Voiko ripuli olla merkki alkavasta synnytyksestä?
Mulla laskettu päivä parin päivän päästä ja nyt on vuorokauden ajan ollut maha ihan ripulilla. Muuten olo ihan hyvä. Supistuksia tulee mutta ovat kivuttomia ja epäsäännöllisiä. Maha laskeutui kunnolla vasta eilen.
Kommentit (12)
ainakin mulla oli joka kerta ripuli ennen synnytystä :) suolet tyhjeni kivasti. tsemppiä!
yhdellä kaverillani oli juuri noin. Suoli tyhjeni kunnolla ennen synnytystä :)
Se olisikin kätevää ettei tarvis välttämättä sairaalassa tyhjennellä enää. Osaatteko sanoa kauanko sitä ripulia kesti?
mulla oli kans maha löysänä silloin lasketun ajan tienoilla mutta synnytin melkein pari viikkoa yli lasketun
käynnistyi limatulpan irrottua saman tien supistuksilla ja ripulilla. Kärsin loppuraskaudessa ummetuksesta ja sitä tavaraa riitti... vielä sairaalassa tyhjennyksen jälkeenkin.. ja synnytyksen yhteydessä :(
Eli mitä aiemmin suoli alkaa tyhjentyä itsestään ennen synnytystä, sen parempi!
ja seuraavana vauvat syntyi. Ripuloin synnytykseen asti.
Taannoin koko perjantain tuli hulivilikakkaa ja seuraavana aamuna aikaisin alkoi synnytys, vauhdilla! Oli jo kolmas lapsi, synnytyksen kesto oli kaiken kaikkiaan alta kolme tuntia... Eikä tarvinnu sairaalassa enää suolta tyhjennellä! =)
en ripuloinut mutta oksensin perseestä asti synnytyksen alkamista edeltävänä iltana, eka kerran koko raskauden aikana.
synnytät varmaan pian. sen aiheuttavat prostaglandiinit- samat joita suppareihin tarvitaan. itselläni 3 synnytystä alkanut oireilla ennen vesien menoa ja suppareita noin.
että hyviä synnytyksiä muutaman päivän sisällä vaan! :-)
Mulla oli kans ripulia just ennen laskettua jonkin aikaa, mut vauva syntyi 8 pv yli lasketun, alkaen aamukolmelta tehokkailla supistuksilla, illalla oli ennemminkin ummetusta kuin ripulia :O