Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirviömorsian vauhdissako?

Vierailija
08.06.2008 |

Olen pyytänyt kaasoikseni kahta ystävääni, X:ää ja Y:tä. Mies pyysi ystäväänsä bestmaniksi. Meille on tulossa pienet 50 hengen häät.

Kaasoiltani olen odottanut tukea, askarteluapua, polttareita ja avustamista itse juhlassa. Kaikki ollut ok. Koska juhlat ovat ravintolassa, niin somitus jää tosi olemattomaksi, siivousta ym. ei ole lainkaan. Eli työtä nyt ei ihan hirmuisesti ole.

Meillä on ollut tähän mennessä yksi kimppapalaveri, josta kaaso X lähti heti kun kykeni, vaikka oli ajateltu viettää porukalla meillä iltaa. Olin laittanut naposteltavaa ym. Toissaviikonloppuna oli askarteluilta ja jälleen kaaso X lähti heti kun hommat oli tehty, vaikka olin jälleen varustautunut siihen, että syödään ym. rupatellaan tyttöjen kesken vähän sellaisiakin salaisuuksia, joita sulhon ja bestmanin ei tarvitse tietää. Tämä oli molemmilla kaasoilla tiedossa, ja nyt myös kaaso Y oli pahasti pettynyt kun kaaso X lähti.

Luonnollisesti otin asian puheeksi kaaso X:n kanssa ja koen, että kaaso X kokee vaatimukseni kohtuuttomaksi. Hän kertoi, että kaikki hänen sosiaalinen aktiivisuutensa työajan ulkopuolella tapahtuu viikonloppuisin, (Hänen työaikansa on vuorotyötä klo 7-17 välillä.) joten viikonloppuisin menoja on paljon. Hän on lapseton, juuri seurustelusuhteen aloittanut nuori nainen.

Ymmärränhän minä sen. Mutta eikö aikaa voisi varata tähänkin hommaan etenkin kun palaverit sovitaan usein jopa kuukautta aiemmin? Näitä kokoontumisia on ollut nyt kaksi. Tulossa on vielä yksi tai kaksi ennen häitä (häät elokuun lopussa).

Vaadinko ihan kohtuuttomia kun ajattelen näitä kaasojen tai kaasot + bestman palavereja sellaisia "hengailuiltoina", jossa hoidetaan se mikä on sovittu, mutta vietetään myös aikaa yhdessä ihan kuten ystävien tapana on? Ja harmistun vähän, jos yksi kyllä hoitaa hommansa, mutta lähtee välittömästi kun asiat on hoidettu? Minusta olisi kiva viettää aikaa näin yhdessä. Ei vain kaasoilun takia, vaan myös siksi, että he ovat ystäviäni!

Ensimmäisen palaverin jälkeen lähdön syy oli krapula ja väsymys. Askartelun jälkeisen lähdön syy oli poikaystävän tapaaminen.

Näistä jäi itselle (ja ilmeisesti myös kaaso Y:lle ja bestmanille) sellainen olo, että kaaso X tulee paikalle koska on pakko, ja lähtee heti kun kykenee, koska hänellä on parempaakin tekemistä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja tehtiin 25kpl.

Kaiken muun vähäisen askartelun teen yksin (tai miehen kanssa).

Vierailija
22/28 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuviu...jollakin on parempaakin tekemistä kuin vatvoa MINUN häitäni MINUN järjestämissäni palavereissa... ja vielä pitäisi koko iltakin tuhlata moiseen! Ehkä kaasoa ei nyt niin kauheesti kiinnosta ne sinun hääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häistä en noin muuten hössötä. Olemme kaason kanssa puhuneet paljon muistakin asioista mesessä, puhelimessa ja livenä törmätessämme. Päätin jo etukäteen pitää siitä tiukasti huolen (ja pyysin vielä kaasojani sanomaan heti jos kuppi menee nurin).

Palaverit on järkätty siksi, että livenä on helpompi sopia asioita isommalla porukalla, kuin säätää sähköpostitse/puhelimessa/mesessä/irkissä.

Askarteluapua pyysin vain kortteihin.

Vierailija
24/28 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikään kuin edes palkaksi kaasoudestaan....

Vierailija
25/28 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin 1996, mulla oli 1 kaaso. Hoidin kaiken itse, polttarit järjesti kaaso ja kaverit. Muistaakseni yhtenä päivänä askartelimme jotakin koristeita yhdessä hetken aikaa, muut tein aivan yksin. Muistan, että mielessä jossakin vaiheessa kävi, että enempikin apu olisi kelvannut, mutta en vetänyt siitä hernettä nenään. Häät menivät mainiosti ja minulle riitti, että kaaso oli häissä tukenani. Tein todella paljon itse häiden eteen ja ne maksoivatkin vain 20 000 mummonmarkkaa kaikkineen (80 vierasta). En käynyt etukäteismeikeissä, kampauksissa ym. ja silti kaikki sujui hyvin.

Yhden kerran olen ollut kaasona ja silloinkin muistan olleeni askartelemassa vain tienviittoja ja järjestin polttarit. Hyvin meni, vaikka kylmiltään mm. juonsin mikrofonilla häät, kun bestmanillä meni pupu pöksyyn.

Vierailija
26/28 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos muillekin keskustelusta :)

Kaason kanssa on asia käyty nyt uudestaan läpi ja yhteisymmärrys löytyi helposti. Kaason poikaystävä ei edelleenkään tule mukaan häihin ja kaasoille on jo muunlaiset palkkiot varattuna.

Ongelmana oli lähinnä kommunikaatio katkos. Kaaso X ei ollut tajunnut hengailuideaa enkä minä ollut sanonut sitä tarpeeksi suoraan. Nyt kun on enää yksi palaveri jäljellä, niin hän lupasi ehdottomasti jäädä mukaan :) Tämä riittää minulle.

Molempien kaasojeni kykyihin ja taitoihin luotan 100% varmasti.

Vierailija
27/28 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siitä vielä tiedä tuleeko jutusta mitään vai meneekö heillä poikki ennnen sitä

Vierailija
28/28 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin mun yhden kaverin "hääaskartelu"-illassa ja siellä oli ainakin 6-7 eukkoo kaason ja morsiammen lisäksi. Homma hoitui nopeasti. Poistua sai paikalta silloin kuin tahtoi, morsian oli onnellinen jokaisesta minuutista.

Kutsu ihmeessä kaason poikaystävä häihin. Koska jos olet pyytänyt hänet kaasoksi, niin kyllä poikaystäväkin pitäisi kelvata häihinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme