Miksi jotkut eivät pidä lapsilleen koskaan kaverisynttäreitä?
Omasta lapsuudesta muistan että tällaisia lapsia tunsin pari, ja se harmitti ja hävetti heitä selvästi. Lapsen kavereissa on yksi sellainen. Yksinhuoltajaisän lapsi joka on aika tavalla heitteillä, lapsi parka. Mutta kai ne synttärit voisi silti järjestää? Edes kerran?
Itellä oli viimeset synttärin 8-vuotiaana, sen jälkeen olin muka liian iso. Monet itkut itkin syntymäpäivinä. No, sain ainakin kahdeksat synttärit juhlia.
Kommentit (31)
jos ei kaksosille pitäisi sitten eri päivinä synttäreitä, missä ei siinäkään ole mitään järkeä. Lapsilla on ihan eri kaverit. Minä en rehellisesti sanoen kestäisi sitä hulinaa. Meille tuo matkustaminen on ollut ihan oivallinen ratkaisu. Kaikki odottavat joka vuosi tuota viikkoa kun lähdetään.
olikohan numero 5
ei halua, häpeää pientä kotiamme (kaksio), kun kaikki luokkakaverit asuvat omakotitaloissa :(.
Lapsi ei halua, häpeää pientä kotiamme (kaksio), kun kaikki luokkakaverit asuvat omakotitaloissa :(.
Luulisi, että sellaiset kaverit on jo kodin nähneet, joita synttäreille kutsuttaisiin. Vai eikö lapsi tuo kavereitaan koskaan käymään? Kuulostaa erikoiselle, että näin olisi.
Muutenhan lapset eivät yleensä toisten koteihin kiinnitä sillä lailla huomiota, pääasia, että saavat leikkiä jossain. Kyllä kaksiostakin saa olla ylpeä, onhan se kuitenkin oma koti!
tytöt kutsuttu, yleensä on pidetty kolmet synttärit: kavereille, koulu- tai tarharyhmälle ja sukulaisille. Aina on tilat ollut varaa vuokrata jos niikseen on mennyt tai pidetty jotkut teemasynttärit.
Yksinhuoltajuus ei ole syy olla pitämättä lapselle synttäreitä, kuten se ei ole myöskään syy oikeastaan millekään muullekaan. Kaikki on aina järjestely ja tahtokysymys.
Yleensä synttärittömät jätetään kutsumatta muiden synttäreille, koska yleensä se on aika vastavuoroista puuhaa.
ei halua, häpeää pientä kotiamme (kaksio), kun kaikki luokkakaverit asuvat omakotitaloissa :(.
Hei, Käykö teillä kavereita muuten? Itse mietin mitä teen kun lapsi käy kylässä hienoissa ok-taloissa ym. Vastavuoroisuuden takia pitäisi kaveri kutsua meille joskus. Mietin että kiusataanko sitten kun on pienet ahtaat tilat lähiössä kerrostalossa.
Sälli on 9 ja kahdet jo menneet ohi. Minulle nuo synttärit ovat painajainen ja siirrän ja siirrän-kunnes on myöhäistä.
Harmittaa pojan puolesta kun on tällainen nyhjäke äiti.
Ajankohtakin on vähän huono..´lapsi täyttää heinäkuussa, jolloin kaikki ovat lomilla. Synttärit täytyy pitää alkukesästä tai koulun alettua...niistä on helppo lipsua..
Sukulaiset asuvat niin kaukana, etteivät tule, etenkin kun pitäisi tulla kolmille synttäreille.
Vanhimmalle pidettiin juhlat 5-13v:na. Sen jälkeen ei halunnut enää juhlia. Keskimmäinen aloitti juhlat 4v:na. Ensi kuussa täyttää 14 ja aikoo pitää juhlat. Nuorin aloitti 4v:na ja pari viikkoa sitten oli 12v juhlat.
Aiemmin pidettiin juhlat talon kerhohuoneella, koska kotiin ei mahtunut. Vieraita on ollut aina vähintään neljä, enimmillään 22. Kun muutettiin isompaan asuntoon, lapset halusivat juhlia kotona, jolloin vierasmäärä rajattiin kahteentoista. Ensi kuussa teini tahtoo kutsua 9 ja aioin lähettää kertsille, koska en tahdo kotiin niin monta teiniä.
Alan kyllä toivoa jo loppua, mielestäni tuo 13v on hyvä aika lopettaa.
Olen tarjonnut monta kertaa. Nytkin tammikuussa ehdotin, että voisin viedä hänet vaikka kaverien kanssa uimaan Flamingoon tai leikkimään Huimalaan, jos ei halua kavereita kotiin kutsua. Mutta ei.
Pojalla on as.
Hei, Käykö teillä kavereita muuten? Itse mietin mitä teen kun lapsi käy kylässä hienoissa ok-taloissa ym. Vastavuoroisuuden takia pitäisi kaveri kutsua meille joskus. Mietin että kiusataanko sitten kun on pienet ahtaat tilat lähiössä kerrostalossa.
2 kaveria käy luokaltaan, nekin harvoin ja heillä #vaatimattomat# omakotitalot.
Olen tarjonnut monta kertaa. Nytkin tammikuussa ehdotin, että voisin viedä hänet vaikka kaverien kanssa uimaan Flamingoon tai leikkimään Huimalaan, jos ei halua kavereita kotiin kutsua. Mutta ei.
Pojalla on as.
Synttäreitä en halunnu kun ei ollu ketä kutsua. Kyllä se suretti.
Miksi teette tästä asiasta noin vaikean? Toi pk:n ohje on ihan perseestä, sen tietty ymmärrän. Meillä on yleensä ollut noin 5 vierasta. Joskus sekin tuntuu paljolta, mutta kyllä sen pari tuntia jaksaa. Sama vierasmäärä on muillakin suunnilleen. Kaikki tietää ettei kaikkia voi kutsua, ja ymmärtää että jokaisen synttäreille ei pääse. Ne kutsutaan joiden synttäreillä itse käydään.
Käyttekö sitten toisten synttäreillä kuitenkin? Tai siis käykö lapsenne?
ap