Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla mielikuvitusta. Auttakaa

Vierailija
10.03.2012 |

Tarvitsen blogille nimen. Haluaisin kokeilla blogin kirjoittamista, mulla tämä vain on jäänyt tähän nimeen jota olen jo puolivuotta yrittänyt keksiä.

Blogin sisältö tulisi olemaan aikapaljon arkisia juttuja. Todella vähän sisustusta, jonkin verran käsitöitä. Osaksi myös terveyteen. Pohjalla olisi myös ekologinen elämäntapa ja kierrätys ideoita. Lapsiperhejuttuja ja reseptikirjaa. Jotain tällaista olisin ajatellut.

Maalaisromantiikka-tyylinen, tai mikä se suuntaus on kun on oikein vanhaa ja pirttihenkistä, Taitaa todellisuudessa olla romantiikasta kaukana. Ei sellaista valkeaa. Enkä tykkää että nimikään olisi mikään kliseinen vaan se pitäisi olla arkinen.

Blogini nimi ei voisi olla mikään tyyliin Valkeaa Unelmaa. Ei mikään noin steriili vain todella paljon karumpi.

Niin ja sitten kumpaa näistä kahdesta suosittelisitte ja miksi. Blogger vai vuodatus?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saanut ideoita jotka olen jo päättänyt mutta yön aikana kyllästynyt. Nyt palasin tähän ketjuun uudestaan nyt vasta tajusin tämän rustiikki sanan muhevuuden. En saanut eilen päähäni mitä tyylisuuntausta kyseinen sana edustaa ja nyt piti oikein googlettaa. No se on juuri tätä mistä tykkään! Kiitoksia tästä. Luulen että tästä lähtee joku hyvä.

rustiikki

siinä on jotain muhevaa

Ap

Vierailija
2/39 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä alkuperäisiä pohjia pysty edes muokkaamaan kuten bloggerissa pystyy html:ää rakentamaan vaikka kuinka itse ja ihan ilmaiseksi!

En keksi mitään mikä wordpressissä olisi parempaa, ainoa iso ero on kategoriat mutta saahan bloggerissakin sivupalkkiin aseteltua labelit vaikka minkälaisiksi kategorioiksi jos haluaa.

...kun joku on kehdannut ilmaista mielipiteen joka ei ollutkaan synkassa tän volisijan kanssa. Uijuiui, kaikki ei tykkää samasta kun mä mutsiiii sä et kertonu et tällastakin voi olla.

Mitä vittua! NO, jos sulle joku muu on parempi niin sen kun, ole uskossa autuas, mä oon omassani. Sosiaalinen äösi vaikuttaa sen verran matalalta, etten lähde väittelemään. Sovitaan että olet oikeassa ja kaikki muut väärine mielipiteineen väärässä. Joko helpotti paine

kun neuvomasi ei edes pidä paikkaansa (muokattavuus). Ja sun lähteminen mun haukkumislinjalle kertoo sun sosiaalisesta äostasi ihan tarpeeksi.

No joo, sori, olin kielätmättä tyly. Mut mun tuttu oli laittaa blogia pystyyn ja me etsittiin kuukausikaupalla tietoa, mikä on paras alusta. WOrdpress on selvästi, mutta en muista mitkä oli syyt. Luultavasti liitty SEO-juttuihin ja johki korkeemman tason ominaisuuksiin.

Ihmettelen tota näkemystä, ettei voi muokata worpress-pohjaa. Ei niitä perussettejä voikaan mutta on niitä muita. Mut alussa kai haluaa vain nopeasti pystyyn hyvännököisen sivun? WP:llä saa heti kliinin,fiksun ulkoasun. Bloggerpohjat on jotenkin rumia.

Tosin en seuraa niin paljon asiaa, että osaisin varmaksi sanoa. Mutta vakuutan, että sille et kehun wp:tä on syynsä. Mut turha keskustelu, täsäs oli vuodatus ja blogger se juttu. B on niistä parempi, siitä kai kaikki on samaa mieltä.

Olen itse blogannut bloggerissa viitisen vuotta ja kokeillut tässä välillä worpressiä ja vuodatustakin, joten tiedän mistä puhun.

Se wordpress joka ladataan koneelle on ihan eri asia kuin blogi wordpressissä, näin olen itse ymmärtänyt ja aloittelijalle suosittelen ilman muuta helpompaa, kun mitään ei tarvi latailla koneille ja silti pienet, yksinkertaiset muutokset ovat helppoja tehdä.

Worpress-blogia (se mikä toimii verkossa siis) kokeilin, ja pohjia ei pysty muuttamaan ollenkaan kun alusta alkaa vaatia fyffeä jos haluat vaikka html-koodiin edes koskea vaihtaaksesi fontin väriä! Että juu, kiitos ei.

Bloggerissa ei ole mikään pakko tyytyä niihin bloggerin valmiisiin pohiin, vaan netti on täynnä ilmaisia pohjia vaikka millä mitalla. Kuten sanoin, googlaa vaikka! Joka lähtöön löytyy erilaisia vaihtoehtoja tyylikkäistä ja simppeleistä sitten vähemmän tyylikkäisiin.

Jollain tietoteknisellä professionaalisella blogilla varmaan se koneelle ladattava wordpress on varmaan parhain että saa vähän katu-uskottavuuttakin, mutta en näe että kotikutoista blogia pyörittävä perheenäiti välttämättä tarvitsisi sellaista kalua. Joten siksi suosittelen bloggeria.

Vuodatuksen voi nyt joka tapauksessa unohtaa.

vautsi, KIITOS kun sain anteeksi, sekin on harvinaista täällä!!! :D

Joo virkisti muistia toi sun postaus, nythän mää hokasinkin, että siinä oli juuri ero onko perus-wp vai se mihin vaaditaan oma, ostettu osoite ja nämä häsmäkkeet. Tossa ekassa tapauksessa on varmasti Blogger paras, olet oikeassa ja mä olin väärässä. Ei pitäisi keuhkota aina niin herkästi (nolostuuuuuuuu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuli Edelmann - “Tähtipölyä” Lyrics

Tyttö ja poika suutelee

Puiston penkillä elämä aukee

Tytön hiuksilla on tähtipölyä

Kulkuri muovikasseineen

Kulkee heidän ohitseen

On takin hartioilla tähtipölyä.

Hiekkalaatikon reunalla

Isä katsoo pientä lastaan

Lapsen ämpärissä tähtipölyä

Nuori mies tuli huoneeseen

Ei tahtois olla yksikseen

On hotellin lasipöydällä tähtipölyä.

Mummo pyyhkii hihallaan

Kuvaa nuoren sotilaan

Jäi vuosikymmenistä tähtipölyä

Kirkko ja kesälauantai

Kaksi sormuksensa sai

Riisiin sekoittuu tähtipölyä

Nainen kulkee yksinään

Kantaa miestä sylissään

On uurnan kannen alla tähtipölyä.

Äiti ottaa rinnoilleen

Lapsen vastasyntyneen

Silmissään on vielä tähtipölyä.

Hetken elämää kaikki kellot soittaa

Hetken elämää kaikki kunnioittaa

Hetken elämää tähtipölyä...

Tää on tosiaan ihana biisi, oikein jähemtyin, kun se alko soida radiossa töissä, siinä on jotain ihan uskomattoman herkkää, ja sit toi miten koko ajan tarina vaihtuu. Olin äimän käkenä , kun luin et tää on Edelmannin biisi. Siis onko tosiaan hänen sanoituskin?

Vierailija
4/39 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen pirtin portailla Pirtin kulma Muistaakseni Huvikumpu on jo blogina olemassa.

Pienen Pirtin Portailla.

Vierailija
5/39 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saanut ideoita jotka olen jo päättänyt mutta yön aikana kyllästynyt. Nyt palasin tähän ketjuun uudestaan nyt vasta tajusin tämän rustiikki sanan muhevuuden. En saanut eilen päähäni mitä tyylisuuntausta kyseinen sana edustaa ja nyt piti oikein googlettaa. No se on juuri tätä mistä tykkään! Kiitoksia tästä. Luulen että tästä lähtee joku hyvä.

rustiikki

siinä on jotain muhevaa

mahtavaa, jos tykkäsit tosta sanasta. Mä sanon et rokkenroll, tosta se lähtee! : D

t. rustiikkia ehdottanut

mut en kyllä pahastu vaikka löytäisit jotain parempaakin... kiva kuitenkin jos alustavasti tykkäsit

Ap

Vierailija
6/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogger 100% parempi kuin vuodatus.

Vierailija
7/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vuodatuksesta ja bloggerista pitää valita niin blogger. vuodatus on ihan juntti

Vierailija
8/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et edes nimeä pysty saamaan aikaiseksi

Vierailija
9/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusholli, Karua arkea, Hankin elämän, Tavisten valtakunta, Pirtissä ja pihassa, Tää on tätä, Ollaan meillä...

Vierailija
10/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rustiikki

siinä on jotain muhevaa

Vierailija
11/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... hyvän nimen keksiminen on just helvetin vaikeaa. Ja jos ei ole heti hyvä, niin joutuu elää sen paskan kanssa. MÄ ymmärän ap.n ongelman täysin.

Mistä näitä paskapäitä tänne sikiää,

Vierailija
12/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä alkuperäisiä pohjia pysty edes muokkaamaan kuten bloggerissa pystyy html:ää rakentamaan vaikka kuinka itse ja ihan ilmaiseksi!

En keksi mitään mikä wordpressissä olisi parempaa, ainoa iso ero on kategoriat mutta saahan bloggerissakin sivupalkkiin aseteltua labelit vaikka minkälaisiksi kategorioiksi jos haluaa.

Vierailija
13/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wordpress on jotenkin hankala ja sekava.

Vierailija
14/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai pelkkä elämäntapa

Vierailija
15/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... hyvän nimen keksiminen on just helvetin vaikeaa. Ja jos ei ole heti hyvä, niin joutuu elää sen paskan kanssa. MÄ ymmärän ap.n ongelman täysin.

Mistä näitä paskapäitä tänne sikiää,

Vierailija
16/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kannattajia joten netistä löytyy paljon sivuja, joilta saa vinkkejä ja opastusta. Mahdollistaa parhaan ulkoasun. Blogille tärkeää, jos haluaa erottautua.

Vierailija
17/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kannattajia joten netistä löytyy paljon sivuja, joilta saa vinkkejä ja opastusta. Mahdollistaa parhaan ulkoasun. Blogille tärkeää, jos haluaa erottautua.

Bloggerissa tuo kaikki on ilmaista. Googlaa vaikka blogger template niin löydät satoja tuhansia pohjia joita voit kaikkia muokata oman mielen mukaan ihan ilmaiseksi.

En edelleenkään lämpene wordpressille, alustakin on sekava käyttää. Blogger oli aloittelijalle aikoinaan 5 vuotta sitten paljon helpompi. Kumpaakin olen siis kokeillut ja bloggerin kanssa olin sinut heti.

Vierailija
18/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni talo suomenmaalla

Leppoisaa eloa

Vierailija
19/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun joku on kehdannut ilmaista mielipiteen joka ei ollutkaan synkassa tän volisijan kanssa. Uijuiui, kaikki ei tykkää samasta kun mä mutsiiii sä et kertonu et tällastakin voi olla.

Mitä vittua! NO, jos sulle joku muu on parempi niin sen kun, ole uskossa autuas, mä oon omassani. Sosiaalinen äösi vaikuttaa sen verran matalalta, etten lähde väittelemään. Sovitaan että olet oikeassa ja kaikki muut väärine mielipiteineen väärässä. Joko helpotti paine

Vierailija
20/39 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei mitään uutta tänäänkään"

"Kiinnostaa kiviäkin"

"Terveisiä perheestä"

"Alaston totuus"

"Perässähiihtäjät"

"Munperhe, Munmies ja Munelämä"

"Otteita ontuvasta onnesta"

"Tää on niin tätä"