Mokasin tyttäreni kanssa ja äsken pyysin anteeksi. Nyt itkettää ja nolottaa..
Aivan v... päivä takana. Kaikki mikä tänään on voinut mennä pieleen on myös mennyt. Olin jo iltapäivällä valmis sänkyyn ja nukkumaan tämän päivän pois ja unholaan ikuisiksi ajoiksi.
Ilta meni jo sitten ok, mitä nyt päivä kummitteli mielessä ja hermo oli kireällä päivän jutuista ja ajattelin Satuhäitä katsoessani ottaa lasillisen punaviiniä.
Olin kaatanut viinin lasiin ja lasi oli lattialla ihan sohvan vieressä kun esiteini tyttäreni lampsi sohvalle potkaisten VAHINGOSSA viinilasini kumoon niin, että yli puolet viinistä oli läikkinä vaalealla kangassohvalla ja loput vaalealla matolla.
Hirmustuin aika totaalisesti..Tiesin kyllä että tytölle kävi vahinko ja itsehän punkkulasiani pidin lattialla mutten vain voinut itselleni mitään kun huusin tytölle, kirosin tätä päivää ja elämääni, ja huusin tytölle taas.
Tyttö tietää nyt mm. sohvamme hinnan sekä sen miten meillä ei muka saa lompsia sohvalle miten sattuu vaan pitää katsoa jalkoihinsa tai on idiootti..Näin siis tytölle suutuspäissäni mesosin..=(((
Isommat (siis tämä tyttö ja isoveljensä) siitä hipsi nukkumaan tytön pyytäessä ensin anteeksi ja pojan kysyessä voivatko auttaa minua jälkien siivoamisessa. En antanutauttaa enkä reagoinut anteeksipyyntöön, sanoin vaan että menkää sänkyyn. Voi helvetti mikä idiootti pitää ihmisen olla! =((
Menin ja pyysin anteeksi, eritoten tytöltä mutta myös pojalta joka ei tähän asiaan liittynyt mitenkään muuten kuin tarjoamalla apua. Sanoin, että sohva on ok, mutta vaikkei olisikaan niin ei haittaa, syy ei ollut tytön vaan täysi vahinko ja itse laitoin lasini lattialle jossa sen paikka ei ole ja josta sitä ei huomaa. Pyysin anteeksi raivoamistani ja asia sovittiin ihan kunnolla.
Vituttaa vaan oma käytökseni ihan hirveästi! Kamala meteli ihanan rakkaan esiteinini vahingolle. Niitä mokia tyttö tulee tekemään seuraavien vuosien aikaan ehkä paljonkin ja jos reagointini tuollaiseen pikkujuttuun oli tämä, niin mikähän se on myöhemmin..=((
Paska paska olo, ihan hirveä, mutta opin itsessäni kyllä asian jota minun pitää miettiä ja työstää.
Kommentit (47)
pyysit anteeeksi ja selvasti tiedat etta ei ole oikea tapa toimia. Kaikilla keittaa joskus yli.
Lakkaa piinaamasta itseasi ja hae uus punkku. Huomenna on parempi paiva!
Tärkeää on vain, että pyysit anteeksi oikein kunnolla.
Älä liikaa ruoski itseäsi, ap. Tärkeintä on se, että olette puhuneet asiasta ja että osasit sanoa tytölle, ettei ollut hänen vikansa että reagoit noin voimakkaasti. Lapsen on ihan hyvä oppia, että joskus muut asiat saavat ihmiset kireälle, ja ettei se loppupeleissä ole niin vakavaa. Olet hyvä äiti ja ihminen sinäkin vain olet. Lapsesi luottaa sinuun paljon enemmän kun näkee inhimilliset virheesi, kuin jos leikkisit ettei sinulla ole mitään negatiivisia tunteita. Halaa tyttöä vielä aamulla ja hymyile hänelle ja kerro että rakastat, ei hän tätä jää sisällään kantamaan.
Haleja sinullekin!
Ettei sitten saada muutaman viikon tai kuukauden päästä lukea uutisista, kuinka äiti (siis sinä) tappoi miehensä, lapsensa ja itsensä.
ja se voin olla vaik minä.
Aika paljon jauhoit sanaa esiteini.Miksi?Mikset voinut kerran mainita tyttösi iän ja sillä selvä.Miltei ärsytti sun tekstiä lukiessa toi esiteini sitä ja esiteini tätä.Minkä ikäinen se sun esiteini nyt sit on?Äläkä vaan sano että 9v koska kaikki alle 13 vuotiaat on lapsia.
Alkoholi aiheuttaa perheille monia hankaluuksia, kuten itse juuri tulit todistaneeksi.
huusit tytöllesi oman tyhmyytesi takia, SINÄ jätit sen lasin siihen lattialle!
Ajattele, että pyysit anteeksi ja asia sovittiin. Osta huomenna lapsille hiukan liian kalliit ystävänpäivälahjat.
ja se voin olla vaik minä.
Aika paljon jauhoit sanaa esiteini.Miksi?Mikset voinut kerran mainita tyttösi iän ja sillä selvä.Miltei ärsytti sun tekstiä lukiessa toi esiteini sitä ja esiteini tätä.Minkä ikäinen se sun esiteini nyt sit on?Äläkä vaan sano että 9v koska kaikki alle 13 vuotiaat on lapsia.
Teini, eli "teenager" on 13-19v. Esiteini on esipuberteetin aloittanut alle 13-v eli mitä tahansa 8-13 välillä. Ap käytti sanaa kaksi kertaa. Taidat olla provo.
vadelmamehua, et olisi raivostunut. Suutuit vaan, kun viini meni sohvalle eikä sun suuhun.
Hyvä kun pyysit anteeksi molemmilta lapsilta. Asia on sillä selvä. Jos vielä huomenna painaa mieltä, voithan toki ottaa uudestaan puheeksi ja pahoitella vielä. Kaikille sattuu joskus näitä, eikä tämä tee sinusta mitenkään erityisen huonoa äitiä.
aika häiriintynyt täytyy ihmisen olla jo kutsuu 8-vuotiasta lasta esiteiniksi.Ällöttävää.
juovuspäissäni alkanut riehumaan.
huusit tytöllesi oman tyhmyytesi takia, SINÄ jätit sen lasin siihen lattialle!
on eri asia meuhkata ja huutaa idioottia 2- vuotiaalle kuin 13-vuotiaalle.
Kenellekään ei noin saa sanoa, mutta koen pettäneeni muutenkin herkän esiteini-ikäiseni luottamuksen minuun ja omiin tekosiinsa..
Niin ja tyttäreni on siis 13-vuotias äärettömän rakas, järkevä, kiltti ja osaava. Olen aina ollut ylpeä hänen itsetunnostaan, mikä nyt kasvaessa toki välillä tuntuu rakoilevan ja omalla meuhkaamisellani en todellakaan auta asiaa..
Ja kyllä itse jätin sen viinilasini paikkaan minne se ei kuulu, oma syyni koko juttu. Siksipä myös harmittaakin.
t. ap
älä soimaa itseäsi enempää, me kaikki eemme virheitä.
Hyvä, että pyysit anteeksi.Voit vielä kertoa, ettei syy ollut lapsen vaan sinua harmitti oma ajattelemattomuutesi ja se purkautui väärään osoitteeseen.Seuraavalla kerralla muista ottaa rauhallisemmin.
ja vaikka me mammat täällä vakuutamme, että ei se mitään ja kaikille sattuu, niin tänään sinä menetit tyttäresi. Hän ei enää ikinä voi arvostaa tai kunnioittaa sinua pätkääkään, vaan tulet aina olemaan se äiti, joka syyllisti lapsensa omasta virheestään. Mieti pari kertaa, miltä lapsesta tuntuu. Se tunne ei katoa koskaan ja luultavasti se on asia, joka lapsella on mielessä arkkusi ääressä.
Hyvä, että pyysit anteeksi.Voit vielä kertoa, ettei syy ollut lapsen vaan sinua harmitti oma ajattelemattomuutesi ja se purkautui väärään osoitteeseen.Seuraavalla kerralla muista ottaa rauhallisemmin.
kilahti kun lapsi kaatoi viimeiset pisarat sohvalle.
Sopii niin hyvin tähän yhteyteen. Arvatkaa sitten, mikä se on.
ja vaikka me mammat täällä vakuutamme, että ei se mitään ja kaikille sattuu, niin tänään sinä menetit tyttäresi. Hän ei enää ikinä voi arvostaa tai kunnioittaa sinua pätkääkään, vaan tulet aina olemaan se äiti, joka syyllisti lapsensa omasta virheestään. Mieti pari kertaa, miltä lapsesta tuntuu. Se tunne ei katoa koskaan ja luultavasti se on asia, joka lapsella on mielessä arkkusi ääressä.
Päivän naurut :D
pyysit anteeeksi ja selvasti tiedat etta ei ole oikea tapa toimia. Kaikilla keittaa joskus yli.
Lakkaa piinaamasta itseasi ja hae uus punkku. Huomenna on parempi paiva!