Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären (15) poikaystävä viikonlopun meillä

Vierailija
12.02.2012 |

Mies ei tykkää, äkäilee mulle ja mun pitää olla se joka huolehtii ettei nuoret nuku samassa huoneessa, mene yhdessä saunaan ja menevät ajoissa nukkumaan.

Ihan yhtä jyrkkä en ole mutta silti samoilla linjoilla. Se ärsyttää ettei mies voi puhua itse vaan mä olen se viestinviejä.

Vähän kuin mun oma isäni aikoinaan, poikakaverit oli "niitä jätkiä", kotiin nniitä ei olisi saanut tuoda ja kun toin, huoneen ovi piti olla auki ja siellä paukattiin yhtenään. En todellakaan harrastanut seksiä holtittomasti heti ja mun poikakaverini olivat ihan kunnollisia. Niin ja mäkin olin aika kunnollinen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko 15 aikuinen? voi hohhoijaa..

Vierailija
22/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat olivat samanlaisia, ei poikia kotiin jne. mä karkailin sen jälkeen poikien luokse. että mielummin sellainen rento hieman kaverillinenkin ote tohon touhuun lapsen kanssa, kuin ehdoton kieltäminen niinkuin ap:n mies tekisi. ihan omalla kokemuksella. ps. voitte arvata mihin karkailu lopulta johti? no pitkien teitten kautta sosiaalityöntekijöihin koska vanhempani eivät saaneet mua kuriin (=mä tiesin mistä naruista vetää ''koske muhun niin mä ilmotan että sä hakkasit mua'', ''juo se kalja nii mä kerron että mun faija on alkoholisti''. hehehe nykyajan lapset tietää 'oikeutensa' se on fakta)

ja pois kotoa. Sillä tavalla aika kätevästi niittaisi oman elämänsä mallilleen. Ainakin meillä nuoremmat lapset varmasti kertoisivat, että ollaan koko perhe lähdössä Floridaan, mutta koska et ole perhettä, et pääse mukaan. Eli kivat sulle, nuori, joka et halunnut olla osa meitä. Ainakin oma teini saattaisi olla hieman käärmeissään menettäessään mukavia asioita vaikka tilalla olisi "vapaus".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin varhainen seurustelu yleensä korreloi huonon koulumenestyksen kanssa, joten meillä ei niitä kavereita ole ollut öitsemässä kuin 17v ikäisillä ja sitä vanhemmilla.

ei kyllä ole "varhaista seurustelua".

Poikani on 15v ja kertoi, että heidän luokalta (22 oppilasta) seurustelee 3. Ja nimenomaan ne tytöt, joilla koulu sujuu huonosti ja aivotoiminta tapahtuu pääosin alapäässä.

Vierailija
24/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 21, no kyllä tasan on. vai onko 15 aikuinen? voi hohhoijaa..

En. 15-vuotias on nuori, ei lapsi. Seurustelu nyt vaan ei ole pelkästään aikuisten juttu. Tykkääminen ja kiinnostus vastakkaiseen (tai toisilla omaan) sukupuoleen nyt vaan on aika keskeisellä sijalla nuoren elämässä, ja aika suuri osa nuorten teoista keskittyy siihen, että löytis se tyttö- tai poikaystävä.

Vierailija
25/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 15v pitäisi karata, että saa jakaa persettään ja ryypätä.

En alkaisi taistelemaan. Näitä perhekoteja löytyy onneksi, mihin hankalan teinin saa sijoitukseen.

Jos kodin rajat ei kelpaa, voi opetella elämää jossain muualla. Sinä aikana me muut elämme omaa elämäämme ja matkustelemme yms. 15 v. saisi pampututtaa itseään oikein elämänsä innolla siellä perhekodissa.

Kyllä valinta on vapaa teinilläkin.

Vierailija
26/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin varhainen seurustelu yleensä korreloi huonon koulumenestyksen kanssa, joten meillä ei niitä kavereita ole ollut öitsemässä kuin 17v ikäisillä ja sitä vanhemmilla.

Poikani on 15v ja kertoi, että heidän luokalta (22 oppilasta) seurustelee 3. Ja nimenomaan ne tytöt, joilla koulu sujuu huonosti ja aivotoiminta tapahtuu pääosin alapäässä.

Ainakin omalla yläasteellani oli 15-vuotiaissa jo montakin pariskuntaa, ja itsekin seurustelin tuolloin (tosin poika asui kaukana). Ainakin 2 noista pariskunnista on vieläkin yhdessä. Ihan tavallisia, hyvin elämässä pärjääviä ihmisiä.

Vierailija
27/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli 250 km välissä.

Meilä saimme nukkua samassa huoneessa mtta ei samassa sängyssä.

Olimme olleet yhdessä viikon kun lähdin iehen mukaan sen asuinseudulle, jossa miehen äiti sano että nyt on teidän vuoro mennä sanaan. Menin ihan paniikkiin. Mut saunaan kuitenkin päädyin häne kanssaan. istuin saunassa jäykkänä kun mikäkin mies myös (kuulemma joka paikasta en itse katsonut).

Kotiakin joskus pääsin ja sain sellasen läksytyksen että mitä kaikkee ollaan tehty.

joskus kun oltiin 3kk seurusteltu äiti tuli puhuumaan kanssani seksiasioista ja ehkäsystä. En ollut seksiä aatellut koko tuona aikana. Oli kiva pusutella toisa ja olla kainalossa. Tuon keskustelun myötä heräsi kiinnostus myös seksiin. Ja ensimmäinen kertakin tapahtui 4 päivän päästä tuosta keskustelusta. Ilman keskustelua se tuskin olisi tapahtunut vielä.

Nyt tuota suhdetta kestänyt 15 vuotta

Vierailija
28/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla yläasteellani oli 15-vuotiaissa jo montakin pariskuntaa, ja itsekin seurustelin tuolloin (tosin poika asui kaukana). Ainakin 2 noista pariskunnista on vieläkin yhdessä. Ihan tavallisia, hyvin elämässä pärjääviä ihmisiä.

Ihan tutkimusten valossa (googlaa Jyväskylän yliopistossa tehtyjä tutkimuksia) katsottuna varhainen seurustelunaloittaminen yleensä merkitsee rikkinäisiä kotioloja, emotionaalista turvattomuutta ja riskiä syrjäytyä. Ns. huoratutkimuksissa on selvinnyt lisäksi, että alalle hakeutuneet ovat aloittaneet seksin hyvin nuorina, joten prostituutio nähdään kätevänä jatkeena. Mutta tietysti varhainen seurustelu ja seksin aloittaminen 12v iässä on tällä palstalla paras tae siitä, että on tohtori 21v iässä. Niinhän se aina menee.

Vierailija
29/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, ettei minun lapset seurustele 15-vuotiaana. Ainakaan niin vakavasti, että pitäisi yökylään päästä. En vielä tiedä, miten itse vetäisin sen rajan, jos tulee aikanaan omien lasten kanssa tämä tilanne vastaan.

Mutta sen tiedän, että jos minua olisi estetty olemasta poikaystäväni, nykyisen aviomieheni, kanssa öitä 15-vuotiaana, olisin siitä varmaan ollut niin vihainen että koko perheen hyvinvointi olisi kärsinyt jollain lailla.

Se tosirakkaus vaan mun kohdalle tuli niin varhain. Ja kävin kouluni loppuun, olen saanut kaksi yliopistotutkintoa, hyvän työpaikan ja kaksi lasta sekä ihanan avioliiton sen miehen (silloisen pojan) kanssa, jonka 15-vuotiaana tapasin.

Joten harkintaa peliin. Jos minä olisin joutunut valintatilanteeseen, olisin valinnut mieheni.

ps. mieheni on muuten minua 3 vuotta vanhempi. silti vanhempani luottivat meihin sen verran, etteivät yrittäneet estää yhdessäoloamme.

Vierailija
30/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän luokallaan myös seurustelevat tytöt on niitä, jotka muka seukkasi jo ala-asteella. Miehiin meneviä jakorasioita, jotka todennäköisesti ovat paksuna eka kertaa jo peruskoulun päätyttyä. Juuri näitä kutosen keskiarvolla olevia kiertopalkintoja.

Muilla tytöillä on hiukan tervehenkisemmät harrastukset kuin haaveilla, että saa poikaystävän ja harrastaa säännöllistä seksiä ja sen ihkun beibivauvan, mitä saa näytellä kavereilleen.

Vierailija
31/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tutkimusten valossa (googlaa Jyväskylän yliopistossa tehtyjä tutkimuksia) katsottuna varhainen seurustelunaloittaminen yleensä merkitsee rikkinäisiä kotioloja, emotionaalista turvattomuutta ja riskiä syrjäytyä. Ns. huoratutkimuksissa on selvinnyt lisäksi, että alalle hakeutuneet ovat aloittaneet seksin hyvin nuorina, joten prostituutio nähdään kätevänä jatkeena. Mutta tietysti varhainen seurustelu ja seksin aloittaminen 12v iässä on tällä palstalla paras tae siitä, että on tohtori 21v iässä. Niinhän se aina menee.

sä otit nyt esille 12-vuotiaat. Mä en nyt ala puhua 12-vuotiaiden seksinharrastamisesta, koska siitä mulla ei ole kokemusta/tietoa.

Mä en vielä 15-vuotiaana harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa, ja tiedän, ettei kaikki muutkaan harrastaneet.

Mun kokemukseni mukaan 15-vuotiaan seurustelu on vähän eri asia kuin aikuisen.

Mikä sitten on hyvä, ei-varhainen ikä aloittaa seurustelu?

Vierailija
32/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikullakaan. Kuulemma koko koulu tietää, kuinka helposti niiltä saa. Yleensähän ne seukkaa jonku amislaisen kanssa, joka on hiukka vanhempi ja onnellinen kun saa pantavan tyttöystävän. Ei tarvi vongata seksiä.

Heidän luokallaan myös seurustelevat tytöt on niitä, jotka muka seukkasi jo ala-asteella. Miehiin meneviä jakorasioita, jotka todennäköisesti ovat paksuna eka kertaa jo peruskoulun päätyttyä. Juuri näitä kutosen keskiarvolla olevia kiertopalkintoja.

Muilla tytöillä on hiukan tervehenkisemmät harrastukset kuin haaveilla, että saa poikaystävän ja harrastaa säännöllistä seksiä ja sen ihkun beibivauvan, mitä saa näytellä kavereilleen.

Vierailija
33/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että teidän mielestä teinien seurustelu on ihan samanlaista kuin aikuisten? Ja että normaali, hyvin pärjäävä teini EI halua seurustelukumppania, vaan tykkää vain koulusta ja harrastuksista?

Vierailija
34/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä otit nyt esille 12-vuotiaat. Mä en nyt ala puhua 12-vuotiaiden seksinharrastamisesta, koska siitä mulla ei ole kokemusta/tietoa. Mä en vielä 15-vuotiaana harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa, ja tiedän, ettei kaikki muutkaan harrastaneet. Mun kokemukseni mukaan 15-vuotiaan seurustelu on vähän eri asia kuin aikuisen. Mikä sitten on hyvä, ei-varhainen ikä aloittaa seurustelu?

jo 12v iässä, ei ennätä varhain tohtoriksi! Kyllä sitä seksi edestä ja takaa on oltava riittävästi, jotta kasvaa vastuntuntoiseksi ja hyväksi aikuiseksi, jollaisia näköjään kaikki varhain aloittavat ovat, vaikka empiria puhuu toista.

Vierailija
35/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä otit nyt esille 12-vuotiaat. Mä en nyt ala puhua 12-vuotiaiden seksinharrastamisesta, koska siitä mulla ei ole kokemusta/tietoa. Mä en vielä 15-vuotiaana harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa, ja tiedän, ettei kaikki muutkaan harrastaneet. Mun kokemukseni mukaan 15-vuotiaan seurustelu on vähän eri asia kuin aikuisen. Mikä sitten on hyvä, ei-varhainen ikä aloittaa seurustelu?

jo 12v iässä, ei ennätä varhain tohtoriksi! Kyllä sitä seksi edestä ja takaa on oltava riittävästi, jotta kasvaa vastuntuntoiseksi ja hyväksi aikuiseksi, jollaisia näköjään kaikki varhain aloittavat ovat, vaikka empiria puhuu toista.

No, eipä tässä sitten enää kannata keskustella.

Vierailija
36/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä sen verran sanoa, kun tuli tämä "jakorasia-ilmiö" esiin nuorena seurustelun aloittaneissa tytöissä/naisissa; itse olen koko elämäni aikana harrastanut seksiä pelkästään aviomieheni kanssa.

Ap:lle sanoisin, että miettii tyttönsä persoonaa ja käytöstä ratkaistessaan näitä seurustelukysymyksiä. Jos tyttö on tunnollinen ja vastuuntuntoinen ja löytyy kavereita, harrastuksia ja koulu sujuu, niin liialla rajoittamisella voi todellakin saada enemmän haittaa kuin hyötyä aikaan.

t. 30

Vierailija
37/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, ettei minun lapset seurustele 15-vuotiaana. Ainakaan niin vakavasti, että pitäisi yökylään päästä. En vielä tiedä, miten itse vetäisin sen rajan, jos tulee aikanaan omien lasten kanssa tämä tilanne vastaan.

Mutta sen tiedän, että jos minua olisi estetty olemasta poikaystäväni, nykyisen aviomieheni, kanssa öitä 15-vuotiaana, olisin siitä varmaan ollut niin vihainen että koko perheen hyvinvointi olisi kärsinyt jollain lailla.

Se tosirakkaus vaan mun kohdalle tuli niin varhain. Ja kävin kouluni loppuun, olen saanut kaksi yliopistotutkintoa, hyvän työpaikan ja kaksi lasta sekä ihanan avioliiton sen miehen (silloisen pojan) kanssa, jonka 15-vuotiaana tapasin.

Joten harkintaa peliin. Jos minä olisin joutunut valintatilanteeseen, olisin valinnut mieheni.

ps. mieheni on muuten minua 3 vuotta vanhempi. silti vanhempani luottivat meihin sen verran, etteivät yrittäneet estää yhdessäoloamme.

Tärkeämpää kuin se mitä lukee Sinkkosen kirjassa on se, että vanhempi osaa lukea lastaan ja tukea häntä hänen omassa elämässään. Lapset ei kasva missään tyhjiössä, jokainen kokee oman elämänsä jo pienestä asti. tuhoisinta on se, kun ei ikinä kelpaa, teki mitä vaan. Seksi 15 vuotiaana ei ole vahingollista. Varsinkaan omassa kodissaan.

Vierailija
38/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni on nyt kahdeksantoista ja seurustellut vakituisesti 2.5 vuotta. Olen antanut kaverin olla kotonamme hänen kanssaan sängyssä sekä saunassa. Olivat seurustelleet noin 3 kk kun tyttäreni sanoi, että hakee e.pillereitä ja olen iloinen kun osaa huolehtia asioista.

Jos sen kieltää niin kyllä ne nuoret keinot keksii yhdessäoloon, että turhaa siellä huoneessa käy vahtimassa.

Äitinä opastaisin tytärtäni mikäli ei itse osaa huolehtia ehkäisystä.

Vaikea on nuoria toisistaan erottaa ei saa kuin vihat itselleen.

Vierailija
39/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olin 15 ja puoli. Saman pojan kanssa oltiin yhdessä 8 vuotta. Sitten huomattiin että haluttiin eri asioita.

Vaikka aloitin sen seurustelun aikaisin (av:n mukaan), niin seksin (myös petting) aloitimme vasta 18 v abikeväänä.

Vaikka olimme tiiviistikin yhdessä niin lukion keskiarvoni oli 9 tienoilla ja laudaturin paperitkin kirjoitin.

Vierailija
40/52 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa meni jakorasia-keskusteluksi. Kyllähän seurustelukuviot alkaa monesti siinä riparin jälkeen 1-2v sisällä. Ihan normaali ikä kiinnostua vastakkaisesta (tai miksei omastakin) sukupuolesta. Itsekin seurustelin tiiviisti 15-vuotiaana, ja 16-vuotiaana koettiin eka kerrat tämän poikaystävän kanssa yhdessä. Seurustelua kesti 4 vuotta.

Me saatiin olla toistemme luona yökylässä kun oltiin seurusteltu reilut 6kk. Nukuttiin samassa huoneessa, mikä nopeutti sukupuolielämän aloittamista. Olisin ehkä mieluummin siirtänyt sitä vielä vähän, näin jälkikäteen ajateltuna. Eihän se nyt kovin kummoista ollut, ja ilmankin olisin pärjännyt. Itse koin, että meidän laittaminen samaan huoneeseen aiheutti vähän paineitakin. Poikaystävä alkoi ehdotella enemmän jne. Aika pian se siitä sitten eteni. Olen Sinkkosen kanssa samoilla linjoilla, että ei samaan huoneeseen yöksi. Ehkä 17-vuotiaan kohdalla voisi jo joustaa jos suhde on vakava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi