Eilen kaupassa nähtyä.
Isä ja äiti ostoksilla muutaman vuoden ikäisen lapsen kanssa. Ostoksina isälle muutama pullo olutta ja äidille pari tölkkiä siideriä. Teki mieli kysyä että mitäs ostatte lapselle.
Lapsi oli siistin näköinen, mutta vanhempiensa ulkoinen habitus kertoi että alkoholi maistuu.
Tulipahan aika surullinen olo.
Kommentit (31)
minuun ainakin kalahti. Menen nurkkaan häpeämään.
T: eilen viiniä perhepäivällisellä juonut
Voihan hitsiläinen! Nyt tarvitaan lainasäädäntöä avuksi, alkoholinmyynti kiellettävä muina aikoina, paitsi pe ja la klo 14-18, tämän ajan ulkopuolella alkoholia ostavat vain resuiset alkkikset! APUA, miksi valiokunnat ei jo herää! Suomi on hunningolla!
ap aina mene niin että jos ihmiset reagoivat, niin kalikka on kalahtanut
joskus vaan joku aloitus on niin järjetön, että siihen tulee vastauksia sen järjettömyyden takia
Kumpikaan ei käy töissä ja näen miltei päivittäin kun he roikkuu itiksessä ja lapsi istuu rattaissa.Alakorissa on aina alkon kassi ja/tai kaljaa yms.Se tyttö on muutenkin liian iso istumaan rattaissa mut kaiketi se pakotetaan et pääsis ilmaiseksi julkisilla.
Taisi kolahtaa minuunkin, ja lujasti. En ole ollenkaan älynnyt katsoa viikonpäivää, jos olen ostanut olutta. Tai jopa käynyt viinikaupassa. VOI EI!
Ja vielä tuo ulkonäkökin. Tarttis mennä parturiin. Ja vaatekauppaan. Ja voi kunpa kuopus antaisi joskus nukkua kunnon yöunet... Peiliin ei tule usein vilkaistua, mutta lapsia katselen useammin joten heidän pukemiseensa tulee enemmän panostettua. Sitä paitsi lapsille on myynnissä hienompia vaatteita :)
Litra olutta tai sidukkaa menee jo ryypiskelyn puolelle. Saunaolut on se yksi olut.
Mepäs ostettiin just kaksi LAATIKKOA olutta laivalta. Lapset olivat jopa mukana kaupassa, ja ajattele - kadotettiin vielä yksi lapsistamme kauppareissulla. Ajattele!
(No, lapsi on jo 13-vuotias. Ja olimme autolla liikenteessä, emme vetäneet lämpimiä kaljoja hytissä.)
ihmeessä perjantai voi olla eri juttu? Jos perhe tekee vaikka töitä viikonloput ja vapaata on arkisin. Meitä sellaisiakin on. Ja melko ongelmaiselta kuulostaa, jos pitää itselleen laittaa oikein rajoituksia, koska "saa" juoda.
ja kello sen verran että kyseessä oli ostokset heti töiden jälkeen. Ja kyllä, on olemassa merkkejä jotka kertovat runsaasta alkoholin käytöstä ulkonäössä. Ehkä perhe oli sitten tehnyt ruokaostokset jo sunnuntaina, mutta säälitti silti se lapsi. Iskä ja äiti ei saa vietettyä maanantaita ilman alkoholia. Kumma kyllä perjantain toi olisi ollut jotenkin eri juttu.
ap
kaikki tekevät töitä ma-pe 8-16 ja muita vaihtoehtoja ei ole. :D Mulle tuli mieleen että ovat esim. vuorotyöläisiä, joille on sattunut yhteiset vapaat vaikka ti-ke ja kävivät siksi hakemassa vielä saunajuomat illaksi tms. Ostokset on hyvin voitu muuten tehdä jo vaikka viikonloppuna. Mitähän ap olisi musta mahtanu ajatella jos olis nähny kun kerran jättimäisen mahani kanssa olin alkossa hamstraamassa viiniä vieläpä aamulla ja keskellä viikkoa..? ;D
Voihan hitsiläinen! Nyt tarvitaan lainasäädäntöä avuksi, alkoholinmyynti kiellettävä muina aikoina, paitsi pe ja la klo 14-18, tämän ajan ulkopuolella alkoholia ostavat vain resuiset alkkikset! APUA, miksi valiokunnat ei jo herää! Suomi on hunningolla!
Lakiin pitää vielä säätää, ettei lapsiperheet saa ostaa lainkaan alkoholituotteita.
eli olen melko poikkeus ihmisissä kun minusta oli outoa, että maanantain kauppaostokset on muutama pullo olutta ja pari siideriä. Ihan sama vaikka vanhemmilla olisi ollut pelkkää dioria päällä tai vapaapäivä, niin minun huomioni nuo kiinnittivät. Ehkä ne juomat ei olisi olleet niin näkyvät jos mukana olisi ollut pari roiskeläppää ja pussi ranskalaisia, mutta yksinään hihnalla kilisevät olutpullot nyt vaan kiinnitti huomioni.
ap
ap