Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmeen ruokaa tekisi? Alkaa ideat olla täysin loppu :(

Vierailija
12.02.2012 |

Tuntuu, että samat sapuskat pyörii päivästä toiseen eikä enää keksi mitään viisasta.

Pitäisi olla suht edullista ja riittoisaa.

Mies syö kuin norsu ja sitten vielä 2 lasta sekä minä.

Ehdotuksia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään nopea ruoka. Kaupassa oli possunfile tarjouoksessa se uuniin kasvisten kassa, keitettiin uudet perunat ja siihen oman maun mukainen kastike.

Hyvinä ehdotuksina täällä on tullut Merimiespata, oma tekoinen hernekeitto, jauhelihaperunasoselaatikko.

Vierailija
22/36 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagettivuoka. Jauhelihaa, sipulia ja spagettia. Lisäksi tomaattimurskaa sekä juustokastike ja uuniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat! Söimme eilen ja tänään :) Kuuma niin ei jaksa kokkailla hirveesti.  Pohjat tein itse mutta toki saa valmiina, salsa, cuacamole(tein itse mutta saa valmiina), juustokastike, sipuli, paprika, tomaatti, salaatti, kurkku, jauheliha, jalapeno

meitä on 4 henkeä.

Vierailija
24/36 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytettyjä herkkusieniä ja kanaa pekoniin käärittynä, lisäksi riisiä ja tsatsiki, Chili con carnesta perheversio käyttämällä Santa Marian bbq-maustetta, sitten perus valkosipuli, sipuli, paseerattu tomaatti, jauheliha, liemikuutio ja täysjyväriisiä. Tortillapizzat, esim. Kinkkua, pepperonia, tomaattipyre/ketsuppi, juustoa, paprikaa, fetaa, uuniin n. 5 min alle 200c. Nopeita tehdä ja hyvää:) Siinä pari vinkkiä sulle.

Vierailija
25/36 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/36 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Sagne.

Vierailija
27/36 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai on murekepäivä.

Vierailija
28/36 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerinpyöryköitä. Niiden kera kermavalkosipuliperunat.

Vierailija
29/36 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaan ulkofileetä pihveiksi leikattuna, perunoita, porkkanoita ja sipulia uunipussiin, sekaan suolaa, pippuria, lihaliemikuutio murskattuna ja n. 4 desiä vettä. 200 asteessa reipas puoli tuntia ja hyvää tulee.

Vierailija
30/36 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagetti bolognese nam

Vierailija
31/36 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/36 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen syötiin broilerin jauhelihapihvejä maustetun tuorekasviswokin kanssa, tänään tehdään tabboulehia lopuille pihveille lisukkeeksi.

Pihveissä paljon mausteita ja yrttejä, sellainen aasialainen polte.

Huomiselle otan pihvit pakkasesta. La-su voisi tehdä chorizo-myskikurpitsapataa.

Iltakahvipullaksi tein pari päivää sitten veriappelsiinikakun Jamien ohjeella.

Vierailija
33/36 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisestä ja itäeurooppalaisesta vaihtelua: Bortchkeitto, gulassikeitto, hapankaalimuhennos.

Sitruunamaksa on kanssa hyvää.

Aika vähäiseltä näyttää kasvisten käyttö, johtuuko lapsista? Lisukkeiksi voisi aikuisille laittaa erilaisia voimakkaampia kasvismakuja: fenkoli, chili-tomaatti, punajuuri-aurajuusto, etikkaretikka jne.

Vierailija
34/36 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perunaa ja lohta, ok lohta en itse kalasta vaan tiskiltä

hawajinpataa, kyllä tämä on puolivalmis eines kun ei aina viikolla ehdi

perunamuusi, kalapalat/lihapullat/mureke tms, itse teen muusin ja pullat/murekkeet, joo kalat pakasteesta

riisiä ja kanaa, hmmm marinoimatonta kanaa ja tummaa riisiä, itse maustan

nuudeliwokkia, itse lisätään kasvikset ja tehdään kastike

kasvissosekeitto, itse tämäkin tehdään

pinaattikeitto, itsetehtynä myös

ap

enkä kysellyt miltä ruokalistamme näyttää, vaan uusia ideoita kaipailin

Besserwisserit ei mieti mitä kulloinkin kysytään, he vain neuvovat. Lisäksi saat kaiken arvostelun ja haukut päälle.

Hyviä ehdotuksia olet saanut, joten eipä lisättävää. Mä olen joskus samassa tilanteessa, kun pää lyö tyhjää, laittanut uunipuuroa ohrasta tai riisistä. Marjakeitolla tai ilman. Alkuun vaikka joku salaatti. Hyvin on kelvannut. ohis

Vierailija
35/36 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistipataa.

Pussi makaroonia, lenkki paloiksi ja ketsuppia.

Vierailija
36/36 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein jauhelihapihvejä kermakastikkeessa ja kesäkurpitsa"nauhapastaa" spiraalileikkurilla. Nam!