Voinko mennä turvakotiin?
Pelottaa. Mies ei ole viime aikoina (siis viimeksi kerran joskus vuosia sitten) lyönyt, mutta tänään pelotti että lyö. Miehen ystävä soitti ja kysyi josko tämä lähtisi tälle kuskiksi. Minä sanoin, että jos ei tänään, huomenna on perhejuhlat tulossa ja lapsen kanssa on ollut viime yöt todella hankalia. Minäkin tarvitsisin unta. Mies hermostui tästä ja alkoi huutamaan, haukkumaan, niin että lapsi heräsi. Tämän jälkeen alkoi huutamaan kuinka paska äiti olen ja kuinka lähettää minut osastolle (mulla on ollut masennusta, mutta nyt lääkitys ja jatkuva hoitokontakti). Tämä siksi, ettei lapsi pystynyt nukahtamaan kun isänsä huusi vieressä. Elämä on viime aikoina ollut tätä. Oikeastaan lapsen syntymän jälkeen. Mitään en saisi tehdä ilman miehen lupaa. En käydä vauvakahvilassa, en käydä äiti-lapsi-kerhoissa. Kaikki päivät pitäisi olla kotona. Hän on jäänyt kiinni pettämisestä ja kerta toisensa jälkeen valehtelusta. En jaksa ees kaikkea kirjoittaa. Joten voinko mä mennä turvakotiin? MÄ en enää jaksa. Eläminen tän miehen kanssa on käynyt sietämättömäksi. JOka päivä mua haukutaan tai mulle hudetaan. Usein ilman mitään syytä. Viimeiset rahat voi juoda surutta, vaikka tietää, ettei kaapissa ole lapselle edes vaippoja. Nyt on joo vakituisessa työssä, mutta enhän mä pysty millään äp-rahalla maksamaan kaikkea elämisen kustannuksia. Mä olen siis taloudellisesti riippuvainen ja tätäkö hän käyttää. Kaikkeen pitää pyytää lupa. Ihan kaikkeen. ei saa lapselle edes vaippoja ostaa ilman lupaa. Tää tilanne vaikuttaa jo kielteisesti mun mielialaankin. Tuntuu, että mut on lyöty henkisesti maanrakoon. MÄ haluaisin olla hyvä äiti lapselleni, mutta mä en enää jaksa. Parempi olis vaan jos mä katoaisin. Ei mua kukaan ees kaipaisi. Kavereita ei enää ole tämän miehen takia. Äitini ei suostu mua hakemaan, koska mulla on kuulemma taas kuukautiset ja kiukuttelen turhaan. Mieshän ei ole tehnyt mitään. Niin ja mulla ei ole kuukautisia... Mihin mä voin mennä? Ei saisi maksaa mitään, koska mies vei myös mun rahat, etten voi mennä käymään edes kaupassa.
Kommentit (53)
Se on maailman paras tunne! Eikä sitä pelkoa tai sen määrää tajunnut kuin vasta jälkeenpäin.
on muuten sellainen asia, mitä kannattaa ajatella. Minkälainen on se tunne, kun saa elää sitä omaa elämää ja arkea, ettei tarvitse pelätä koko ajan ja varoa omia tekemisiään, ettei suututa toista? Eihän sen parempaa tunnetta ole!!!
Mutta lastensuojeluihmisten kanssa en ollut tekemisissä, mitä näin jälkikäteen kyllä ihmettelen.. En tiedä onko missään papereissa mitään merkintaa. Asiasta on jo vuosia eikä mulla ole nyt mitään syytä lähteä asiaa tarkistamaan. Kaikki on nyt hyvin.
menee ilmoitus, kun menet turvakotiin. Eikä siinä ole mitään pahaa. Sinä olet suojellut lastasi ja itseäsi. Ukkoshan se vaarallinen tässä on et sinä. Menin turvakotiin itse ja lastikseen meni ilmoitus. Ihan asiallisesti hoitivat ja lapsi on yhä lastiksen asiakas vaikka tästä on jo vuosi aikaa. Nyt jo avioero ja asumme vanhassa kodissamme. Mene ihmeessä. Seuraavaksi tulee luultavasti pataan. Jo uhka siitä on sama kuin lyö!
Tulevat heti ja auttavat pakkaamisessa ja suojaavat jos mies kotiutuu kesken kaiken.
Auttavat ja TUKEVAT sinua sillä silloin SINÄ olet se joka hakee apua ja siten hyvä äiti, osaat tarvittaessa hankkiutua turvaan ja suojella lapsia. Lastensuojelu ei ole paha asia. Saat kaiken tuen, asunnon, toimeentulon ihan kaikkea. SOITA!
jos turvakotiin menet. Antasit miehen vaan olla mies.
Älä tästä välitä.
EN ole pettynyt elämään. Nautin naiseudestani täysillä ja annan myös miehen nauttia miehyydestään. Se on elämää.
Sekö on elämää, että mies lyös vaimoaan? On silloin oikea mies? Ja sinä naisena vikiset ja otat iskut vastaan?
Älä tästä välitä.
EN ole pettynyt elämään. Nautin naiseudestani täysillä ja annan myös miehen nauttia miehyydestään. Se on elämää.
AP turvallisesti perille ?? Tule kertomaan jos mahd !!
Älä tästä välitä.
tässä lienee sitten asiaa jonnekin terapiaan?
Toivottavasti ap.lla on nyt kaikki kunnossa.
Jäi mietityttämään tilanteen jatko. Ilmeisesti ap on päässyt turvakotiin ja on nyt siellä, koska ei ole kommentoinut asiaa. Hyvä niin, toivottavasti ap saat asiat järjestykseen ja paremman elämän sinulle ja lapsillesi.
jos ap tulisi kertomaan kuulumisiaan.
käydä ap:lle, pääsitkö turvakotiin asti? Toivottavasti sinä ja lapsesi olette nyt turvassa.
Vierailija kirjoitti:
tule jossain vaiheessa kertomaan, pääsithän perille. Huolettaa aina nämä tilanteet kun on lapsesta kyse. Menet taksilla ja turvakoti maksaa. Kunhan pääsette lapsen kanssa ehjinä perille. Ja nyt välillä saattaa tulla tunne, että tämä onkin turhaa, en lähdekään tai että liioittelenkohan minä: unohda se tunne! ja mieti sitä pahan olon tunnetta mikä sulla on ollut miehesi nyrkin alla. Se ei lopu ennen kuin lähdet.
Turvakoti voi maksaa taksin, mutta velka pitää maksaa takaisin sitten kun pystyy. En tosin tiedä saako esim työtön taksivelan anteeksi tai sossusta avustusta. Itse työssäkäyvänä äitinä jouduin itse maksamaan taksini ja jopa pariin otteeseen kun piti hakea lisää vaatetta itselle ja lapselle. Turvakoti on muuten kyllä ilmainen ja siellä saa ruokaa. Kun joutuu samalla maksamaan asuntonsa vuokraa, sähköä, päiväkotimaksuja jne ja järjestellä asioita, niin turvakoti on pelastus.
menee ilmoitus, kun menet turvakotiin. Eikä siinä ole mitään pahaa. Sinä olet suojellut lastasi ja itseäsi. Ukkoshan se vaarallinen tässä on et sinä. Menin turvakotiin itse ja lastikseen meni ilmoitus. Ihan asiallisesti hoitivat ja lapsi on yhä lastiksen asiakas vaikka tästä on jo vuosi aikaa. Nyt jo avioero ja asumme vanhassa kodissamme. Mene ihmeessä. Seuraavaksi tulee luultavasti pataan. Jo uhka siitä on sama kuin lyö!