Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meistä on tehty LS-ilmoitus, eikä minulla ole hajuakaan kuka sen takana on :(

Vierailija
14.02.2012 |

Voinko mitenkään saada tietooni ilmoituksen tekijää? En ymmärrä, miksi sellainen on tehty. Koulussa on kaikki sujunut hyvin, samoin päiväkodissa. Yhteistyö niihin päin on ollut sujuvaa. Neuvolassa ei ole tullut esiin mitään huolestuttavaa. Me pidämme lapsista hyvää huolta, meillä ei juoda, tapella, huudeta eikä pidetä lapsia pakkasessa vähissä vaatteissa. Välit sukulaisiin ja naapureihin ovat kunnossa.

Tuntuu pahalta. :(

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moisen asian.

Vierailija
42/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonoitsetuntoisia naisia (ja miehiäkin) LTO:ot, luokanopettajat, sosiaaliohjaajat, jotka saavat tuntua kerrankin elämässään vallantunnetta, kun pääsevat tölväisemään ilmoituksella, etenkin jos käsrivät itse lapsettomuudesta tai ovat katkeria urallaan edenneille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-miehen sisko tms. Ja oikein "kasvattaja" ammatiltaan...

Tietenkin lapsen isä joutuu kuulusteluihin, jos lapsesta tehdään ilmoitus.

vaan paljon kauempaa sukua. Ja kummiksi pyysi lapsen äiti, joka silloin oli raitis ja ihan kiva ihminen. Ero heille tuli nuoremman ollessa vauva, ja monta vuotta pidin äitiin yhteyttä viikottain, hoisin kummitytärtäni jne. kunnes äidillä lähti elämä lapasesta ja viina ja sekopäät miesystävät tulivat kuvioihin.

Vihjaile ihan niin paljon kuin jaksat, minä tiedän toimineeni oikein. Vai sinunko mielestäsi minun olisi pitänyt olla tekemättä ls-ilmoitusta vaikka tiesin minkälaista meininkiä perheessä oli? Että on panettelua ja ilkeämielistä toimintaa puuttua siihen että lapset näkevät viikottain väkivaltaa? Olisiko pitänyt odottaa että äidin uusi mies käy lapsiinkin käsiksi? Jos tässä jonkun moraali on epäilyttävää, niin se on kyllä sinun.

PS: aikuisopettaja ei ole kasvattaja, vaan opettaja joka opettaa aikuisia ihmisiä.

Vierailija
44/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun varttituntisi valokeilassa... Ah, ihanaa valtaa!

Vierailija
45/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-miehen sisko tms. Ja oikein "kasvattaja" ammatiltaan... Tietenkin lapsen isä joutuu kuulusteluihin, jos lapsesta tehdään ilmoitus.

vaan paljon kauempaa sukua. Ja kummiksi pyysi lapsen äiti, joka silloin oli raitis ja ihan kiva ihminen. Ero heille tuli nuoremman ollessa vauva, ja monta vuotta pidin äitiin yhteyttä viikottain, hoisin kummitytärtäni jne. kunnes äidillä lähti elämä lapasesta ja viina ja sekopäät miesystävät tulivat kuvioihin. Vihjaile ihan niin paljon kuin jaksat, minä tiedän toimineeni oikein. Vai sinunko mielestäsi minun olisi pitänyt olla tekemättä ls-ilmoitusta vaikka tiesin minkälaista meininkiä perheessä oli? Että on panettelua ja ilkeämielistä toimintaa puuttua siihen että lapset näkevät viikottain väkivaltaa? Olisiko pitänyt odottaa että äidin uusi mies käy lapsiinkin käsiksi? Jos tässä jonkun moraali on epäilyttävää, niin se on kyllä sinun. PS: aikuisopettaja ei ole kasvattaja, vaan opettaja joka opettaa aikuisia ihmisiä.

oletko itse miehetön?

Vierailija
46/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarvitse kuin yhden häiriintyneen naapurin tms. Jokainen ilmoitus pitää lastensuojelun tarkastaa.

Itse olen joutunut naapurin häiriköinnin kohteeksi. Olin jäänyt juuri yh:ks ja muutin VVO:n taloon. Alakerran nainen (lapseton) ei voinut sietää lapsia, heistä kuuluvaa ääntä. Oli usein oven takana soittelemassa kelloa, juoruili minusta rappukäytävässä. Kerran yllätin pimestä rappukäytävästä kuuntelemassa ovemme takaa (äitini oli hoitamassa lapsia). En asunut talossa kuin 4 kk, oli sen verran villiä touhua. Ls kävi tsekkaamassa meidän kodin ja totesi, että kaikki kunnossa.

Mutta kyllä se loukkasi todella. Jälkikäteen olen kuullut, että tämä nainen levittelee muista lapsiperheistä samassa talossa juoruja. HUHUHUH.

Meillä päin asuu, ja se on asunut pitkään. Onneksi emme asu samassa talossa hänen kanssaan, se lapsiviha on lähes käsinkosketeltavaa. Joskus esim. kaupassa kuulen kuinka hän haukkuu talonsa lapsia ja näiden vanhempia; niistä on pelkkää harmia ja meteliä, ovat kuulemma röyhkeitä ja hänen koiransakin kärsii. Kuulemma lapset kavereineen PUHUVAT ÄÄNEEN porraskäytävässä.

Jostain syystä se tuntee omankin lapseni. Muistan kun joku vuosi sitten (lapsi oli n.4v) hän tuli sen rakkaan koiransa kanssa meitä kadulla vastaan, ja lapsellani oli kädessä joku oksa, jonka oli löytänyt puistosta. Rouvaan koirineen ei kukaan kiinnittänyt huomiota, mutta eikös pitänyt alkaa rähjätä jo matkan päästä, että katsot nyt ettei tuo poika lyö mua tai mun koiraa (monen on kai tehnyt mieli?). Kamala ämmä, aina kiusaamassa lapsia, tuntuu melkein harmistuvan kun häntä ei pelätä ja "kunnioiteta".

Ja AP, don't worry. Aiheeton ilmoitus - no hätä. On niitä kerran minustakin tehty, selvitty on.

Vierailija
47/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-miehen sisko tms. Ja oikein "kasvattaja" ammatiltaan... Tietenkin lapsen isä joutuu kuulusteluihin, jos lapsesta tehdään ilmoitus.

vaan paljon kauempaa sukua. Ja kummiksi pyysi lapsen äiti, joka silloin oli raitis ja ihan kiva ihminen. Ero heille tuli nuoremman ollessa vauva, ja monta vuotta pidin äitiin yhteyttä viikottain, hoisin kummitytärtäni jne. kunnes äidillä lähti elämä lapasesta ja viina ja sekopäät miesystävät tulivat kuvioihin. Vihjaile ihan niin paljon kuin jaksat, minä tiedän toimineeni oikein. Vai sinunko mielestäsi minun olisi pitänyt olla tekemättä ls-ilmoitusta vaikka tiesin minkälaista meininkiä perheessä oli? Että on panettelua ja ilkeämielistä toimintaa puuttua siihen että lapset näkevät viikottain väkivaltaa? Olisiko pitänyt odottaa että äidin uusi mies käy lapsiinkin käsiksi? Jos tässä jonkun moraali on epäilyttävää, niin se on kyllä sinun. PS: aikuisopettaja ei ole kasvattaja, vaan opettaja joka opettaa aikuisia ihmisiä.

oletko itse miehetön?

En. Ollut naimisissa yli 15 v. Kaksi lasta.

Ja mitä valokeilassa olemiseen tulee, niin minä kerroin miten jouduin tekemään ls-ilmoituksen, muut sitä alkoivat kaivelemaan. Ihmettelen kovasti, miten ihmisistä voi olla jotenkin epäilyttävää että tekee ls-ilmoituksen jos tietää että lapset ovat väkivalllan uhan alla. Minusta on vastuutonta olla tekemättä mitään jos tietää mikä tilanne on.

Vierailija
48/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisit osallistunut "kaivuutöihin"... Jessus, jotain rajaa. Tietäväiset kasvattajat ovat pahimpia.

Vierailija
49/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ls-ilmoituksen, koska naapurin lapset eivät todellakaan ulkoilleet läheskään joka päivä, saati että se 2 tuntia /pvä olisi täyttynyt. Perheen äiti oli myös aika ynseä ja käyttäytyi epäilyttävästi - ei tervehtinyt, ja kun meillä oli pihatalkoot, katseli vaan ikkunasta - taas sisälle linnoittautuneena. Ei normaali perhe ole noin eristäytynyt naapureista.

Sitä en tiedä, saiko sossu mitään ryhtiä heihin. Enkä tietysti asiasta kyselekään.

Vierailija
50/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on astma.

Vierailija
51/85 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuulemma aiheuttaa sen ettei perhe voi tulevaisuudessa adoptoida lasta tai toimia sijaisperheenä. Siis vaikka joku inhottava naapuri tai ex-sukulainen olisi ihan tuulesta temmannut syytöksen, ja sosiaalityöntekijätkin toteaisivat ettei perheellä ole mitään hätää. Aika murheellista.

Vierailija
52/85 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron ja kysyn teiltä mitä olisi pitänyt tehdä tässä tapauksessa.

Sattui muutamia kuukausia taaksepäin. lapsi perhe jossa 1 ja 5 vuotiaat lapset. Äiti ja Isä . olivat kotonaan järjestäneet pikkujoulut ja vieraita 10 kunta, sitten vieraat ja isä lähtivät jatkoille äiti jäi kotiin 2 lapsen kanssa kello 22.30. Äiti alkanut juomaan yksinään kotona ja myöhemmin lähtenyt taksilla kapakkaan ja jättänyt lapset yksikseen kotiin. Äiti riehunnut kapakan pihalla hukannut pankkikorttinsa ja muita tärkeitä korttejaan. Äiti palannut noin 3.00 kapakasta taksilla soittanut lasten isöäidille tarvitsevansa apua kotonaan kun mies tullut kotiin ja riehuu siellä ja ajelee autolla humalapäissään. ISOÄITI oli ajanut autolla 20 km ja tullessaan heille oli huomannut heti pihaan tullessaan että autot pihalla jäässä ja kukaan ei ollut niillä sinäpäivänä ajanut. Sisään mennessään kuuli hysteeriset lapset itkemässä lastenhuoneessa ja ÄIDIN makaavan siellä aivan humalassa ja sekaisin ( ei tietoa oliko ottanut muutakin kuin alkoholia).

Keskusteltuaan Äidin kanssa sai isoäiti kuulla että ei asiat niin olleetkaan kuin äiti oli ne kertonnut. Siinä heidän keskustellessaan oli äiti yht äkkiää hypännyt isöäidin hiuksiin ja repinyt ja heittänyt isoäidin peilikaappia vasten ja siitä tukasta repien vetänyt olohuoneen lattialle ja hyökännyt vatsan päälle istumaan ja kuristanut isoäitiä ja huutanut että tapan sinut, pikkulapset saivat tönittyä äidin pois isoäidin päältä ja isoäiti pääsi karkaamaan ja juoksemaan autolleen ja siitä kohti kotiaan.

isoäiti on tehnyt tästä kaikesta rikosilmoituksen ja l.suojeluilmoituksen . lasten suojelu ilmoituksesta ei ole kyseinen isä saanut mitään ilmoitusta sitä isoäiti ei tiedä onko äitikään .

nyt ihmettelee iso äiti eikö näin vakavaa asiaa oteta siellä esille ja mihinkä valituksen tekisi

Vierailija
53/85 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessa kyllä sanotaan syy.

Paikan päällä sanottiin kuka tehnyt ilmoituksen.

Yleensä ilmoituksen tekee katkera tai kateellinen ystävä ja monesti naapuri.

Kyllä löydät tekijän, kun mietit asiaa.

Meidänkin kohdalla ilmoitus todettiin aiheettomaksi, mutta pilasi välit naapuriin lopullisesti ja teki muutakin haittaa yhteistyölle.

Liikkuuko lapsesi yksin ulkona? Toiset ilmoittaa pienestäkin, jos lapsi touhunnut jotain pientä ei sallittua ulkona.

Muista että ilmoittaja voi olla hyvinkin läheinen sinulle.

Ehkä lapsesi kaverin äiti? Av-mammathan tekee lasten kavereistakin ilmoja.

Vierailija
54/85 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette työksenne? Jos se on joku ihana asiakas sinun tai puolisosi työpaikalta.

Vierailija
55/85 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin, että sossun tädit eivät voi tietää että onko ilmoitus aiheeton vai ei, ja heidän velvollisuutensa on asia selvittää.

Kun teidän tapauksessanne on kaikki kunnossa, niin ei ole mitään syytä huoleen. Voit sossun tädeille avautua tästä asiasta että olet todella loukkaantunut ajatuksesta että joku tekee kiusaa sellaisella asialla kuin sinun lastesi hyvinvointi.

Sossujen velvollisuus on kertoa ilmoituksen aihe. Tekijää heidän ei tarvitse kertoa, mutta mikäli haluat tehdä kunnianloukkaussyytteen, niin poliisille vain ja poliisit saavat kyllä tietää sossuilta ilmoituksen tekijän nimen.

Ehdottaisin kuitenkin että et ota ilmoituksesta itseesi. Toivotaan että kyseessä on vain joku ujompi hyväntahtoinen puolituttu joka on huolestunut turhankin paljon siitä kun lapsesi on vaikkapa kiljunut joskus niin että rappukäytävään kuuluu ja mielessään sitten kehitellyt tarinaa että mitähän siellä tehdään sille lapselle.. ja on sitten lapsen parasta ajatellen tehnyt ilmoituksen. Toivotaan.

Vierailija
56/85 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jos läheinen niin sellaisen kanssa ei kannata olla tai kertoa mitään omasta perheestään.

Vierailija
57/85 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin huolella selvää saako "kohde" tietää ilmoittajan. Kuulemma eivät voi olla kertomatta, jos perhe sitä kysyy. Siksi päädyin tekemään ilmoituksen nimettömänä, ja varmistin, että tiedot, jota annan, ovat sellaisia, ettei niitä voida liittää minuun. Muuten olisin menettänyt vanhempani ja pikkuveljeni.

Tässä tapauksessa kyse oli lasten piiskaamisesta.

Vierailija
58/85 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä myös nimettömänä. Että ei se poliisikaan aina sitä ilmoittajaa selville saa.

Vierailija
59/85 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, etten koskaan halua asua suomessa.

Vierailija
60/85 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tiedä kuka oli asialla, en tajunnut sitä hölmistyneenä kysyäkään. Meillä oli ja on edelleen kaikki hyvin, iloiset hyvin hoidetut lapset ja minä olen lastenhoidon ammattilainen. Asumme mukavalla uudella okt-alueella, en tiedä oliko sitten joku naapureista, päällepäin vaikuttavat ainakin mukavilta, en tiedä olisiko heistä joku kuitenkin tehnyt..harmitti kyllä silloin kovasti.