Kukaan ei voi olla varma työpaikastaan!
Minäkin kuvittelin, että ihan satavarma työ, yhdessä päivässä sekin osoittautui harhaksi :(.
Kommentit (35)
Ansiosidonnaisella pärjää kyllä ja maksaa lainanlyhennyksiäkin, jos laina on ylipäätään järkevällä tasolla. Hyvin ehtii etsiä itselleen uutta työpaikkaa tai vaikka hakeutua koulutukseen.
Ap:lle tsemppiä! Ei maailma työttömyyteen kaadu, sen olen huomannut pätkätöiden kanssa pelatessa.
ja muutenkin, ihanaa, että tällä palstalla on myös sinunlaisia ihmisiä:)
Olen valtiolla semmoisissa hommissa, joita ei ihan heti voi halpamaihin siirtää, mutta kuinka moni meistä saa jäädä onkin kokonaan toinen juttu.. Onneksi aika moni on jäämässä lähivuosina eläkkeelle, riittää rahaa palkanmaksuun meille muille.
Olen itse hoitoalalla ja pitäisi olla varma mutten usko siihen. Toki töitä riittää aina mutta riittääkö tulevaisuudessa enää palkkaa siitä työstä onkin jo toinen asia.
Eli hoitoalan ihmiselle löytyy aina töitä. Ja aina, joka haluaa maksaa hyvästä hoidosta. Jos ei muuten niin yksityisesti.
Olen itse hoitoalalla ja pitäisi olla varma mutten usko siihen. Toki töitä riittää aina mutta riittääkö tulevaisuudessa enää palkkaa siitä työstä onkin jo toinen asia.
On ollut 30 vuotta samalla työnantajalla. Tehnyt hyviä kauppoja firmalle ja tuonut paljon asiakkaita. Tuli yt-neuvottelut ja tämä mies sai kenkää, vaikka ei olisi ikinä uskonut sillä näytöllä minkä oli firmalle tuonut. Paikan sai pitää se joka oli firmalle halvempi työntekijä, mutta teki samaa hommaa.
Sen verran uhkaava työntekijä tämä mies kuitenkin oli, että oli luvattava ettei samalle alalle omaa firmaa perusta viiteen vuoteen. No uskon että hänelle töitä löytyy jatkossakin, mutta..
Mikään ei ole niin varma kuin epävarma.
Voi tulla vaikka sota vuoden päästä ja kaikki oli sitten siinä.
Mutta jos ei aleta saivartelemaan, kuvittelisin, että 99% minulla on varma työpaikka eläkkeeseen. Olen nyt ollut samassa työpaikassa 29v ja pitäisi tosiaan tulla se sota tms. että en olisi samassa paikassa vielä sitä 18 vuotta, mikä on eläkeikään.
Meilläkin piti miehellä olla satavarma työpaikka, mutta ei tainnut ollakaan... Vielä keskiviikkoaamuna luulin, että on. :(
Pitäisi aika isot muutokset tulla, että tämä paikka 18 vuoden aikana yhtäkkiä loppuisi. Hoitoalalla on sellaisia työpaikkoja, että on vain mahdottomuus hups vain yhtäkkiä lopettaa näitä paikkoja. En sen tarkemmin halua paikasta puhua, mikä se on, mutta voin todella vannoa, että heille ei löydy korvaavaa hoitopaikkaa mistään.
Ihmisiä, jotka ovat vaarallisia ympäristölleen, ei yleensä edes rahansäästön nimissä työnnetä avohoitoon :)
Mutta jos nyt näin ihmeellisesti kävisi, on tähänkin se kuuluisa varasuunnitelma ja uusi työpaikka olisi tiedossa jo heti ensimäisenä työttömyyspäivänä.
On ollut 30 vuotta samalla työnantajalla. Tehnyt hyviä kauppoja firmalle ja tuonut paljon asiakkaita. Tuli yt-neuvottelut ja tämä mies sai kenkää, vaikka ei olisi ikinä uskonut sillä näytöllä minkä oli firmalle tuonut. Paikan sai pitää se joka oli firmalle halvempi työntekijä, mutta teki samaa hommaa.
Sen verran uhkaava työntekijä tämä mies kuitenkin oli, että oli luvattava ettei samalle alalle omaa firmaa perusta viiteen vuoteen. No uskon että hänelle töitä löytyy jatkossakin, mutta..
Mutta jos ei aleta saivartelemaan, kuvittelisin, että 99% minulla on varma työpaikka eläkkeeseen. Olen nyt ollut samassa työpaikassa 29v ja pitäisi tosiaan tulla se sota tms. että en olisi samassa paikassa vielä sitä 18 vuotta, mikä on eläkeikään.
Otin vain esimerekkinä näille mulle varmoille =)
Olen itsekin hoitoalalla.
Pitäisi aika isot muutokset tulla, että tämä paikka 18 vuoden aikana yhtäkkiä loppuisi. Hoitoalalla on sellaisia työpaikkoja, että on vain mahdottomuus hups vain yhtäkkiä lopettaa näitä paikkoja. En sen tarkemmin halua paikasta puhua, mikä se on, mutta voin todella vannoa, että heille ei löydy korvaavaa hoitopaikkaa mistään.
Ihmisiä, jotka ovat vaarallisia ympäristölleen, ei yleensä edes rahansäästön nimissä työnnetä avohoitoon :)
Mutta jos nyt näin ihmeellisesti kävisi, on tähänkin se kuuluisa varasuunnitelma ja uusi työpaikka olisi tiedossa jo heti ensimäisenä työttömyyspäivänä.
tai päiväkodissa on taatusti pysyvä työpaikka. Nykysuomen lapset ja vanhukset hoidetaan laitoksissa eikä trendi osoita laantumisen merkkejä.
ns. tarpeellinenkin työ siirtyy vaikka ulkomaille. Aina ei voi muuttaa perässä.
löytyy aika varmoja työpaikkoja, samoin kuin terveydenhoidon erikoisyksiköistä. Ei varmaan työt häviä edes sotatilanteessa. Tietty jos tuleepi se maailmanloppu niin tilanne on eri.
Eihän mikään ala koskaan lopu, mutta olisin erittäin huolissani tästä yhteiskunnan tilanteesta nyt. Kuten eräs täällä kerran kirjoitti vahingoniloisesti: "sopii Nokian insinöörienkin mennä opiskelmaan hoitajiksi ja nöyrtyä pienelle palkalle raskaaseen työhön." Kommentoin jo silloin ja kirjoitan vielä uudelleen: Hoitoalan koulutus on ihan hyvä vaihtoehto, voidaanpa ainakin hoitaa omat vanhempamme ammattitaidolla. Mitään julkista hoitoa ei pitkään ole, jos ei ole niitä insinöörejäkään töissä...
Eli hoitoalan ihmiselle löytyy aina töitä. Ja aina, joka haluaa maksaa hyvästä hoidosta. Jos ei muuten niin yksityisesti.
että ministeriöistä heitetään kaikki erityisasiantuntijat ja byrokraatit pellolle. Minun puolestani useimmat ministeriöt saisi lopettaa, mutta kukapa ne päätökset tekisi?
Jos on työelämässä mutta en kyllä jaksa uskoa että moni lukee jotain uutta ammattia samaan aikaan kun on töissä ns. varmassa työpaikassa. En kyllä tiedä ketään sellaista vaikka tunnenkin paljon ihmisiä. Muitakin pakollisia koulutuksia on ihan riittävästi töissä! Eikä siihen oikeen varasuunnitelmatkaan kauheesti auta jos varma työ menee alta monelta samaan aikaan samalta paikkakunnalta. Työttömiä tulee paljon lisää ja taloja on vaikeeta saada kaupaksi jne. Pitäskö sitä koko elämä elää niin että koko ajan on jotain varalla? Asuu vuokralla ja opiskella jatkuvasti ja käydä töissä samaan aikaan? Asua sellasessa asunnossa jossa ei ole portaita, voihan sitä vaikka loukkaantua niin että tarvitsee pyörätuolia jne. Hommata toinen mies, voihan se oma mies vaikka ottaa eron jne....