä työmatka olisi ok?

vaikkapa Wikistä ja sanoisit sitten vasta...

Vierailija
22/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vihaan, melkein joka päivä.

Tämä on kuin vankila ja yksinäisyyden helvetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen monen polven syntyperäinen hesalainen. Muualle kaipaan, vaan on nyt hankala lähteä.

Vierailija
24/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuuria on kaikenlaiset asiat kuten narkkarit ja spurgutkin ja heidän elämäntyylinsä, sen verran koulun pekkiä olen kuluttanut että tiedän jotain.. miten ne yleensä niitä hyökkääviä on?

Vierailija
25/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen monen polven syntyperäinen hesalainen. Muualle kaipaan, vaan on nyt hankala lähteä.

Sehän on ihan fakta, että vain maalaiset kutsuu tätä kaupunkia Hesaksi.

Vierailija
26/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, kyllä sä olet rasisti. Pelkäät/vierastat jotakuta siksi, että hän on eri kulttuurista, viis siitä onko hänen käytöksensä uhkaavaa tai ei.

tämä ei ole rasismia.

Vierailija
27/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt katsoisit rasismin määritteet

Pelkäät/vierastat jotakuta siksi, että hän on eri kulttuurista, viis siitä onko hänen käytöksensä uhkaavaa tai ei. Ja eihän se ole, yleensä se on se kotimainen syrjäytynyt ulkoilmaelämää viettävä spurgu, joka on uhkaava - tai kotimainen huumeiden käyttäjä... Sinänsä se on ihan ok kaivata maalle. Minä taas en halua asua maalla, minua ahdistaa se, että kaikki on kilometrien päässä ja autolla pitää suhata joka paikkaan. Onhan tässä lääniä etäämmälläkin. Miten pitkä työmatka olisi ok?

kun siitä olen gradunkin pukertanut hyvällä arvosanalla.

Rasismia on etniseen taustaan liittyvien negatiivisten yleistysten tekeminen ja niihin perustuvat syrjivät käytännöt. Ei siis ihonväriin tai vanhanaikaiseen rotu-käsitteeseen perustuvaa syrjintää.

Eli "somalit on pelottavia", "somalit haisee pahalle" jne.

Eli juuri sitä, mitä ap tekee.

Vierailija
28/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme sukupolvea taaksepäin HESALAISIA suvussa, sekä isän että äidin puolella. Käytän sujuvasti nimitystä stadi ja Hesa ja Helsinki.

Kestä se.

Vierailija
29/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään siedä somaleita enkä mustalaisia mutta oikein kiva kaupunki Helsinki on silti.

Vierailija
30/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät/vierastat jotakuta siksi, että hän on eri kulttuurista, viis siitä onko hänen käytöksensä uhkaavaa tai ei. Ja eihän se ole, yleensä se on se kotimainen syrjäytynyt ulkoilmaelämää viettävä spurgu, joka on uhkaava - tai kotimainen huumeiden käyttäjä... Sinänsä se on ihan ok kaivata maalle. Minä taas en halua asua maalla, minua ahdistaa se, että kaikki on kilometrien päässä ja autolla pitää suhata joka paikkaan. Onhan tässä lääniä etäämmälläkin. Miten pitkä työmatka olisi ok?

Rasismia on etniseen taustaan liittyvien negatiivisten yleistysten tekeminen ja niihin perustuvat syrjivät käytännöt. Ei siis ihonväriin tai vanhanaikaiseen rotu-käsitteeseen perustuvaa syrjintää.

Korkeintaan voisi sanoa ap:n "kärsivän" neofobiasta.

En koskaan ole pitänytkään suomalaisia kouluja kovin kummoisina.

Vierailija
31/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mut luokitellaan rastiksi siksi että en tunne oloani kotoisaksi somalien parissa niin sitten minä olen. Kyllä nää yliopistotyypit on niin fiksuja et oikein pahaa tekee. Kirjasta opetellaan kaikki ulkoa eikä ajatella järjellä..

ja oikeestaa kun tarkemmin mietin niin kyl musta somalit haisee vähän pahalta.. samoin voin kyl sanoo et tupakoijatkin haisee vähän pahalta..

tiesitkö muuten gradun kirjoittaja et spurgu sanan käyttäminen on myös aika epäinhimillistä?

Vierailija
32/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme sukupolvea taaksepäin HESALAISIA suvussa, sekä isän että äidin puolella. Käytän sujuvasti nimitystä stadi ja Hesa ja Helsinki.

Kestä se.

No mä kestän sen sit :D näköjään teitäkin löytyy, en ole koskaan tavannut kyllä... Ja meitä on täällä sellaisiakin joiden suku on pidempään täällä elänyt mutta odotan kyllä tapaavani syntyperäisen joka noin puhuu :)

Vierailija
33/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuu Suomen idiooteimmat ihmiset :(

Vierailija
34/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siitä olen gradunkin pukertanut hyvällä arvosanalla. Rasismia on etniseen taustaan liittyvien negatiivisten yleistysten tekeminen ja niihin perustuvat syrjivät käytännöt. Ei siis ihonväriin tai vanhanaikaiseen rotu-käsitteeseen perustuvaa syrjintää. Eli "somalit on pelottavia", "somalit haisee pahalle" jne. Eli juuri sitä, mitä ap tekee.

Korkeintaan voisi sanoa ap:n "kärsivän" neofobiasta. En koskaan ole pitänytkään suomalaisia kouluja kovin kummoisina.

piti arjalaisuutta ainoana oikeana...

Kuule, kaunistele asiaa ihan miten haluat. En minä sanonutkaan, että ap olisi jotenkin PAHA sen takia, että hän ajattelee rasistisesti. Hänen rasismilleen on aika ymmärrettävät syyt, siis tottumattomuus erikulttuurisiin. Mutta ei se ymmärrettävyys silti tee asiaa vähemmän vääräksi. Häneltä on joku somalilta vaikuttava varastanut jotain, ja nyt hänestä somalit ihmisryhmänä ovat pelottavia. Se on rasistinen yleistys, sano mitä sanot.

Vierailija
35/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siitä olen gradunkin pukertanut hyvällä arvosanalla. Rasismia on etniseen taustaan liittyvien negatiivisten yleistysten tekeminen ja niihin perustuvat syrjivät käytännöt. Ei siis ihonväriin tai vanhanaikaiseen rotu-käsitteeseen perustuvaa syrjintää. Eli "somalit on pelottavia", "somalit haisee pahalle" jne. Eli juuri sitä, mitä ap tekee.

Jos mut luokitellaan rastiksi siksi että en tunne oloani kotoisaksi somalien parissa niin sitten minä olen. Kyllä nää yliopistotyypit on niin fiksuja et oikein pahaa tekee. Kirjasta opetellaan kaikki ulkoa eikä ajatella järjellä.. ja oikeestaa kun tarkemmin mietin niin kyl musta somalit haisee vähän pahalta.. samoin voin kyl sanoo et tupakoijatkin haisee vähän pahalta.. tiesitkö muuten gradun kirjoittaja et spurgu sanan käyttäminen on myös aika epäinhimillistä?

kohteensa synnynnäisiin omainaisuuksiin, vaan hankittuihin. Jos sanoisin, että suomalaiset on spurguja, niin SE olisi rasismia.

Ymmärrän kyllä, että sinua harmittaa, kun sinun ajattelutapasi osoitetaan rasistiseksi. Omia ajattelutapoja ei ole mukava joutua miettimään lähemmin, mutta yritä edes.

Et sinä varmaankaan yleistä kaikkia blondeja tyhmiksi tai savolaisia kieroiksi tai... vain siksi, että olet kenties kerran tavannut tyhmän vaalean ihmisen. Heistä osaat erotella yksilöt, mutta somaleista et enää halua tai osaa erotella, vaan kaikki heikäläiset ovat sinusta pelottavia.

Vierailija
36/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan voisi sanoa ap:n "kärsivän" neofobiasta. En koskaan ole pitänytkään suomalaisia kouluja kovin kummoisina.

Höpsis. Hitlerkin kärsi varmaan sitten neofobiasta, kun piti arjalaisuutta ainoana oikeana...

Kuule, kaunistele asiaa ihan miten haluat. En minä sanonutkaan, että ap olisi jotenkin PAHA sen takia, että hän ajattelee rasistisesti. Hänen rasismilleen on aika ymmärrettävät syyt, siis tottumattomuus erikulttuurisiin. Mutta ei se ymmärrettävyys silti tee asiaa vähemmän vääräksi. Häneltä on joku somalilta vaikuttava varastanut jotain, ja nyt hänestä somalit ihmisryhmänä ovat pelottavia. Se on rasistinen yleistys, sano mitä sanot.

sä olet tosiaan niin yksinkertainen että tuskinpa mitään gradua olet edes päässyt kirjottamaan.

Vierailija
37/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas RAKASTAN asua Helsingissä!

Vierailija
38/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän pitäisi sitten muuttaa jonnekin hieman kauemmas? Helsingissäkin silti kyllä löytyy alueita joilla väestö on hyvin suomalaista tai ainakin valkoista, itsekin asun sellaisessa. Keskustassakaan ei välttämättä tarvitse käydä kovin usein, kaikki asiat voi hyvin toimittaa kauppakeskuksissa.

Minä myönnän näin anonyymisti olevani rasisti, vaikka en tietenkään näytä sitä mitenkään. En mitenkään lähtökohtaisesti inhoa kaikkia ulkomaalaisia, päinvastoin ja minulla on ystävinäkin sellaisia. Musta ihonvärikin on minulle ihan yhtä hyvä kuin valkoinen, mutta somaleista en pidä yhtään.

Vierailija
39/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä yliopistossa sitten kuitenkaan oikeen mitään opeteta? Ja jotain idioottigraduja osittain minunkin verorahoista kustannetaan, grr..

Mäkin oon sitten varmaan rasisti kun vaihdan kyllä hyvin äkkiä kadun puolta jos mesoava somalijengi tulee vastaan. ja niin tekee mustaihoiset ystävänikin. Rasisteja nekin.

Roskasakki on roskasakkia, sama se minkä väristä. Sen vaatiminen että heitä täytyis suvaita ja ymmärtää ettei vain oltais rasistisia... se on epäinhimmillistä ja pahempaa kuin mikään rasismi.

Vierailija
40/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rakastat. ei se multa pois ole. Itse en vaan jaksa enää ihmismassoja, ruuhkia ym. Lasten hoitopäivätkin venyy toosi pitkiks kun kökötän liikenteessä. Sen jälkeen istutaan betonikerrostalojen sisäpihalla ja kaivetaan hiekkaa maasta. Ei täällä ole varaa kuin rikkailla olla ja elää niin että mieli lepää. Tai niillä joiden ei tarvii kantaa vastuuta jälkikasvusta.

Mutta ihan sama.. rasisti kiittää ja kuittaa.