Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Sadasta FB-kaverista vain n. 6 on sydänystäviä

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lasken myös lähisukulaiset ystäviin.

Vierailija
2/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia lähdin koko fb:stä. Mitä siellä jos suurin osa "kavereista" on jotain "vanhoja" kavereita, koulukavereita, kummin kaimaa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on FB:ssä mm. paljon sukua, perheenjäsenet, entisiä ja nykyisiä kollegoita, vanhoja koulu- ja opiskelijukavereita, jne., yhteensä reilu 190.

Läheisiä ystäviä mulla on FB:ssä saman verran kuin tosielämässäkin, reilusti alle 10. Siihen päälle tietysti perhe ja mies. En edes kutsu FB-kavereita kavereiksi, vaan FB-kontakteiksi. Kohdennan erityyppiset päivitykset sen mukaan, mitä haluan kenenkin kanssa jakaa.

Aika lapsekasta ajatella, että FB kertoisi jotain todellisten ystävien määrästä.

Vierailija
4/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ihmisellä on fb kavereita yli kolme tai neljä sataa, niin sydänystäviä on todennäköisesti tuo sama määrä kuitenkin. Aika hassua selvitellä omia juttuja tuollaiselle määrälle.

Toisaalta ollaan muutamien kanssa tultu siihen lopputulokseen että jolla satoja fb -kavereita, niin ovat vain itse uteliaita tai haluavat osoittaa kaverimäärällä sosiaalista MUKA tilannettaan.

Vierailija
5/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eil sellaisia joiden kanssa oon vähintään viikottain muutenkin, laitan seinälle juttuja tyyliin lähteekö joku lenkille/salille/kahville/haluaako joku vanhoja dvdeitä/meillä on räkätauti mitkä vaikuttaa meidän keskinäiseen elämään ;)

Vierailija
6/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää ihmiset, jotka haalii muutenkin kaikki tutun tutut. Meinasin pudottaa silmäni, kun näin erään työkaverini olevan kavereita sisarusteni kanssa :O

Vierailija
7/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmisensataa fbook-kveria, ja olen oikeassakin elämässä sosiaalinen. Noista facebookin kavereista ehkä n. 20 on mulle sellaisia, joita kutsun ystäviksi. He ovat minulle tärkeitä ja läheisiä. Suurin osa lopuista friendseistä on mulle kyllä ihan oikeastikin kavereita, ts. moikataan kun tavataan kadulla ja vaihdetaan kuulumisia.

"Sydänystävä" olis kuitenkin lähinnä mun oma mies ja ehkä sisko.

Vierailija
8/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ihmisellä on fb kavereita yli kolme tai neljä sataa, niin sydänystäviä on todennäköisesti tuo sama määrä kuitenkin. Aika hassua selvitellä omia juttuja tuollaiselle määrälle.

Tiesitkö, ettei sinun tarvitse jakaa jokaista päivitystäsi koko porukalle?

Vierailija
9/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänystäviä ihmisellä on vain muutama, mutta FB onkin sosiaalinen verkosto.

Itse ainakin tapaan lähimpiä ystäviäni, soitan heille, keskustelen kaikesta mahdollisesta. Kaikki rakkaimmat ystäväni eivät edes ole FB:ssa.

Mutta FB on näppärä tapaa pitää yllä monia muita kontakteja: satunnaiset tuttavat, entiset ja nykyiset työkaverit, vanhat koulukaverit, teiniajan ulkomaiset kirjekaverit - kaikkiin heihin saa tarvittaessa yhteyden FB:n kautta. Se on mielestäni koko Facebookin ydinidea, ei "oikein ystävien" kanssa keskustelu.

Vierailija
10/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänystäviä ihmisellä on vain muutama, mutta FB onkin sosiaalinen verkosto.

Itse ainakin tapaan lähimpiä ystäviäni, soitan heille, keskustelen kaikesta mahdollisesta. Kaikki rakkaimmat ystäväni eivät edes ole FB:ssa.

Mutta FB on näppärä tapaa pitää yllä monia muita kontakteja: satunnaiset tuttavat, entiset ja nykyiset työkaverit, vanhat koulukaverit, teiniajan ulkomaiset kirjekaverit - kaikkiin heihin saa tarvittaessa yhteyden FB:n kautta. Se on mielestäni koko Facebookin ydinidea, ei "oikein ystävien" kanssa keskustelu.

t:4