tulipa surkee fiilis ku taapero katto vanhoja valokuvia ja sano et
"äiti, mennään Ruotsii". Vaikee myöntää lapselle, et sori ei ainakaa parii vuotee oo rahaa... =(
Kommentit (41)
meinaan pk-seudulta pääsee Ruotsiin käytännössä ilmaiseksi...
Aijaa. Sen mä haluaisin nähdä. Ollaan kauan mietitty risteilylle lähtemistä ja vaikka hytin saisi edullisesti niin kyllä kahden aikuisen ruokailut laivalla tulee maksamaan 200€ jos menee buffettiin.
Aijaa. Sen mä haluaisin nähdä. Ollaan kauan mietitty risteilylle lähtemistä ja vaikka hytin saisi edullisesti niin kyllä kahden aikuisen ruokailut laivalla tulee maksamaan 200€ jos menee buffettiin.
ja muuten syödä halvemmissa paikoissa.
En oo ikinä syönyt aikuisella iällä laivan buffassa. Tukholmasta käydään siten ostamassa jotain paluumatkalle.
Omat eväät mukaan. Hyttiin tulle sähkötkin niin siellä voi keittää teet ja muut itse
laivalla buffassa kerran ja jossai muussa ravintolassa toisen kerran, ja rahaa menee muutenkin laivaristeilyyn kaikkine ostoksineen / Tukholma-shoppailuineen yli 500 eur (2 lasta alle 6v.), vaikka risteily olisikin ilmainen.
MUTTA... joskus nuorempina kun ei ollut niin varaa, ja tykättiin silti reissata niiin...
- syötiin ennen laivalle menoa esim. Mäkkärissä tms. ettei tartte siellä niin syödä
- laivalla syötiin jotain edullisinta, kahvilasta tms.
- Viking Linellä taitaa ollakin vielä joku "lihapullat+muusi" paikka???
- Viikkarille on myös tosi halpoja tarjouksia vähän väliä
- ei ole pakko mennä Ruotsiin - teidän lapsi olisi hyvin iloinen myös miniristeilystä Turusta (jos vaan varaa mennä sinne asti - junalipunhan saa yleensä -50% alennuksella risteilyn yhteydessä), tai Tallinnan risteilyjäkin on edullisesti.
- laivalla jos haluaa ottaa jotain juotavaa, niin tax freestä voi mainiosti ostaa olutta / viiniä ja juoda hytissä sen mitä tarttee
- showt ja leikkihuoneet jne. on ilmaisia
Eli kyllä siellä paljon kivaa löytyisi just lasta ajatellen, vaikkei rahaa kauheasti olisikaan. Jos vaan pystyy itse asennoitumaan että buffet / tax free -parfyymit yms. jää nyt väliin.
Ne ei oikeasti ole mitenkään pakollisia.
...laivalla on halvempi syödä muualla, kuin buffetissa? Ala cartessa yksi annos makaa ainakin 30€ + juomat päälle. Kyllä buffet tulee edullisemmaksi. Mun mielestä laivalle on ihan turha mennä jos joutuu omat eväät mukana kantamaan. Siinä menee se "loman" ilo, kun kuitenkin itse saa ruoat laittaa :(
mennään käymään Kuussa. Se on oikeasti tuon ikäiselle se ja sama, menettekö Ruotsiin vai ette, ei hän sen suuremmin vielä osaa pettyä. Huono omatunto rahatilanteesta on omassa päässäsi.
...laivalla on halvempi syödä muualla, kuin buffetissa? Ala cartessa yksi annos makaa ainakin 30€ + juomat päälle. Kyllä buffet tulee edullisemmaksi. Mun mielestä laivalle on ihan turha mennä jos joutuu omat eväät mukana kantamaan. Siinä menee se "loman" ilo, kun kuitenkin itse saa ruoat laittaa :(
ravintolakin, Siljalla esim. Mundo. Ei sieltä ole pakko syödä kuin se pääruoka-annos. Ja onko pakko juoda niin paljon ja hienosti ruoan kanssa. Yksi olut, juo loput sitten hytissä tax free -juomia. Ja lapsen kanssa tuskin risteilyllä ihan kauheasti edes viitsi pämpätä.
Vikingillä varmaan vielä on joku lihapulla-muusi juttukin, luulisin?
Ja a la cartessa viimeksi syötään Siljalla, niin sielläkin oli ihan edullisia tarjouksia, esim. pihvi+ranskalaiset+juoma oli muistaakseni alle 20 eur!!
ravintolakin, Siljalla esim. Mundo.
Siljalla ei ole muita ravintoloita kuin ala carte ja buffet
Yli 15€, eli se on väh 100€ et porukka pysyy hengissä aamiaisineen vaikka mentäs halvimman kaavan mukaan. Lisäks. Matkat kotoa satsmaan ja takas maksaa yli satasen joka helkatin tavalla kuljettuna. Ei oo ilmasta. Ei
Miten jollain voi olla niin vähän rahaa ettei pääse Ruotsiin, muka?
Wtf? Miten jollain voi olla niin vähän rahaa ettei pääse Ruotsiin, muka?
Missä tyhjiössä sä oo oikein kasvanut? Ekö lue lehtiä? OMG!
ravintolakin, Siljalla esim. Mundo.
Siljalla ei ole muita ravintoloita kuin ala carte ja buffet
Kato vaikka aluksi Siljan sivuilta...
El Capitan
Happy Lobster
Mundo
Missä tyhjiössä sä oo oikein kasvanut? Ekö lue lehtiä? OMG!
En tarkoita pahalla, mutta meillä mies on töissä ja itse olen minimiäitiysrahalla. Käydään ulkomailla joka kesä ja talvella Tallinnassa tai Ruotsissa kylpylässä. Olisiko teilläkin liian kallis asuntolaina?!
raahaavat laivalle omat eväät mukaan.
Aika köyhä pitää olla jos ei vaikka edes kerran vuodessa ole varaa lähteä edes ruotsin risteilylle ja syödä normi-ihmisten tapaan ravintolassa.
edullisesti, iltapalaksi vaikka voikkarit mukaan. Aamuksi banaanit pussiin ja sit Tukholmaan syömään, taatusti löytyy edullisia etnisiä jne.
Kyllä te varmaan kotonakin ruokanne kaupasta ostatte? Eli kotonakin menisi rahaa.
t se pk-seutulainen, jonka mielestä Ruotsin reissu tosiaan on lähes ilmainen. Opiskelijaperheenäkin pystyttiin matkustamaan sinne...
eli häntä harmittaa rahatilanne.
Lapselle ihan sama, lapset nyt haluaa kaikkea.
Itse olisin tokaissut "joo mennään vaan joskus, mennään vaan taas joku kerta".
Tai kun lapset ylipäänsä kärttää koko ajan jotain, enkä jaksa aloittaa keskustelua jok akerta että "ei se on kallis, ei mulla ole niin paljon rahaa" (vaikka kyse oiskin enemmän siitä, että en halua käyttää rahojamme kaikkeen mitä lapset keksii haluta vaan johonkin muuhun), tokaisen monesti vain "juu totta kai saat. JOo ostetaan. Joo ihana, joo sun pitää saada."
Niin se juttu loppuu ja kaikki on tyytyväisiä. Eikä tule sitä fiilistä että kaikki aina kiellettäisiin tai pitäisi aina sanoa "ei".
Lapset ei yleensä muista jokaista ex tempore vinkumaansa asiaa kahta minuuttia pidempään.
JOs jotain alkavat pyytää ja toivoa aina samaa juttua pitkäjänteisesti kuukausikaupalla, niin sitten alan jo harkita, pitäiskö se hommata / toteuttaa.
Mutta ap:ta selvästi nyt harmittaa rahatilanne ihan muutenkin, tiedän kyllä tuonkin tunteen, silloin on vaikea sivuuttaa mitään vaan takertuu aina siihen että ei ole varaa.
Koeta ap päästä tuosta yli, kaikki on vaan väliaikaista, ajattele että kohta teillä on taas tavalla tai toisella varaa tehdä kaikkea kivaa ja keskity siihen. ÄLÄ keskity siihen mitä sulla ei ole, vaan keskity siihen mitä sulla on ja mitä sulla kohta on vielä lisää.
Älä harmittele jos et voi tehdä unelmiesi risteilyä just nyt. Ole iloinen että voit tehdä sen vuoden parin päästä.
Ja muista mahdolisuus etät voisit ehkä tehdä risteilyn minimikaavan mukaan nytkin jos haluaisit - mutta et ehkä halua.
Voisin minäkin harmitella että en voi lähteä vaikka etelään kun ei ole raha just nyt.
Tai yleensä on niin, että vaikka ois raha,a niin ei ole LOMAA, kuten meidän tilanne. (NO ei kyllä hirveästi ois rahakaan.)
Mutta tiedän että mennään taas jossain kohtaa ja iloitsen jo siitä etukäteen.
Halvimmillaan pääsee kahdella eurolla, ja nytkin tuolla irtoaa hytti kympillä. Sen nyt saa kasaan vaikka keräämällä tyhjiä pulloja. Ota sitten vaikka niitä eväitä mukaan, jos ei varaa muuten syödä. Se aamiainen kannattaisi ottaa, sillä pärjää pitkälle.
En masentunut, vaikka en tiedä, milloin on varaa siihen, jos ikinä.