Olenko ahdasmielinen, kun en hyväksy 22-vuotiaan tyttäreni suhdetta 36-vuotiaan miehen kanssa
Mies on eronnut kahden alle kouluikäisen lapsen isä ja mielestäni ei yhtään lailla samalla kehitystasolla tyttäreni kanssa. Tyttäreni vielä opiskelee ja on mielestäni todella lapsellinen ja tuo mies taas näyttää vielä ikäistään vanhemmalta ja pukeutuu ja käyttäytyy eritavoin kun tyttäreni. He näyttävät yhdessä ihan isältä ja tyttäreltä.
Kommentit (69)
No olisitko ite alkanu "olemaan sillai" 36v miehen kanssa kun itse olit 22v? Täytyy hei asettua toisen asemaan ennen kuin tätä voi ymmärtää.
Et ole ahdasmielinen tai outo.
Sinänsä et enää tuon ikäistä voi kieltää seurustelemasta ja hän itse tekee päätöksensä ja elää elämänsä. Joten ei sulla ole mitään sanomista asiaan. Toki voit mielipiteesi sanoa, mutta tuskin tyttö sua kuuntelee.
He ovat kuitenkin ihan eri elämäntilanteissa, joten lohduttaudu sillä, että tuskin tuo kauaa kestää. Kun tyttösi huomaa, millaista on olla äitipuoli tuon ikäisille ja hoitaa lapsia ja kestää kiukutteluja ja exän kotkotuksia, niin eiköhän ala taas oman ikäiset kaverit kiinnostaa. Jonkun aikaa voi olla hienoa leikkiä "aikuista", mutta kyllä se totuus valkenee hänelle. Epätodennäköistä, että tuo jatkuu kovin kauaa. Tai jos todell ajatkuu, niin olet ollut väärässä.
Se äijä vanhenee koko ajan ja pappoutuu.
Jos olisi omasta tytöstä kyse, en kyllä ilosta riemuitsisi. Miettisin, mitä on mennyt kasvatuksessa pieleen kun tyttö etsii isähahmoa itselleen.
vaan normaali äiti. Älä kuitenkaan sulje miestä ulos tai siitä voi seurata kapina, jossa välisi tyttäreesi heikkenevät. Ikäero on valtava, mutta 3-5 vuoden päästä sitä ei niin huomaa. Keskustele tyttäresi kanssa, älä sanele, vaan johda keskustelua vain pelkin kysymyksin.
mutta mitä hyötyä siitä on?
Paskimmassa tapauksessa menetät yhteyden tyttäreesi.
Joskus herutettiin ilmaisia paukkuja noilta kiimaisilta, vanhoilta äijiltä, mutta että seurustella...ei ikinä.
No olisitko ite alkanu "olemaan sillai" 36v miehen kanssa kun itse olit 22v? Täytyy hei asettua toisen asemaan ennen kuin tätä voi ymmärtää.
Joskus herutettiin ilmaisia paukkuja noilta kiimaisilta, vanhoilta äijiltä, mutta että seurustella...ei ikinä.
Ei ole sinun asiasi hyväksyä tai olla hyväksymättä. Omat mielipiteesi saa sinulla olla, eikä siinä minusta mitään pahaa ole jos olet epäilevällä kannalla. Mutta tyttäresi on aikuinen ja tekee mitä haluaa. Älä ainakaan ylenmäärin ahdistele häntä siitä jos hän haluaa jatkaa tämän miehen kanssa riippumatta sinun eriävästä mielipiteestäsi, tai menee pian välit tyttäreenkin.
Ja siis itselläni ja miehelläni on ikäeroa 26 vuotta, ja jo 12 vuotta naimisissa on oltu. Omasta näkökulmastani en osaa paheksua tuollaista suhdetta siis mitenkään.
jotka yrittää iskeä sen ikäisiä tyttöjä, jotka vois olla melkein heidän tyttäriään.
Heitä kyllä saa käyttääkin kylmästi hyväksi. Ja jos joku on niin tyhmä, että lähtee sellaisen matkaan niin omapa on asiansa. Mutta toivottavasti ei oma tyttö ole jäänyt jostain kehítysvaiheesta niin paitsi, että viitsii vanhaa äijää itselleen ottaa mieheksi.
Ei ole sinun asiasi hyväksyä tai olla hyväksymättä. Omat mielipiteesi saa sinulla olla, eikä siinä minusta mitään pahaa ole jos olet epäilevällä kannalla. Mutta tyttäresi on aikuinen ja tekee mitä haluaa. Älä ainakaan ylenmäärin ahdistele häntä siitä jos hän haluaa jatkaa tämän miehen kanssa riippumatta sinun eriävästä mielipiteestäsi, tai menee pian välit tyttäreenkin.
Ja siis itselläni ja miehelläni on ikäeroa 26 vuotta, ja jo 12 vuotta naimisissa on oltu. Omasta näkökulmastani en osaa paheksua tuollaista suhdetta siis mitenkään.
Niin jos sanot tytöllesi suoraan, niin hän on uhmissaan sen typerän äijän kanssa näyttääkseen äidille miten hän tietää...
Anna hänen seurustella, mutta muistuta että pakettiin kuuluvat ne miehen lapset myös. Auta häntä avaamaan silmänsä. Nämä on niin surullisia tapauksia, mutta yleensä nainen uhoaa kuinka ihanaa se on. Kun ei millään suostu myöntämään että ikäero haittaa kaikkea. Nuoruus on elätty ihan eri ajassa... Yleensä noin paljon vanhempi mies ottaa sen viisaan roolin ja nainen heittäytyy avuttomaksi prinsessaksi ja leikki toimii jonkin aikaa. Muista että kaikki rahat mitä annat likallesi, annat vain likallesi. Kerro että teet testamentin mihin laitat lauseen että mikään mikä sinulta jää ei saa mennä edes välillisesti vävyn hyväksi. Siihen on oma lakitekstinsä. Tytön silmät aukeavat kun ne saavat aueta omia aikojaan. Jonain päivänä hän sanoo että hävettää kun tulin huijatuksi.
Anna hänen seurustella, mutta muistuta että pakettiin kuuluvat ne miehen lapset myös.
Käske tyttären kertoa myös miehelle, että pakettiin kuuluu vittumainen anoppi myös :)
meillä ihan sama tilanne, valitettavasti : (((((
oma tyttäreni oli hikisesti 18v kun alkoi seurustella mihen kanssa, joka oli vielä NAIMISISSA 4 LAPSEN ISÄ : ((((((((((((((
ja ikää yli 30v !!!!!!!!!!
oksettaaa.......
ja en voi hyväksyä, vaikka eronnut onkin nyt.
tyttäreni on lapsellinen ja selvästi ei pidä noista miehen lapsista, tai lapsista yleensäkään...
lapset on tuolla miehellä joka toinen viikonloppu, jolloin tyttäremme tulee meille !
hän siis opiskelee myöskin, ja asuu opiskelupaikkakunnallaan.
eli ei ole totuus tyttärelle selvinnyt, että mitä on olla äitipuoli 4 lapselle ! mies on en viikot tyttäreni luona, jolloin lapsensa on äidillään.
'
koen pahaamieltä siitä ,että nuori tyttäreni pilaa elämänsä vanhan miehen seurassa,
tulee kyllä itsekin tilanteen aikaaan huomaamaan, kunhan muuttavat yhteen....
mutta , kun ei usko !!'''
moitä voisin tehdä, en mitään.... kaikkea on yritetty jo.
voimia sinulle ap : )
Seuraavan kerran, kun minä (ns. kiimainen vanha äijä) tarjoan jollekin nuorelle tytölle drinksun, niin samalla kouraisen salamannopeasti tyttöä jalkovälistä pikkuhousujen alta. Palvelus palveluksesta.
jotka yrittää iskeä sen ikäisiä tyttöjä, jotka vois olla melkein heidän tyttäriään.
Heitä kyllä saa käyttääkin kylmästi hyväksi. Ja jos joku on niin tyhmä, että lähtee sellaisen matkaan niin omapa on asiansa. Mutta toivottavasti ei oma tyttö ole jäänyt jostain kehítysvaiheesta niin paitsi, että viitsii vanhaa äijää itselleen ottaa mieheksi.
Se äijä vanhenee koko ajan ja pappoutuu. Jos olisi omasta tytöstä kyse, en kyllä ilosta riemuitsisi. Miettisin, mitä on mennyt kasvatuksessa pieleen kun tyttö etsii isähahmoa itselleen.
vaan normaali äiti. Älä kuitenkaan sulje miestä ulos tai siitä voi seurata kapina, jossa välisi tyttäreesi heikkenevät. Ikäero on valtava, mutta 3-5 vuoden päästä sitä ei niin huomaa. Keskustele tyttäresi kanssa, älä sanele, vaan johda keskustelua vain pelkin kysymyksin.
mikä meni kasvatuksessa pieleen..........
22v ja 36v on niiiin eri tasolla joka suhteessa, etät mitä 36v näkee juuri aikuistumassa olevassa TYTÖSSÄ? Tyttöjähän tuon ikäiset vielä ovat.
Itse olin 22 tavatessani mieheni ja mieheni oli 33. Miehen lapset olivat silloin 2v ja 9v.
Nyt olemme olleet yhdessä 10v, meillä on kaksi lasta ja kolmas tulossa. Mun mies kyllä näyttää edelleen kolmekymppiseltä ja on vetävän näköinen;)
Itse olen 43 eli en kauheasti tuota tyttäreni miestä vanhempi, mutta en valehtele jos sanon, että näytän nuoremmalta kuin tuo mies!
Tyttäreni seurusteli aiemmin ikäisensä pojan kanssa, kun olivat 18-20-vuotiaita, sitten erosivat ja nyt tyttö on varmaankin sokaistunut sille kuinka tämän 36-vuotiaan kanssa saa enemmän lahjoja ja muuta tavaraa, merkkivaatteita, kun mies on ehtinyt kerryttää omaisuutta ja on palkkatöissä, toisin kuin esim. tää aiempi samanikäinen poikaystävä, kun olivat vaan opiskelijoita.
Tyttö on varmaan jäänyt vähän myös koukkuun tuohon, kun mies saattaa ostaa ex temporena tytölle ja itselleen viikonloppumatkan Pariisiin 4 tähden hotelliin. Ei tyttö itse opiskelijana voisi elää näin leveää elämää. Ja siis asuvat nyt ihan hienossa ok-talossa. Lapset on siellä melkein joka toinen viikko ja tyttö kehuu miten ihanaa on, kun saa olla miehen lasten kanssa ja haaveilee jo omista lapsista.
Syytän itseäni tästä, erosin tytön isästä, kun hän oli 7 ja isä ei oikein ole ollut läsnä tyttäremme elämässä. Varmaan jotain isätraumaa nyt paikkaa tällä reilusti vanhemmalla miehellä.
Pelkään, että kohta tyttö on jo raskaana ja silloin kynnys lähteä tuosta suhteesta on suurempi. Mies on mielestäni ihan ok, mutta auttamattoman vanha tytölle. Minua ihan hävettää kun kävelevät käsi kädessä kadulla. Näyttävät nimittäin ihan isältä ja tyttäreltä.
t. ap