Elän elämäni raskainta ja rankinta aikaa.
Mutta jostain kumman syystä tunnen itseni vahvemmaksi ja onnellisemmaksi kuin koskaan.
Kommentit (7)
Epäilen ettet elä elämäsi rankita aikaa, jos tunnet itsesi onnellisemmaksi kuin koskaan.
Voipi olla että kymmenen vuoden päästä elät todellista helvettiä ja muistelet tätä aikaa lasten leikkinä.
Käytännössä kasvatan heidät yksin. Vähäinen tukiverkko. Parisuhde kriisissä. Työnhakua ja opiskelua. Tiukkaa taloudellisesti. Todella rankka lapsuus (väkivaltaa, alistamista, laiminlyöntiä). Olin koulukiusattu. Äitini kuoli äkillisesti. Sisareni sairastui psyykkisesti.
Mutta mulla on ihanat, terveet ja iloiset lapset, joista saan voimaa. Olen itse terve, josta iloitsen. Meillä on toimeentuloa, jolla selviämme. Olen opiskellut ennen lapsiani ammatin, ja uskon löytäväni sinnikkyydelläni vielä hyvän työpaikan. Mulla on maailman paras kaveri, joka kuuntelee, lohduttaa, kannustaa ja auttaa.
Olen kasvanut niin, että haasteet on voitettavissa tai vähintäänkin hyväksyttävä. Aina pitää käydä asiat läpi, miettiä ja oppia virheistä. Mutta silti on parempi nähdä hyvät asiat, kuin märehtiä vaikeuksissa. Heikkoina hetkinä muistan voimavarani ja ammennan siitä.
Käytännössä kasvatan heidät yksin. Vähäinen tukiverkko. Parisuhde kriisissä. Työnhakua ja opiskelua. Tiukkaa taloudellisesti. Todella rankka lapsuus (väkivaltaa, alistamista, laiminlyöntiä). Olin koulukiusattu. Äitini kuoli äkillisesti. Sisareni sairastui psyykkisesti.
Mutta mulla on ihanat, terveet ja iloiset lapset, joista saan voimaa. Olen itse terve, josta iloitsen. Meillä on toimeentuloa, jolla selviämme. Olen opiskellut ennen lapsiani ammatin, ja uskon löytäväni sinnikkyydelläni vielä hyvän työpaikan. Mulla on maailman paras kaveri, joka kuuntelee, lohduttaa, kannustaa ja auttaa.
Olen kasvanut niin, että haasteet on voitettavissa tai vähintäänkin hyväksyttävä. Aina pitää käydä asiat läpi, miettiä ja oppia virheistä. Mutta silti on parempi nähdä hyvät asiat, kuin märehtiä vaikeuksissa. Heikkoina hetkinä muistan voimavarani ja ammennan siitä.
Sinulla on oikea ja hyvä asenne. Valitettavasti niin se on, että vaikeudet kasvattaa. Jaksat ihailtavasti ajatella positiivisesti. Toivon, että säilytät myönteisen suhtautumisen elämään.
Ihanaa, että sinulla on hyvä ystävä johon voit tukeutua ja purkaa sydäntäsi. Olen oman elämäni varrella huomannut ystävien arvon vaikeissa tilanteissa. Olen myös oppinut, että on asioita joita ei voi muuttaa vaikka kuinka haluaisi, joten niiden kanssa on vain opittava elämään.
Varmasti tulee parempia aikoja sinunkin elämääsi. Säilytä tuo asenteesi, niin pääset pitkälle. Olet vahva ihminen. Toivon sinulle kaikkea hyvää!
Onhan sulla noita haasteita, mutta olet Terve!
t, syöpään sairastunut yh-äiti ilman tukiverkkoa.
Onhan sulla noita haasteita, mutta olet Terve!
t, syöpään sairastunut yh-äiti ilman tukiverkkoa.
Tarkoitti varmaan TÄHÄN MENNESSÄ rankinta...
odota jotain vielä pahempaa......