Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei!! Olen raskaana ja ottanut joka pvä multivita plus tabletteja 2kpl.

Vierailija
11.02.2012 |

Nyt huomasin että niissä on A-vitamiinia ja suositultu päiväannos 1kpl, annostusta ei saa ylittää.

nyt iski paniikki ja ahdistus!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tupla-annoksen oon ottanut siksi että oon ollut flunssassa.

luuletko, etta jos sulla on jo flunssa, vitamiinien yliannostaminen parantaa sen jotenkin nopeammin?

sillätavalla oon saanut pysymään flunssan usein poissa ja se ei tule niin voimakkaana jos tulee.

Vierailija
22/25 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkesinkin jo jostain lukea että saantisuositus a-vitamiinille on 800mikrogrammaa päivässä. purkista luin että yksi tabletti sisältää 300 mikrogrammaa, eli yht 600mikrogrammaa oon ottanut. en varmaan siis kauhean yli suositusten ole mennyt, maksaruokia en ole syönyt ym.

Nuo tablettien määrät on sitten vain lisäystä siihen. Mutta huoli pois, olet muutenkin niin aikaisessa vaiheessa että tuskin mitään on ehtinyt käydä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkesinkin jo jostain lukea että saantisuositus a-vitamiinille on 800mikrogrammaa päivässä. purkista luin että yksi tabletti sisältää 300 mikrogrammaa, eli yht 600mikrogrammaa oon ottanut. en varmaan siis kauhean yli suositusten ole mennyt, maksaruokia en ole syönyt ym.

no mulla ei ole ollut tavallista ruokavalioo kun en ole tiennyt olevani raskaana. en ole siis syönyt normaalia ruokaa tai leipää tms. nyt vasta kun tällä viikolla plussasin niin aloin syömään kunnolla.

Nuo tablettien määrät on sitten vain lisäystä siihen. Mutta huoli pois, olet muutenkin niin aikaisessa vaiheessa että tuskin mitään on ehtinyt käydä!

Vierailija
24/25 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin otin silloin niitä tavallisia Multivitoja normiannostuksella. Tuli vasta joskus viikon 8 tienoilla mieleen, että niissähän taitaa olla myös A-vitamiinia mukana. Eipä noissa suomalaisissa vitamiinivalmisteissa sitäkään ihan hirveästi ole, mutta kyllä minäkin ehdin jo pelästyä asiasta ennen kuin googlailin, että mikäs se liiallisen A-vitamiinin raja oikein on.

Vaihdoin sitten äitiysmultivitaan ja syön sitä nyt imettäessäkin, vaikka tämän purkin loppuessa taidan taas vaihtaa normaaliin.

Myrkytystietokeskus on kyllä aika pop - sinne on tullut soitettua muutama kerta viimeisten seitsemän vuoden aikana, tosin onneksi "turhaan" joka kerta :).

Vierailija
25/25 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin otin silloin niitä tavallisia Multivitoja normiannostuksella. Tuli vasta joskus viikon 8 tienoilla mieleen, että niissähän taitaa olla myös A-vitamiinia mukana. Eipä noissa suomalaisissa vitamiinivalmisteissa sitäkään ihan hirveästi ole, mutta kyllä minäkin ehdin jo pelästyä asiasta ennen kuin googlailin, että mikäs se liiallisen A-vitamiinin raja oikein on.

ja terve vauva syntyi?