Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-vuotias päiväkodissa?

Vierailija
15.11.2005 |

Onko sopeutuminen ollut helppoa?

Kovasti mietin uskallanko vielä laittaa kuopusta isoveljensä kanssa päiväkotiin kun uudet tuulet puhaltaisi.

Kun en vaan osaa päättää. Voi kun joku kertoisi kokemuksia niin osaisin ehkä helpommin tehdä päätöksen. =)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin harjoittelemassa useasti (3 vkoa) mm. leikkimällä pihalla. Näin tuli hoitajat ja lapset ja piha tutuiksi. Kerran oli syömistilanteessa mukana ja aloitus alkoi yllättävän hyvin.

Hän ei pärjännyt päiväkodin yksillä unilla vaan parin kuukauden ajan hän nukkui rattaissa n. 20 min muiden lasten ulkoillessa aamupäivällä pihalla. Näin jaksoi olla syömistilanteessa mukana ja nukkui muiden kanssa ne 2 h unet. Iltapäivällä kun hain hän yleensä torkkui rattaissa.

Sopeutui hyvin, mutta hän on aina ollut sosiaalinen. Samaan aikaan aloitti 1v2kk joka huusi pari kuukautta ja äiti otti lopulta pois hoidosta.

Vierailija
2/8 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt käynyt..hmm 4pv päiväkotia.Yksin siis.Alussa olin minä mukana.

Hoitajat sanoivat että todella hyvin sopeutunut näin lyhyessä ajassa.Toki jää itkemään kun jätetään,mutta kuulemma menee ohi aika pian.Viihtyy hyvin muiden lasten seurassa ja vähän isommat tykkäävät hoitaa pientä. Hoitajat myös joustavia,esim ei oikein nukahda vielä päiväunille sänkyyn,niin nukuttavat vaunuissa.

Vaikuttaa lupaavalta,joskin itsellä huono omatunto kun illassa ei jää montaa tuntia yhdessäoloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki 3 menneet hoitoon heti äippäloman jälkeen 2 ekaa pph:lle kuopus ryhmikseen. Hyvin on mennyt kaikkien osalta.

Muutama mutsi on käyny kärttää miten voi noin pienen muksun viedä hoitoon mutt, kyllä mua enemmän ihmetyttää ne, jotka ovat vauvan kanssa kotona ja muut muksut on hoidossa. Meillä on aina ollut kaikki kotona, jos minä en ole töissä.

Vierailija
4/8 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini vei tänä vuonna vuoden ikäsen tyttönsä hoitoon kun jatkoi opiskelujaan. Hyvin on tyttö tykännyt päiväkodista. Ainoastaan se vakio että sielä kiertää flunssa aaltoina jokasen läpi kun aina löytyy vanhempia jotka vie muksunsa tarhaan kipeenä.

Meillä on hoitoon vieminen tulossa ensi kesänä jollon esikko on 2 vuotta täyttämässä ja kakkonen sen 9 kk kun pitää palata takasin.

Vierailija
5/8 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis töihin tietty palaan, jäi lause kesken.. =)

6

Vierailija
6/8 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoiteltiin päiväkodin rytmi jo valmiiksi, siis syömisajat ja nukkumiset, niin ei semmoisesta tullut ongelmaa. Poika osasi syödäkin jo itse. Alusta asti kaikki meni hyvin ja poika on viihtynyt. Ehdottomasti oikea paikka lapselleni.

Vierailija
7/8 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden päästä pitäis neiti viedä hoitoon ja silloin oli 11 kuukautta. J a kyllä hirvittää... vaikka edellinenkin vietiin samanikäisenä hoitoon. Just yksi ystäväni kertoi (ollut päiväkodissa töissä) että yksivuotias sopeutuu kaikista parhaiten hoitoon ja siitä vanhemmat huonommin. Ja seuraava ikä on sit kolme vuotta jotka sopeutuu parhaiten... Tuli tosi hyvä mieli!

Vierailija
8/8 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 Mä en käsitä tota " päiväkodin rytmiin opettelua" . Millanen ihmeen rytmi teilläkin esim on ollut jos sitä pitää lähteä muuttamaan. Meillä on kaikkien rytmi ollut alusta asti sellainen että sopii ihmisten ilmoillekkin mennä. 11 maissa syödään 12 jälkeen päikkärit jne. Tottakai vauvan rytmissä on enemmän syömistä ja nukkumista mutta, periaatteena se että sillon syödään ku muutki ja sitten ruokalevolle.

Älä nyt käsitä väärin en mä nyt mitenkään henk.koht. kasia tässä arvostele. Ihmettelen ihan vaan yleiseti.

T:5