Kuinka mahdollinen on tilanne, että olet isoäiti, ennenkuin nuorin lapsesi on aikuinen?
Haluatko mummuksi mahsollisimman pian, vai vasta kun olet saanut levätä joitakin vuosia?
Kommentit (50)
että olisin jopa raskaana esikoistyttöni kanssa samaan aikaan, vaikka hän tekisi ensimmäisen lapsensa vasta 20-vuotiaana. Olisin silloin 37-vuotias, ei mikään mahdoton ikä tehdä vielä lapsia.
Esikoinen on nyt 16v ja kuopus 1v.
toinen ja kolmaskin saattavat hyvin olla vanhempia, ennemmin kun tämä kuopus aikuinen. Ovat 14v ja 12v.
Esikoinen (poika) on 16-vuotias, ei seurustele mutta rakastaa vauvoja (ja vauvat häntä).
Kuopuskin on jo 12-vuotias, joten uskoisin kuitenkin että hänkin on jo täysi-ikäinen ennen kuin isoveli hankkii perhettä.
Toivottavasti minusta tulee isoäiti mahdollisimman nuorena (ei nyt lähivuosina kuitenkaan), että jaksan tarvittaessa olla apuna ja tukena.
Toisaalta olen työelämässä vielä ainakin 17 vuotta, joten en ennätä lapsenlapsia ennen eläkkeellepääsyä paapomaan. Sitä en jaksaisi, että olisi työ, omat lapset, vanhat vanhemmat ja appivanhemmat, parisuhde ja lapsenlapsi, aika ei riitä.
2v4kk ikäeroa, ja kaksi lasta.
Haluan mummoksi sitten kun lapseni ovat valmiita vanhemmiksi.
on ikäeroa 8,5 vuotta. Itse sain esikoiseni 24-vuotiaana, joten hyvinkin on mahdollista tulla mummuksi ennen kuin kuopus muuttaa pois kotoa.
on ikäeroa 8,5 vuotta. Itse sain esikoiseni 24-vuotiaana, joten hyvinkin on mahdollista tulla mummuksi ennen kuin kuopus muuttaa pois kotoa.
Ja kyllä, haluan mummuksi. Mutta ei siihen mitään kiirettä ole, lapset päättävät ihan itse koska alkavat lisääntyä...
epätodennäköistä etten olisi kun vanhin on 17v ja nuorin ei toivottavasti vielä syntynytkään, nyt nuorin 1v mutta luultavasti tulossa lisää joskus.
olen kohta 50v ja nuorin lapseni 17,olen kolmen ihanan tytön mamma jo.
Esikoisella ja kuopuksella on ikäeroa 10 vuotta. En silti usko että esikoinen halajaa teini-isäksi.
Itse toivon lapsenlapsia ennen kuin olen ihan ikäloppu, joten toivon lasteni saavan lapsia 20-30 ikävuoden välillä.
Erittäin mahdollinen ollut jo kauan. Esikoinen 30, nuorin 13. Ei kyllä mitään hinkua mummoksi,mutta varmasti olisin onnellinen, jos niin kävisi.
Esikoinen on 18 v ja kuopus 6 v.