Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei huomioinut vuosipäivää

Vierailija
11.02.2012 |

Olisitko loukkaantunut, jos miehesi ei huomioi 5-vuotispäiväänne. Sitten kun kysyin, että onko sinulla lahjaa tai korttia niin sanoi vaan että ei oo rahaa ja sitten sanoi myös että en ostanut mitään kun meillä menee huonosti. Kuitenkin meillä on lapsia ja ollaan yhdessä päätetty yrittää parantaa suhdettamme. Olen myös raskaana. Itse loukkaannuin tosi paljon. Minulla oli lahja, mutta mies ei vaivautunut edes korttia ostamaan/tekemään.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yhdessä sovitaan HYVISSÄ AJOIN että mennään johonkin tiettyyn ravintolaan tms.Ja tuohon teidän systeemiin verrattuna tämä meidän menettely vaikuttaakin varsin toimivalta..

Vierailija
2/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan olisi loukkaantunut? Onko tuo miehiltä muka niin yleistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vähän typerää tuo tavaroiden vaihto tuossa iässä? eikös ihan sama asia ole jos miehesti käy automaatilla nostamassa vaikka sen 50€ ja sinä nostat sen 50€ ja annatte toisillenne? niin eikös se tavara ole vähän sama asia? kun tavara vaan vaihtuu toisen kädessä (sama talous) Niin mitä järkeä? Menkää mielummin syömään, tai kylpylään, risteilylle? jienne!?!

Vierailija
4/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä siinä just olikin kun itse oli järjestänyt ravintolaillan, mutta mies ei itse pistänyt tikkua ristiin.

Vierailija
5/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuitenki ootte sopinu koittaa parantaa suhdettanne niin aika tökeröä käytöstä mieheltäsi. :/ Vähän niinku jo että: mitä välii ku huonosti menee kuitenkin.. huhh.. mä en oikeen osaa neuvoa tuohon mitään, jos kuitenkin ootte päättäny jatkaa yhteis oloa. Sun täytyy tehdä päätös itse. voithan toki katsoa vielä muuttuuko tuo asenne. jos itse kuitenkin olet valmis panostamaan. Jos ei ala toimii ni eikai siinä ole sitte enää järkeä?

Vierailija
6/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan huomioi, on sitten hääpäivä tai synttärit tai joulu. Itse kyllä odottaa saavansa lahjoja. Mutta eipä tuota tunnu vaivaavan se, että minä pahoitan mieleni kolme kertaa vuodessa. Olen yrittänyt ihan järjellä ajatella, ettei se haittaa, mutta kun haittaa kuitenkin!

Olen kasvanut perheessä, jossa mies palvoi vaimoaan kaikin tavoin, ja siten tottunut sellaiseen kohteluun. Täytyy myöntää, että kyllä tuo paha mieli vaikuttaa meidän suhteessamme, vaikka mies muuten onkin ihan kiva.

Vierailija
7/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos oot raskaana, niin silloinhan sitä on jotenkin vielä herkemmillä. Meillä ei kyllä tuota lahjanojen vaihtotapaa ole harjoitettu ensimmäisen vuoden jälkeen. Ollaan kyllä joinain vuosina käyty ulkona syömässä jos taloudellinen tilanne on sallinut. Silloin jos on ollut tiukempaa, niin olen leiponut mokkapaloja, tai mustikkapiirakan ja keitetty vaan kotona hyvät kahvit. Miehet nyt yleensä vaan taitaa olla tuommoisia, joten ei sun kamalasti kannata tosta mieltäsi pahoittaa ja alkaa riidanaihetta miehes kanssa siitä hakemaan.

Ymmärrän kyllä, et tottakait se nyt juuri pikkuisen sua harmittaa ja saakin harmittaakin, mutta nosta silti nokka pystyyn. Kyllä se siitä.:)

Vierailija
8/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoteen ei ole muisettu mitenkään ja tässä olaan ja erota ei aioita....

Narsistisukupolvi ..voi teitä...

Vierailija
9/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin loukkaantunut! Kuulostaa vähän oudolta koko systeemi, mutta siis jos olette päättäneet parantaa suhdettanne, niin huomionosoituksen väliin jättäminen ei kuulosta kovin toimivalta keinolta.

Meillä kyllä lahjotaan merkkipäivinä. Mulle on tosi tärkeää että saan lahjan tm. synttäreinä, hääpäivänä ja naistenpäivänä, ja olen miehelleni ihan alussa sanonutkin, että nämä päivät PITÄÄ muista.

Kyse ei ole tavarasta vaan siitä, että omaa rakasta pitää arvostaa sen verran, että haluaa ilahduttaa edes muutaman kerran vuodessa. Itsellä varman taustalla myös se, että exä ei juuri koskaan vaivautunut muistamaan/hankkimaan mitään. Minusta se oli loukkaavaa.

En toki sano, että siinäkään olisi mitään vikaa, jos yhteisellä päätöksellä lahjoja ei anneta. Mutta jos se on toiselle tärkeää, niin muistaminen on ehdoton juttu.

Vierailija
10/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muistat miestäsi, jos hän ei muista sinua edes kolmena kertana vuodessa? Itse en ostaisi tuollaiselle miehelle mitään, ihan sama vaikka pahoittaisi mielensä! Niinhän sinäkin pahoitat, ja miksi sen pitää aina olla nainen joka pitää perhe-elämää koossa? Miesten ei tarvitse kuin käydä töissä ja sitten loppupäivän saa makoilla sohvalla, samalla kun vaimot palavat loppuun. Onneksi olen sinkku, ei tarvitse kestää miesten sikailua!

Vierailija
11/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuosipäivän vietto...no joo, kukin tavallaan, mutta meillä on perinteisesti vain toivotettu hyvää vuosipäivää ja vaihdettu suukot.

Vierailija
12/44 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko loukkaantunut, jos miehesi ei huomioi 5-vuotispäiväänne. Sitten kun kysyin, että onko sinulla lahjaa tai korttia niin sanoi vaan että ei oo rahaa ja sitten sanoi myös että en ostanut mitään kun meillä menee huonosti. Kuitenkin meillä on lapsia ja ollaan yhdessä päätetty yrittää parantaa suhdettamme. Olen myös raskaana. Itse loukkaannuin tosi paljon. Minulla oli lahja, mutta mies ei vaivautunut edes korttia ostamaan/tekemään.

... jos teillä menee huonosti ja on jo lapsia, haluatte niitä lisää siihen huonon olon keskelle? Onko lapset yhteinen tahto vai sinun projektisi? Kuunnellaanko teillä ylipäätään toisen tuntemuksia vai oletetaanko, että toinen tietää mitä MINÄ haluan?

Meillä mies muistaa ja haluaa muistaa hääpäivän, synttärilahjat ja joululahjat nyt joskus ovat mitä ovat, mutta tiedän, ettei hän mielestään osaa ostaa lahjoja kenellekään. Ja itse olen samanlainen, joten en pahastu hänen lahjoistaan tai lahjanantamattomuudestaan. Kukkia hän on oppinut tuomaan, toisinaan reilun kaupan kimpun kauppareissulta ja toisinaan kukkakaupasta hakien. Mutta mistä mahtaa johtua, että jos hänen naispuoliset työkaverinsa näkevät hänellä kukkakimpun, alkaa armoton nälvintä tyyliin "etkö uskalla mennä kotiin/viedä kaljaa ilman kukkia?" Sitten ihmetellään, kun oma mies ei kukkia tuo.

Ehkä teillä olisi todella syytä yhdessä parantaa sitä suhdetta, käydä rakentavassa hengessä asiat läpi, ilman syyttelyitä ja loukkaantumisia. Kompromissi on usein vaikea, mutta hyvä konsti löytää hyvä olo. Vaatii tosin molemmilta osapuolilta vastaantuloa, omista vaatimuksista hellittämistä.

Vierailija
13/44 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei voi muutakuin ihmetellä ja suuresti! Jos olette päättäneet yhdessä yrittää parantaa suhdettanne, niin eikö vuosipäivän juhliminen ole juuri sitä?! Onko miehelläsi oikeasti motivaatiota suhteenne eteen?

Vierailija
14/44 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt mitään vuosipäivänne eteen? Miksi te naiset odotatte, että vain miehen pitää antaa lahja, viedä sinne, tuoda tänne jne.

Nimim. nainen, joka unohtaa merkkipäivät

Vierailija
15/44 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo jonkin aikaa,ja minua on alkanut ihmetyttämään seuraava asia:

vuosipäivistä puhuttaessa täällä naiset vain odottavat, että mies muistaisi päivän eivätkä itse pistä tikkua ristiin koko vuosipäivän hyväksi. Odottavat vain lahjoja ja muistamista, mutta eivät itse muista millään tavalla miestään. Tehkää itsekin jotain älkääkä vain odottako sillä miehet, kun eivät tunnetusti muista näitä päiviä.

Ihme natinaa...

Vierailija
16/44 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, eikös meillä ole muuten vuosipäivä tänään. Johon minä, öööh, juu on.

Mies, montakos vuotta ollaan oltu kihloissa. Johon minä, ootas kun lasken.....

Vuosipäivillä ei mielestäni ole merkitystä.

Vierailija
17/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 15:37"]

No mä en oo vaimolta saanut pitkään aikaan mitään lahjoja/muistamista. Itse olen edes sen kukkakimpun ja kosmetologi/hieroja lahjakortin hommannut.

En ymmärrä miksi naiset odottaa miesten hoitavan ravintolat/hotellit yms yllätykset. Itse eivät minun kokemuksen tee juuri muuta kuin ilmesty paikalle. Ihme prinsessoita.

[/quote]

Eipäs yleistetä. Monessakin parisuhteessa nainen hoitaa kaiken vuosi-/hääpäivään liittyvän aktiviteetin ja miehen tarvitsisi vain saapua paikalle ajoissa ja muistaa toivottaa hyvää vuosi-/hääpäivää. Silti jopa tämä on joiltakin tapauksilta liikaa pyydetty.

Kyllä allekirjoittanutkin sitten on aikamoinen prinsessa, kun joskus haluaisi mieheltään edes vaikka yhden ruusun vuosipäivänä...

Vierailija
18/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä tuollaisia muisteta, kumpikaan ei muista. Pari viikkoa sitten olisi ollut yhdessä oloa 17 vuotta - ohi meni. Keväällä oli 13. hääpäivä - ohi meni. Lasten synttärit muistetaan, siinä kaikki. Pärjäämme hyvin ilman turhia jahkailuja vuosipäivistä.

Vierailija
19/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 18:13"]

Ei meillä tuollaisia muisteta, kumpikaan ei muista. Pari viikkoa sitten olisi ollut yhdessä oloa 17 vuotta - ohi meni. Keväällä oli 13. hääpäivä - ohi meni. Lasten synttärit muistetaan, siinä kaikki. Pärjäämme hyvin ilman turhia jahkailuja vuosipäivistä.

[/quote]

Ja kaikki eivät ole kuin sinä. Tuleeko yllätyksenä?

Vierailija
20/44 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2013 klo 22:39"]

Mies sanoi, eikös meillä ole muuten vuosipäivä tänään. Johon minä, öööh, juu on.

Mies, montakos vuotta ollaan oltu kihloissa. Johon minä, ootas kun lasken.....

Vuosipäivillä ei mielestäni ole merkitystä.

[/quote]

Jos kihlautumisesta on jo niin monta vuotta, ettei niitä enää edes muista, niin miksi on ylipäätään menty kihloihin? Kun selkeästi avioitumisaikeita ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan