Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan helsinkiä

Vierailija
15.02.2012 |

Miehen töiden takia pakko asua helsingissä.. Mä en kestä tätä kaupunki elämää, kaipaan maalle.. Otanko eron ja lähden lasten kanssa vai oisiko lähettyvillä jotain oikein luonnonläheistä paikkaa jota suosittelisitte? rahaa ei oo paljon.. mustalaisia en pelkää mutta somalit ei tee oloani kotoisaksi. anteeks en oo rasisti mut oon vaan maalainen..

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rakastat. ei se multa pois ole. Itse en vaan jaksa enää ihmismassoja, ruuhkia ym. Lasten hoitopäivätkin venyy toosi pitkiks kun kökötän liikenteessä. Sen jälkeen istutaan betonikerrostalojen sisäpihalla ja kaivetaan hiekkaa maasta. Ei täällä ole varaa kuin rikkailla olla ja elää niin että mieli lepää. Tai niillä joiden ei tarvii kantaa vastuuta jälkikasvusta.

Mutta ihan sama.. rasisti kiittää ja kuittaa.

En tajua tätä että pitääkin muuttaa johonkin peräreikään ja perustella sitä huonosti. Mä asun omakotitalossa, matkaa Helsingin keskustaan 20min, vauvan voi nukuttaa kuistilla ja pihalla viljellä porkkanaa. Olen opiskelija, tulot alle tonnin kuussa. En silti muuttais betonilähiöön vain valittamisen ilosta.

anteeks en vaan ymmärrä tota sun pointtias ollenkaan.. Itse oon tässä koulun juuri saanu loppuun ja talouden saaminen kuntoon kestää vielä tovin..

Mistäköhän löytää 20 min keskustasta omakotitalon tollasilla tuloilla, vai sossuko se sun asumisen maksaa?

Vierailija
2/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rakastat. ei se multa pois ole. Itse en vaan jaksa enää ihmismassoja, ruuhkia ym. Lasten hoitopäivätkin venyy toosi pitkiks kun kökötän liikenteessä. Sen jälkeen istutaan betonikerrostalojen sisäpihalla ja kaivetaan hiekkaa maasta. Ei täällä ole varaa kuin rikkailla olla ja elää niin että mieli lepää. Tai niillä joiden ei tarvii kantaa vastuuta jälkikasvusta.

En tajua tätä että pitääkin muuttaa johonkin peräreikään ja perustella sitä huonosti. Mä asun omakotitalossa, matkaa Helsingin keskustaan 20min, vauvan voi nukuttaa kuistilla ja pihalla viljellä porkkanaa. Olen opiskelija, tulot alle tonnin kuussa. En silti muuttais betonilähiöön vain valittamisen ilosta.

anteeks en vaan ymmärrä tota sun pointtias ollenkaan.. Itse oon tässä koulun juuri saanu loppuun ja talouden saaminen kuntoon kestää vielä tovin..

Mistäköhän löytää 20 min keskustasta omakotitalon tollasilla tuloilla, vai sossuko se sun asumisen maksaa?

asunnonhankinnassa kannattaa pitää silmät auki eikä odottaa että hyvät tilaisuudet tippuu heti eteen. Tietysti jos sun asenne on se että kaikki on saatava sossusta niin enpä enää ihmettele miksi asut betonilähiössä. Pointti oli se että Helsingissä on eri alueita ja asumisensa tasoon voi ihan itse vaikuttaa valitsemalla fiksusti. Ei ole Helsingin vika sinänsä että olet valinnut itsellesi ja lapsillekin ala-arvoisen kodin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnonhankinnassa kannattaa pitää silmät auki eikä odottaa että hyvät tilaisuudet tippuu heti eteen. Tietysti jos sun asenne on se että kaikki on saatava sossusta niin enpä enää ihmettele miksi asut betonilähiössä. Pointti oli se että Helsingissä on eri alueita ja asumisensa tasoon voi ihan itse vaikuttaa valitsemalla fiksusti. Ei ole Helsingin vika sinänsä että olet valinnut itsellesi ja lapsillekin ala-arvoisen kodin.

No en nyt ymmrärrä mistä sossu viittaus tulee, mutta koskaan en oo palveluja käyttänyt enkä käytä. Ihan kuule töissä käyn. nyt en jaksa enää kommentoida tänne.

Vierailija
4/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Helsinkiä ja ... on Helsinkiä. Ahtaammin voi asua lastenkin kanssa kantakaupungissa, jossa itse viihdymme mainiosti. En voisi kuvitellakaan muuttavani lähiöön, kauaksi keskustasta. Toki asunto on sitten pieni, mutta kaikki tekeminen, toiminta ja mahdollisuudet ihan kotiovella. Suosittelen!

Vierailija
5/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuu Suomen idiooteimmat ihmiset :(

...suuri osa helsinkiläisistä on nimittäin kotoisin muualta kuin Helsingistä ;)

Vierailija
6/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa, jossa työskentelin viimeksi yli viisi vuotta sitten. Asun ympäristökunnissa ja olen tässä välissä käynyt Helsingin keskustassa melko harvoin shoppailemassa tai iltaa istumassa, ehkä noin parin kuukauden välein. Nyt kun käyn keskustassa säännöllisesti, olen kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka ankea siitä on vuosien saatossa tullut. Rautatieaseman ja Kampin keskuksen ympäristössä on romanikerjäläisiä, feikkitavaraa kauppaavia mustia miehiä, arvaamattomasti käyttäytyviä narkkareita tai ties mitä sekakäyttäjiä, ulosteet housuissa kulkevia rapajuoppoja... Välillä joudun käyttämään raitiovaunua, jossa matkaa melkein aina "ilostuttaa" umpitunnelissa öykkäröivä tai laulava juoppo tai joku mielenterveysongelmainen jumalan sanan julistaja.

Se hyvä puoli tuossa on, että ei pitkä työmatka harmita niin paljon, en missään tapauksessa haluaisi muuttaa täältä rauhallisesta kehyskunnasta tuon saastan keskelle... Harmittaa vaan, että Helsingistä, jota aiemmin olen pitänyt ihan kivana ja ennen kaikkea SIISTINÄ kaupunkina, on tullut nuhjuinen, itäeurooppalaisia pääkaupunkeja muistuttava loukko.

Vierailija
7/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan moni täällä ihan oikeasti tuntee tai tietää ulkomaalaisia jotka on niin niin eri kulttuurista kuin itse on ja mitä kaikkia hankaluuksia siihen sisältyy.. se on niin helppoa tuomita rasistiksi jos ei ymmärrä että joissakin kulttuureissa erot on niin suuret että ihmiset ei aina jaksa niitä väärinkäsityksiä..

Vierailija
8/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuu Suomen idiooteimmat ihmiset :(

Onneksi olkoon - onnistuit ketomaan paljon itsestäsi yhdessä lauseessa, hah

Vierailija
9/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee henkilökohtaisuuksiin niin on hävinnyt väittelyn, anteeksi vaan muutta näin se on.

Vierailija
10/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vähän kauemmas, turha siellä kantakaupungissa on asua ja pakokaasuun tukehtua.

Vähän matkan päässä on rivari- ja omakotitaloalueita missä muksut voi leikkiä pihoilla, missä kasvatellaan niitä porkkanoita ja omenoita jne.

Käykääpä ensi viikonloppuna vähän ajelemassa ja tutustumassa seutuihin : ).

Vierailija
11/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunki, en voisi asua ollenkaan. masentaa ajatuskin!!

Vierailija
12/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vähän kauemmas, turha siellä kantakaupungissa on asua ja pakokaasuun tukehtua.

Vähän matkan päässä on rivari- ja omakotitaloalueita missä muksut voi leikkiä pihoilla, missä kasvatellaan niitä porkkanoita ja omenoita jne.

Käykääpä ensi viikonloppuna vähän ajelemassa ja tutustumassa seutuihin : ).

Kiitos viestistä, pitkäst aikaa vastaus kysymykseen :) Toi pohjoishelsinki on alkanut kuullostaa ihan kivalta vaihtoehdolta.. Tietääköhän kukaan sanoa suutarila-siltamäen suunnasta mitään? paloheinä pakila on ihan nätinnäköistä, mut liian kallista meille..

Vierailija
13/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim löytyykö netistä eri kaupunginosien sivuja, näet mitä kivaa siellä on.

www.kaupunginosat.net löytyy ainakin jotain.

Vierailija
14/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei asu Helsingissä vaan jossain lähikunnassa. kts. esim. Sipoo, Tuusula, Järvenpää, Nurmijärvi. Me asumme Porvoossa ja käymme töissä Helsingissä, ei sekään mikään paha matka ole, kun siihen tottuu. (Itse olen tosin stadista kotoisin ja voisin sielläkin asua, mutta tällä hetkellä viihdyn hyvin Porvoossa)

Vierailija
15/55 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan maalla, jos valitset asuinalueesi oikein. Ja työmatka Helsinkiin silti inhimillinen.

Vierailija
16/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain, vai pelottaako se musta iho vaan?

Vierailija
17/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät/vierastat jotakuta siksi, että hän on eri kulttuurista, viis siitä onko hänen käytöksensä uhkaavaa tai ei. Ja eihän se ole, yleensä se on se kotimainen syrjäytynyt ulkoilmaelämää viettävä spurgu, joka on uhkaava - tai kotimainen huumeiden käyttäjä...

Sinänsä se on ihan ok kaivata maalle. Minä taas en halua asua maalla, minua ahdistaa se, että kaikki on kilometrien päässä ja autolla pitää suhata joka paikkaan.

Onhan tässä lääniä etäämmälläkin. Miten pitkä työmatka olisi ok?

Vierailija
18/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rakastan Helsinkiä :). Luitkos yksi päivä tuota ketjua, kun jollakin oli kriisi, kun sen piti muuttaa maalle ja kovasti alettiin vängätä kuoleeko se siellä tylsyyteen vai ei. Meitä on moneen junaan :)

Vierailija
19/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä, oon asunut lähdes 10 vuotta täällä.

Tilanne helpottui kun muutettiin asumaan omakotialueelle lähelle keskuspuistoa, joten aika luonnonläheistä tämä on.

Vierailija
20/55 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasias rautatientorilla joskus somalinuorukaiset ottivat mun kauppakssin.. hmm ei mua tummaväri pelota.. ei tunnu kotoisalta kun en ymmärrä kieltä jne.