Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, opettaja kysyy.

Vierailija
15.02.2012 |

Kirjotin wilmaan tänään 15 kpl huomautuksia kännykän käytöstä tunnilla. Jatkossa tulen keräämään ne tunnin alussa pöydälleni ja tulen esittäämään, että koulussa olisi jatkossa, ehdoton ei kännyköille.

Antakaa minulle edes yksi pätevä selitys sille, miksi teidän lapsilla on kännykkä koulussa? Alakoulusta kyse.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi soittaa kotiin kun pääsee koulusta.

Vierailija
2/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykät on päivän lukitussa laatikossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa minulle edes yksi pätevä selitys sille, miksi teidän lapsilla on kännykkä koulussa? Alakoulusta kyse.

Ei tarvitse ravata kodin kautta kun lapsi soittaa koulun jälkeen voiko mennä kaverille kylään tms.

Meillä on myös hieman omalaatuinen opettaja lapsella (ekaluokkalainen). Jos lapsi sairatuu kesken koulupäivän, lapsen pitää soittaa itse kotiin omalla kännykällä jos kännykkä on mukana. Opettaja joutuu maksamaan "työpuhelimensa" puhelinlaskut itse ja on pihi sen suhteen.

Vierailija
4/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie kännykkäänsä kouluun.

Kun ovat kotona, soittavat kännykällään ja ilmoittavat olevansa kotona.

Vierailija
5/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tytöllä ja pojalla on mahdollisuus soittaa jos jotain sattuu.

Olen nimittäin päivät töissä, enkä voi olla vahtimassa ja varjelemassa. Mutta jos heille tulee hätä, haluan, että he pystyvät soittamaan.

Jos he tunnilla käyttävät puhelinta (mitä kyllä eivät ole koskaan tehneet), saat kerätä puhelimen pois kouluajaksi ihan vapaasti. Mutta ei niin, kuten kaverin lapselle kävi, että opettaja ei ollut antanut sitä omistajalle takaisin vaan antanut sen eräälle toiselle tytölle. Tytöt oli sitten soitelleet 400 euron puhelinlaskun sillä puhelimella ja lukeneet tekstiviestit ja kuvat katsoneet ja lähettelivät sillä puhelimella kiusausviestejä, vaikka minne.

Eli puhelin palautetaan aina omistajalle.

Vierailija
6/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme eri suunnalla kuin kaverit, aina ei tarvitse tulla koulun jälkeen suoraan kotiin.

Muuten, et ole kertaakaan kirjoittanut minulle tuosta ongelmasta wilmaan?

Vierailija
7/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ravata kodin kautta kun lapsi soittaa koulun jälkeen voiko mennä kaverille kylään tms.

Meillä on myös hieman omalaatuinen opettaja lapsella (ekaluokkalainen). Jos lapsi sairatuu kesken koulupäivän, lapsen pitää soittaa itse kotiin omalla kännykällä jos kännykkä on mukana. Opettaja joutuu maksamaan "työpuhelimensa" puhelinlaskut itse ja on pihi sen suhteen.

Vierailija
8/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siän vanhempien lupaa tuollaiseen kysyt, sinnu koulusihan se on. Jos koulunkäynti ei kiinnosta, niin vanhempi on hyvä ja täyttää lapsensa oppivelvollisuuden yksityisopetuksessa.

Vierailija
9/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi soittaa kotiin kun pääsee koulusta.

Lukujärjestyksestähän tuo selviää. Jos sinä olet töissä, miksei lapsi voisi soittaa päästyään kotiin. Ei vielä kovin pätevä syy, perustelisitko?

Vierailija
10/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää kuin hätätapauksessa. Meinaatko että alakoululainen edes uskaltaa pyytää käyttää opettajan puhelinta. Ja mitä sitten jos jotain tapahtuu koulumatkalla? Kukas sitten auttaa? Ei ainakaan ohikulkijat, jos eivät tuttuja ole.

Vierailija
11/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaluokkalaisellamme on puhelin mukana koulussa, jotta hän voi soittaa koulumatkaltaan äidille tai isälle, jos tulee jokin hätä. Lapsemme kulkee bussilla koulumatkat. Muutaman kerran hän on myöhästynyt bussista ja kerran hän on unohtanut jäädä oikealla pysäkillä pois. Puhelimen lapseni pitää äänettömällä koulutuntien aikana, eikä hänellä ole lupaa ottaa puhelinta repustaan koulupäivän aikana.

Vierailija
12/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kustanna. Jos tulee muutoksia, eli esim. jää tukiopetukseen tms. on minun hyvä tämä tietää, etten turhaan ajele ympäriinsä. Tai jos joudun synnyttämään kesken koulupäivän, tietää lapsi etten pääse silloin hakemaan. Riittääkö syyksi?

Vierailija
13/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla ei todellakaan kyselty vanhemmilta mitään eikä lähetelty mitään lappuja kotiin. Jos liikka- tai kässätunnilla oppilas loukkantui, nuoli itse haavansa eikä siitä koulua syytetty.

Vierailija
14/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on kännykkä sen takia koulussa, koska se tuo turvaa koulumatkoilla. Koulumatka on usean kilometrin pituinen ja lapsella on diabetes. Voi soittaa apua hätätilanteessa ja kysyä neuvoa tarvittaessa. Ei leiki puhelimella kouluaikana. Oliko tarpeeksi pätevä syy?

Vierailija
15/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yllättävä selitys?

Vierailija
16/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme eri suunnalla kuin kaverit, aina ei tarvitse tulla koulun jälkeen suoraan kotiin. Muuten, et ole kertaakaan kirjoittanut minulle tuosta ongelmasta wilmaan?

Vierailija
17/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkee matkat bussilla, ja haluan, että hänellä on mahdollisuus soittaa minulle tai isälleen jos matkalla tapahtuu jotain (vaikka bussi hajoaa kesken matkan ja ei pääse kouluun, ei ole kaukaa haettu skenaario sillä kerran on lapsi ajellut käryävällä bussilla koulun pysäkille asti).

Ensi vuonna voi sitten ihan hyvin jättää puhelimensa kotiin kun ei enää tarvitse bussilla kulkea.

Vierailija
18/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on puhelin turvana.Tunnilla siihen ei kosketa.Piste.Onko sulla ope joku ongelma?Meidän luokassa nimittäin puhelin on AINA laukussa..

t.ope minäkin =)

Vierailija
19/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen tunnin alkua niillä saa pelata ym. Eiköhän se ole opettaja joka ne rajat asettaa, koska koulumatkoilla kännykästä voi olla hyötyä.

Vierailija
20/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaluokkalaisellamme on puhelin mukana koulussa, jotta hän voi soittaa koulumatkaltaan äidille tai isälle, jos tulee jokin hätä.

Tokaluokkalainen vauvanne ei pärjää koulumatkaa ilman apua? Mitenköhän 80-luvulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme