Mitä ihmeen ruokaa tekisi? Alkaa ideat olla täysin loppu :(
Tuntuu, että samat sapuskat pyörii päivästä toiseen eikä enää keksi mitään viisasta.
Pitäisi olla suht edullista ja riittoisaa.
Mies syö kuin norsu ja sitten vielä 2 lasta sekä minä.
Ehdotuksia?
Kommentit (36)
Spagettivuoka. Jauhelihaa, sipulia ja spagettia. Lisäksi tomaattimurskaa sekä juustokastike ja uuniin.
Tortillat! Söimme eilen ja tänään :) Kuuma niin ei jaksa kokkailla hirveesti. Pohjat tein itse mutta toki saa valmiina, salsa, cuacamole(tein itse mutta saa valmiina), juustokastike, sipuli, paprika, tomaatti, salaatti, kurkku, jauheliha, jalapeno
meitä on 4 henkeä.
Täytettyjä herkkusieniä ja kanaa pekoniin käärittynä, lisäksi riisiä ja tsatsiki, Chili con carnesta perheversio käyttämällä Santa Marian bbq-maustetta, sitten perus valkosipuli, sipuli, paseerattu tomaatti, jauheliha, liemikuutio ja täysjyväriisiä. Tortillapizzat, esim. Kinkkua, pepperonia, tomaattipyre/ketsuppi, juustoa, paprikaa, fetaa, uuniin n. 5 min alle 200c. Nopeita tehdä ja hyvää:) Siinä pari vinkkiä sulle.
Ei sitä pyörää aina tarvitse keksiä itse uudelleen. Hyödynnetään esim. näitä muiden keksimiä:
https://www.martat.fi/marttakoulu/ruoka/ruoanvalmistus/viikon-ja-kolmen…
https://blogit.kaksplus.fi/aiti-ja-melukylan-lapset/2016/11/5-viikon-ru…
http://ikimuistoista.blogspot.fi/2015/04/ruokaa-ja-rutiinia.html
Porsaan ulkofileetä pihveiksi leikattuna, perunoita, porkkanoita ja sipulia uunipussiin, sekaan suolaa, pippuria, lihaliemikuutio murskattuna ja n. 4 desiä vettä. 200 asteessa reipas puoli tuntia ja hyvää tulee.
Eilen syötiin broilerin jauhelihapihvejä maustetun tuorekasviswokin kanssa, tänään tehdään tabboulehia lopuille pihveille lisukkeeksi.
Pihveissä paljon mausteita ja yrttejä, sellainen aasialainen polte.
Huomiselle otan pihvit pakkasesta. La-su voisi tehdä chorizo-myskikurpitsapataa.
Iltakahvipullaksi tein pari päivää sitten veriappelsiinikakun Jamien ohjeella.
Venäläisestä ja itäeurooppalaisesta vaihtelua: Bortchkeitto, gulassikeitto, hapankaalimuhennos.
Sitruunamaksa on kanssa hyvää.
Aika vähäiseltä näyttää kasvisten käyttö, johtuuko lapsista? Lisukkeiksi voisi aikuisille laittaa erilaisia voimakkaampia kasvismakuja: fenkoli, chili-tomaatti, punajuuri-aurajuusto, etikkaretikka jne.
Vierailija kirjoitti:
perunaa ja lohta, ok lohta en itse kalasta vaan tiskiltä
hawajinpataa, kyllä tämä on puolivalmis eines kun ei aina viikolla ehdi
perunamuusi, kalapalat/lihapullat/mureke tms, itse teen muusin ja pullat/murekkeet, joo kalat pakasteesta
riisiä ja kanaa, hmmm marinoimatonta kanaa ja tummaa riisiä, itse maustan
nuudeliwokkia, itse lisätään kasvikset ja tehdään kastike
kasvissosekeitto, itse tämäkin tehdään
pinaattikeitto, itsetehtynä myösap
enkä kysellyt miltä ruokalistamme näyttää, vaan uusia ideoita kaipailin
Besserwisserit ei mieti mitä kulloinkin kysytään, he vain neuvovat. Lisäksi saat kaiken arvostelun ja haukut päälle.
Hyviä ehdotuksia olet saanut, joten eipä lisättävää. Mä olen joskus samassa tilanteessa, kun pää lyö tyhjää, laittanut uunipuuroa ohrasta tai riisistä. Marjakeitolla tai ilman. Alkuun vaikka joku salaatti. Hyvin on kelvannut. ohis
Tänään tein jauhelihapihvejä kermakastikkeessa ja kesäkurpitsa"nauhapastaa" spiraalileikkurilla. Nam!
Meillä oli tänään nopea ruoka. Kaupassa oli possunfile tarjouoksessa se uuniin kasvisten kassa, keitettiin uudet perunat ja siihen oman maun mukainen kastike.
Hyvinä ehdotuksina täällä on tullut Merimiespata, oma tekoinen hernekeitto, jauhelihaperunasoselaatikko.