Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole tehnyt päivääkään töitä,enkä kyllä tee!

Vierailija
14.02.2012 |

ei voisi vähempää kiinnostaa, oikein ahdistaa ajatus työnteosta

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman saa tukina mitään tekemättäkin. Päättäjät nyt Suomen palkkataso muun Euroopan tasolle tai kukaan ei tee jatkossa töitä!

Vierailija
2/24 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska puolison tulot vaikuttaa ja myös omaisuus, mutta totta ettei kahden pienipalkkaisen kannata tehdä töitä. Mulle työ ei ole itseisarvo ja töitä tehdään nimenomaan rahan takia

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekevät töitä eivätkä vieroksu työelämää = normaalia elämää

Vierailija
4/24 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen tiennyt, että Suomessa on paljonkin meidän veroeuroilla loisivia luusereita, mutta se tuntuu oudolta. Itse olen kouluttautunut ammattiin, jossa saan tehdä mielekästä työtä. Tällöin palkka ei ole ainoa työnteon motiivi.

Vierailija
5/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään enkä tee. Täysin turhaa Suomen palkkatasolla saman saa tukina mitään tekemättäkin. Päättäjät nyt Suomen palkkataso muun Euroopan tasolle tai kukaan ei tee jatkossa töitä!

Tarkoitatko Saksan mallia ja palkkatasoa. : )

Siellähän perhekohtainen verotus hoitelee vähemmän ansaitsevan kotiin eli yleensä äidin. Tai sitten molemmilla pitää olla tosi huonopalkka että molempien on pakko käydä töissä.

Esim tuttavapariskunnan miehen verotus jossakin 25 - 30% luokkaa jos vaimo menisi töihin olisi hänen verotuksensa yli 40%.

Vierailija
6/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin parempihan sitten on ollakin kotona, ja jättää se työpaikka jollekin, joka tarvitsee sen palkan elämiseensä?

Vierailija
7/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jotain sähkö-vesi laksuja maksettavana. Se on van tosiasia.

Vierailija
8/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisen ihmisen itsekin. Hän on 38 v ja on ollut noin puoli vuotta elämänsä aikana töissä (eikä kärsi mistään mielenterveysongelmista ellei laiskuutta sellaiseksi lasketa...).

Vierailija
9/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis tarvitse palkkaani. Jos tarvisin rahaa elääkseni, hakisin töitä ja töitä myös tekisin.

Koulutukseltani olen ihan vain lähihoitaja joten siitä palkasta ei pahemmin kostu.

Mieheni tienaa hyvin ja isäni on ostanu mulle aikoinaan asunnon, joka on nyt vuokralla ja myös meillä on mökki levillä jota vuokrataan

ap

Vierailija
10/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haluaa, mutta mun mielestä on surullista ettei ole löytänyt mitään mielekästä. Mä olen tehnyt elämässäni liikaakin töitä- siinä ei ole järkeä, mutta toisaalta olen saanut erittäin paljon iloa ja mielekkyyttä elämääni työstä. Ja siinä ohessa tilille on tullut rahaakin. Vaikka pidänkin ihmissuhteita tärkeimpänä elämässä, työ on tuonut elämääni paljon hienoja asioita. Rahan vuoksi tietysti on myös tehtävä työtä (ei sosiaalituet ole samasta maailmastakaan kuin oma palkka:)) mutta työn pääasiallinen ansio on kyllä ilo, yhteys toisiin ihmisiin, tunne siitä että kehittyy ja sillä työllä on merkitystä. Vaikka saisin lottovoiton en kokonaan lopettaisi työtäni. Mut mulla onkin unelmatyö.

Vierailija
11/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis tarvitse palkkaani. Jos tarvisin rahaa elääkseni, hakisin töitä ja töitä myös tekisin.

Koulutukseltani olen ihan vain lähihoitaja joten siitä palkasta ei pahemmin kostu.

Mieheni tienaa hyvin ja isäni on ostanu mulle aikoinaan asunnon, joka on nyt vuokralla ja myös meillä on mökki levillä jota vuokrataan

ap

Niin,että käytät muita ihmisiä hyväksesi. Kruunun prinsessa!

Vierailija
12/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Niin,että käytät muita ihmisiä hyväksesi. Kruunun prinsessa!

Täällä myös yksi 40v nainen ja töitä en ole tehnyt kuin nuorena pari kesää kesätöitä. yhteiskunnalta en tukia saa.

Vierailija
13/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman saa tukina mitään tekemättäkin. Päättäjät nyt Suomen palkkataso muun Euroopan tasolle tai kukaan ei tee jatkossa töitä!

Vierailija
14/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeen ilman työntekoa, sehän on ok. Mut työ on paljon muutakin kuin raha vaikkei työnarkomaani oliskaan; se on myös yhteistä hyvää, työ-yhteisöön kuulumista yms. Mun mielestäni elämä olisi aika yksipuolista ja tyhjää ilman työtä. Sopivasti työntekoa on ainoastaan hyväksi ihmiselle.

Vierailija
15/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämä = normaali elämä

Mites opiskelijat? Eläkeläiset? Lapset? Ökyrikkaat? Työttömät?

Joo, nyt hokasin! Kerro vaan se sauna, minkä taakse mennään.

Vierailija
16/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeen ilman työntekoa, sehän on ok. Mut työ on paljon muutakin kuin raha vaikkei työnarkomaani oliskaan; se on myös yhteistä hyvää, työ-yhteisöön kuulumista yms. Mun mielestäni elämä olisi aika yksipuolista ja tyhjää ilman työtä. Sopivasti työntekoa on ainoastaan hyväksi ihmiselle.

Tosin itse olen ajatellut hakeutumista kouluun(hoitoalan)

Siellä olisi varmasti töitä.

Toisaalta, jos voittaisin miljoonan jostakin niin ehkä sen jälkeen tekisin kevyttä osa - aikatyötä pelkästään. Ihan vaan vaihtelun vuoksi ettei kävisi aika pitkäksi kotona.

Tällä hetkellä on pakko ajatella tulevaisuuteen. Haluan saada eläkkeen jolla elää ja pystyis tarvittaessa auttamaan omien lasten perheitä rahallisestikkin.

Vierailija
17/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että ei niistä työttömyysrahoista kerry eläke.

Itse ainakin olen ihan tyytyväinen palkkaani, en usko että työttömyysrahoista jää tonni kuussa säästöön, ja maksaa vielä vuokrat ja muut menot? Siis yhden ihmisen palkasta. Autokin on.

Aloitin muutama vuosi tässä firmassa, ja lähettävät minut nyt ulkomaille komennukselle. Palkka nousee tuplaksi, ja firma maksaa asumiseni, sekä kaikki muuttokulut, jne.

En olisi tyytyväisempi työttömänä. Mutta, kukin tyylillään. Onnea omalle urallesi, jos kalja maistuu kotisohvalla. :)

Vierailija
18/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti työntekoa on ainoastaan hyväksi ihmiselle.

Ongelma onkin siinä että sellaisia töitä ei meille nirsoille löydy jossa olisi "sopiva määrä työtä". Näytä mulle firma jossa voi tehdä työtä just tasan niin paljon tai vähän kun haluaa.

Minä olen myös yksi niitä jotka eivät voi mennä sitoutumaan 8h työpäiviin 5 pvnä viikossa. Minulle on aina ollut helppoa lähteä lätkimään kun koen että mukavuus on uhattuna, tai jo menetetty, tai kun muuten vaan vituttaa. Joinain päivinä taas riittää virtaa että voisi tehdä perkele vaikka 16h päivässä likaisinta mahdollista työtä, ja näin on tehtykin. Työttömyys on se pienin paha, kun vertaa säännölliseen työntekoon, tai työnarkomaniaan. Oikeastaan sen kokee välillä siunaukseksi.

Loppupelissä moderni yritys ei kiitä työntekijäänsä, eikä kukaan tule kiitäämään tehdystä työstä, eikä hyvin tehtyä työtä arvosteta. Sitäpaitsi, joku mitätön bonus tms. taputus olalle lämmittää vain hetken. On tullut koettua työntekemisen koko kirjo. Miten vitun mielenköyhä pitää olla että kokee palkkatyön jotenkin elämäätäydentäväksi?!

Pienet ihmiset käyvät töissä, isommat miehet ja mielet istuvat ja hautovat isompia ajatuksia. Ehkä sitten jonain päivänä napsahdan ja pistän firman pystyyn, heti kun visio on selvä että se yritys tekee minut rikkaaksi 10v sisällä.

Vierailija
19/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä tekevät sitä eläkettä tarvitsevat ja heille eläke kuuluu. ap

On hienoa, että toisille työ antaa paljon ja oma työ koetaan tärkeäksi. En ole tosiaan töitä tehnyt työharj.jaksoja lukuunottamatta), joten voihan olla että itsekin saisin omasta työstäni paljon ja siitä jopa nauttisin, mutta ei kiinnosta

Vierailija
20/24 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi minusta oikeasti pistää johonkin lapiohommiin Lappiin teitä rakentamaan, viiskytluvun malliin.

Ettekö tajua, millainen taakka olette kaikille muille? Pummaatte Suomen suohon itsekkyyttänne.

Jos sosiaaliloisijat lähtisivät töihin ja järjestelmää tarkistettaisiin muutenkin, pienenisivät sosiaalikulut olennaisesti jolloin palkoista suurempi osa voitaisiin ohjata työntekijälle ihan rahana käteen. Raakaa faktaa nimittäin on se, että nykyään jos tienaat 1500e koituu siitä työnantajalle n. 3100e lasku.

Toki eri asia on silloin, jos töitä vain yksinkertaisesti ei löydy. Mutta laiskuudesta pitää antaa raippaa ja kunnolla.