Naisitko 50+ ikäisen miehen, jolla takana 25v. liitto, lapsia ja paljon pettämistä?
Ihmettelen tuossa toisessa ketjussa olevaa (nuorta?) naista. Miksi kukaan huolisi miehen, josta TIETÄÄ että on pettänyt ex-vaimoaan lähes 10 vuotta eri naisten kanssa, jopa 3 vuoden suhteissa?
Aikamoinen jämäpala on minusta tuollainen mies. En ikipäivänä huolis tollasta. Tiukkaa tekis jo tuo ikä, pitkä liitto takana ja lapset entisestä liitosta.
Kommentit (30)
Jos menee 18-vuotiaana naimisiin, ei monikaan tiedä mihin päänsä pistää.
Mitään suurta rakkautta ei edellisessä liitossa ollut, mutta rakkautta kyllä.
Miehelleni ovat vanhemmat kaikki kaikessa ja miehen äiti sanoi minulle, että mies kutsuu minua elämänsä suureksi rakkaudeksi, myös miehen lapset ovat ihmetelleet miksi isänsä käyttäytyy minun kanssa niin erilailla kuin äidin.
Turha minun on näitä selitellä, kun ette tunne minua ettekä miestäni.
selittelyksihän se menee kun on paskat housussa.
Ei tarvi selitellä.
Mulla olisi ollut ottajia niin sinkuissa kuin varatuissa, vain nykyinen mies sai minut rakastumaan.
Olemme niin samanlaiset.
Rakkaus on sellainen asia, että vaikka se tuntuu harvinaiselta, paskaan ei kannata käsiänsä työntää.
Väärinkäyttäjät (eli hyväksikäyttäjät - joita myös narsistit ovat) käyttävät hyväkseen, valehtelevat, loukkaavat, halventavat, eivät huomaa (mykkäkoulu), manipuloivat ja kontrolloivat.
On monia tapoja käyttää hyväksi. Väärällä tavalla liian rakkaana pitäminen on väärinkäyttöä. Se on jonkun pitämistä jatkeena, kohteena tai tyydytyksen lähteenä. Ylisuojeleminen, yksityisyyden kunnioittamattomuus, julma rehellisyys, sadistinen huumori, jatkuva tahdittomuus - kaikki ovat väärinkäyttöä.
Liialliset odotukset, vähättely, piittaamattomuus - kaikki ovat väärinkäytön muotoja. On fyysistä väärinkäyttöä, verbaalista väärinkäyttöä, psykologista väärinkäyttöä ja seksuaalista hyväksikäyttöä. Lista on pitkä. Useimmat hyväksikäyttäjät toimivat vaivihkaa. He ovat "salamyhkäisiä väärinkäyttäjiä". Sinun on itse todella elettävä heidän kanssaan jotta voisit osoittaa väärinkäytön todeksi.
Olipa hupaisaa luettavaa.
Meillä on seksiä päivittäin molempien tahdosta, ainoa kenelle mieheni on aikoinaan valehdellut/tehnyt väärin on ex-vaimo (potee itsekin huonoa omaatuntoa edelleen asiasta), mieheni ei ole koskaan loukannut minua, eikä koskaan sanonut yhtä pahaa sanaa, ei manipuloi, eikä kontrolloi, meillä on yhtä huono huumorintaju, mieheni on ihanan suojeleva ja turvallinen ja rakastan sitäkin piirrettä, mieheni ei ole piittaamaton, ei vähättele eikä hänellä ole liiallisia odotuksia.
Vai oikein "salamyhkäisiä väärinkäyttäjiä", heh.
Ei millään pahalla, mutta kärsitkö kenties harhoista? Epäilet narsistiksi miestä jota et tunne..
Voi mies-poloja.. mikä on tämä ilmiö, että kaikkien miehet (jos ei mene hyvin) tai ex-miehet ovat narsisteja, hohhoijaa.
Rakastuminen ei kestä ikuisesti. Joko suhde kehittyy pitkäaikaiseksi parisuhteeksi, jossa osapuolet ovat riippuvaisia toisistaan (psykologit kutsuvat tätä kiintymykseksi) tai suhde hajoaa. Jos sosiaaliset tai fyysiset esteet estävät paria tapaamasta usein, rakastumisvaihe kestää kauemmin.
sekaantuneena väitän todellakin, että kyseisen miestyypin edustaja EI MUUTU. Se, että ihminen muuttuu joltakin ominaisuudeltaan toiseksi, vaatii pitkää ja perusteellista syiden ja seurausten pengontaa, todellakin itseensä menemistä, ikävien tekojen katumista ja häpeää. Ihminen ei muutu siksi, että saa kuulla ulkopuolelta käyttäytyneensä ikävästi, toisin sanoen ulkopuolinen palaute ei voi muuttaa kenebkään meistä käytöstä, jos emme ole aidosti tuossa muutoksessa sielultamme mukana. Jos asia olisi jotenkin toisin, niin mehän olisimme ihan tuuliviirejä, naps vaan ja taas olisi toisenlainen käyttäytymismalli vireillä!
Oma exäni petti jokaista seurustelukumppaniaan ja avovaimoaan. Aina oli syy joko siinä kumppanissa ("ei tarpeeksi huomiota / seksiä / läheisyyttä") tai olosuhteissa ("ajauduin siihen") tai ihan missä tahansa, muttei KOSKAAN tyypissä itsessään. Syyllisyys on helppo ulkoistaa, kun on vailla omaatuntoa ja häpeän tunteita, eikä kykene tuntemaan kunnioitusta ketään toista ihmistä kohtaan. Krooninen pettäjä tuskin voi kunnioittaa edes itseään, mutta koska hän ei käsittele omaa käytöstään millään tasolla, ei hän tajua tunnemaailmansa vajavaisuutta.
Jos tässäkin ketjussa mainittu +50 v. äijä on oman exäni kaltainen, niin on vain ajan kysymys kun tyyppi tavalla tai toisella ajautuu väärälle kaistalle. Pieniä valheita, suuria valheita, pettäminen - jotakin tulee tapahtumaan, vaikka nykyinen pikkuvaimo haluaakin uskoa, että äijä on muuttunut. Miksi olisi, jos hän ei kadu oikeasti mitään tekemäänsä? Ja huom, katumista EI OLE se, että muodon vuoksi myöntää tehneensä väärin toista kohtaan.
Muita kohtaan väkivaltainen henkilö voi päästä väkivaltaisuudestaan eroon pitkän ja kivisen tien kautta, penkomalla omaa mieltään ja näkemällä oikeasti omat puutteensa. Krooninen pettäjä tekee vain hieman eri tavalla pahaa muille, mutta paranemisprosessi vaatii ihan samanlaista nöyrtymistä.
Tietysti miehesi on muuttunut. Tietysti on ja hän rakastaa sinua ikuisesti, kuten edellistäkin vaimoaan. Ja kohtelee sinuakin aivan kuin kukkaa kämmenelle, kuten edellisessäkin rakkausliitossaan.
Edessänne on loistava tulevaisuus ja suuri onni. Ihanaa!