Sattuuko sterilisaatio?
Ajattelin että lapset vois olla tässä. Sattuuko se? Onko sitten vaivainen monta päivää`?
Kommentit (8)
Maha on vähän turvoksissa ja voi särkeä, mut särkylääkkeet auttaa siihen. Helppo homma se on, mut mieti nyt että olet aivan varma.
menetelmällä, mutta samalla tehtiin myös Novasure radioablaatio (kirjoitin tuonne toiseenkin ehkäisyketjuun juuri). Olin heti leikkauksen jälkeen todella kipeä ja tarvitsin vahvoja särkylääkkeitä. Kohtu supisteli ikävästi (niin ei kai käy pelkässä sterilisaatiossa). Kipeä ja vaivainen olin pari päivää. Paikallistin kyllä suurimman osan kivusta suoraan kohtuuni enkä niinkään munasarjoihin eli taaskin uskon, että kipua aiheutti enemmän tuo Novasure.
Mutta voin kyllä suositella sterilisaatiota mahdollisesta kivusta huolimatta. Ainakin itse olen todella tyytyväinen. Lopulta pienellä vaivalla saa ehkäisyn kuntoon koko loppuelämäkseen. :)
Mulla on aika monta lasta ja olen tosi väsynyt kun vauva ei nuku öisin. Eikä päivälläkään paljoo. En toivois enempää eikä mieskään. Nämä on kaikki toivottuja ja rakkaita mutta en osaa kuvitella enempää henkilöitä tähän perheeseen. Mistäs tietää että on ihan varma? Nuorin on siis vauva.
Hyvä ettei se ole niin kivulias juttu!
Mulla on aika monta lasta ja olen tosi väsynyt kun vauva ei nuku öisin. Eikä päivälläkään paljoo. En toivois enempää eikä mieskään. Nämä on kaikki toivottuja ja rakkaita mutta en osaa kuvitella enempää henkilöitä tähän perheeseen. Mistäs tietää että on ihan varma? Nuorin on siis vauva.
Hyvä ettei se ole niin kivulias juttu!
miettiny miehen leikkauttamista? Se on kaiketi vähän helpompi toimenpide ja korjattavissa jos mieli muuttuu (tosin korjauksen onnistuminen ei ole 100% varmaa joten kannattaa olla "varma").
sterilisaatioon on melko pitkä jonotusaika, jonka aikana voit vielä pohtia onko päätös oikea. Jos teillä on jo useampia lapsia, niin mahdollisuus siihen, että päätös kaduttaa, on varmaankin aika pieni. Eihän sitä toisaalta elämästä koskaan tiedä, mitä tapahtuu. Näitä asioita kannattaa pohtia.
Meillä on "vain" kaksi lasta ja itse asiassa haluaisin vielä kolmannen. Mutta en missään nimessä biologista. En halua enää koskaan olla raskaana enkä hoitaa vastasyntynyttä. Päätös sterilisaatiosta syntyi siis näiden pohdintojen kautta. Jos löydämme mieheni kanssa yhteisymmärryksen, tulemme ehkä adoptoimaan myöhemmin lapsen. Tai sitten ei. En kuitenkaan olisi halunnut käyttää kondomia ehkäisynä vuosikausia koska hormonaalinen ehkäisy ei minulle sovi. Minulle myös tämänhetkinen hyvinvointi merkitsi paljon.
Olen kyllä muutenkin sellainen ihminen, että pyrin näkemään asiat positiivisessa valossa ja uskon, etten tule katumaan päätöstäni. Osaan aina perustella sen hyvin päin vaikka mitä elämässä tapahtuisi.
t. se novasuren ja essuren teettänyt
Essure sterilisaatioon aikaa meni alle 5 minuuttia. Kipua oli jonkin verran, mutta helpotti särkylääkkeellä.
Toki muuta ehkäisyä pitää käyttää tarkastukseen asti, joka on 3kk kuluttua. Jonotusaika ei myöskään ollut, kuin muutama viikko.
mutta mieheni ei halua että hänen pippeliään leikataan... Minun siis pitäisi...
Mulle tehtiin kolme päivää sit sterilisaatio ja novasure- kohdun limakalvon poltto. Kipuja oli heti herättyäni, mut loppuivat kun sain lisää lääkettä. Vuotanut en ole yhtään ja enää en tarvii yhtään kipulääkettä. Ekan yön jälkeen kivut muistuttivat normaalia menkkakipua. Huippua jos kuukautiset jäävät näin helposti pois. Olin julkisella puolella. Toukokuussa omalääkäri laittoi lähetteen erikoislääkärille ja elokuun lopussa olin erikoislääkärillä ja siitä 1,5kk niin jo leikattiin. Yllätyin et pääsin näin nopeasti